Венелин Попов: Съотношението цена - качество в културния туризъм прави България конкурентоспособна

Българският щанд на Световното туристическо изложение World Travel Market в Лондон
Снимка: Министерство на туризма

В Лондон днес е третият ден от Световното туристическо изложение World Travel Market, което е най-голямата световна туристическа борса, предназначена изключително за професионалисти. България е традиционен участник и в тазгодишното 40-о издание отново е представена с голям щанд, като акцентът този път е поставен върху културно-историческия туризъм.

Венелин Попов е мениджър от туроператора World Synergy Travel, който работи в България, Румъния и Молдова. Акцентът в България е поставен именно върху културния туризъм. В какво е силата на този тип туризъм според него:

„Културно-познавателният туризъм, за разлика от другите типове туризъм, показва не определени региони в България, а представя цялата страна или голяма част от страната. Може да си представите, че в рамките на един 8-дневен тур една чуждестранна група посещава столицата и единствен метропол в България - София, Пловдив – европейската столица на културата и втория най-голям град на България, Несебър, който е паметник на ЮНЕСКО, Варна - морската столица, и Велико Търново - столицата на Второто българско царство“.

В интервю за предаването „Нещо повече“ Попов подчерта, че туристи от Великобритания проявяват по-малко интерес към културния туризъм в България в сравнение с туристите от Испания, например, или немскоговорящите страни:

„Но получаваме все повече запитвания от фирми. Като тук трябва да конкретизирам, че възрастовата група на този тип туристи е 55 плюс. Това са хора, които в по-голямата си част са посетили популярните културни дестинации в Европа, като да кажем Италия и Гърция, и вече, дори и поради факта, че това е една от малкото държави, които не са посетили, обръщат поглед и към България“.

По думите на Венелин Попов, когато става дума за цена - качество България е изключително конкурентоспособна:

„Тук не става въпрос за евтин продукт, а за това какво получава крайният клиент в пакетната цена. И тук България има сила и е конкурентна, защото за стойността, която плащат крайните клиенти, те получават постоянен екскурзовод, който е непрекъснато с тях от началото до края на пътуването. Транспорт с модерен автобус, 48-местен. Получават полупансион, в някои случаи пълен пансион, като полупансионът е не само изхранване по хотелите, а едно разнообразно меню, напаснато от ден на ден, което е комбинация от хотели и местни ресторанти, което показва и българската национална кухня. Допълнително към това им се включват различни преживявания като фолклорни програми, срещи с местни хора“.

Попов изтъкна, че често с постъпилите от туристите пари се подпомага стопанисването и реновирането на местни исторически забележителности:

„Като пример, ние имаме продукт, при който чрез посещението на групите се подпомага реновирането на покрива на църквата в село Голям Извор, Тетевенско“.

По думите на Попов бюджетът за реклама не е достатъчен, особено като се има предвид, че туристическият бранш генерира над 10 процента от вътрешния брутен продукт на страната, което е значително:

„При всички положения бюджетът за реклама трябва да бъде увеличен. Аз не съм компетентен да говоря на тази тема“.

Световното туристическо изложение в Лондон е най-голямата по рода си борса в света и професионалистите са в британската столица, за да сключват максимално голям брой сделки, да привличат туристи в техните държави. На изложението е и българският министър на туризма Николина Ангелкова, която проведе редица двустранни срещи и участва в различни форуми. Българският щанд бе посетен и от посланик Марин Райков.


Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт.