Годината е 1888. Започват проучванията на трасетата по направление София - Перник. Разработени и проучени са два варианта за железопътна линия: единият през Горна баня и Владая, а другият - през Драгалевци, Симеоново и Владая. През 1891 г. е проведен търг за възлагане на строителството в отсечката София - Владая - Перник.
Любопитно е, че Народното събрание не ратифицира договора от проведената тръжна процедура и затова железниците са принудени по стопански начин да изградят трасето, като някои от по-малките обекти ги възлагат на частни изпълнители. На 8 декември 1893 г. ж.п. линията е завършена. Нейната дължина е 32.5 км. През 1895 г. се провежда търг за строителството на участъка от Перник до Радомир, с дължина 15 км и 300 м. На 6 февруари 1897 г. тази част от линията е завършена и открита.
Почти 120 години по-късно линията София - Перник - Радомир ще бъде модернизирана. Каква е готовността за изпълнението на този проект и какво точно се предвижда да бъде изпълнено?
Инж. Иво Янакиев, ръководител на "Подготовка на проекти” в Националната компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) обясни, че този проект се разглежда като част от "Модернизация на железопътната линия Видин - София - Кулата" и е в списъка на приоритетните проекти за Транс-европейската железопътна мрежа.
Чуйте подробностите от репортажа на Даниела Бенишева.
Екстремно високите температури ще продължат до четвъртък. Това предупреждение отправи климатологът Симеон Матев, главен асистент в..
Партии, създадени не само от отцепници, но и от финансови центрове – Ковачки, Божков и т.н., те не съществуват дълго и не могат да бъдат фактор в..
Очаквам групата на Пеевски да намалява още. Това ще бъде личен, морален акт на моите колеги от ДПС. Това заяви пред БНР Джейхан Ибрямов –..