Според Иван Сунгарски при ремонта на тротоарната настилка току-що поставени бетонни павета се режат и на тяхно място се поставят плочки с релефна повърхност за незрящи граждани.
"Още когато се поръчват тези настилки на изпълнителя, калъпите, които трябва да направят тези елементи, които да бъдат осезаеми за хората с увреждания, се правят по съответния вид, т.е. със съответното оребряване, а не след това да се режат един път поставени настилки и да се слагат други", смята Сунгарски.
Когато настилката е много по-дебела от необходимата, обществото плаща по-висока цена, защото тези материали се продават на кубичен метър, а не на квадратен метър, допълни той. "И всичко това оскъпява поне двойно капиталовложенията, които трябва да направи общината, разбирайте ние като данъкоплатци", коментира ексдепутатът.
Ремонтът на тротоара е част от изграждането на нова метростанция по протежението на третия лъч на метрото, възложителят е "Метрополитен" - София.
Планирано ли е поставянето на плочки за незрящи
От "Метрополитен" обясняват, технологията на работа е спазена. Първо се монтират настилките на тротоарите, след това в обхвата на тактилната лента за незрящи се изваждат паветата, монтират се лентите и се изрязват паветата до фугата около тях. По такъв начин са направени всички тротоари с тактилни ленти за незрящи. Тротоарите са част от проекта на метростанцията като възстановяване на вертикалната планировка, пътните платна и тротоарите след завършване на строителството.
Преди да се разреши строителството, част от инвестиционния проект би трябвало да съдържа системите за ориентация и за достъпна среда, уточни за "Хоризонт" Борис Милчев, правен консултант към Камарата на архитектите. В случая той смята, че "или изпълнителят е допуснал грешка, или инвестиционният проект не е съдържал съответната част".
"Технологията също е предопределена от инвестиционния проект. Качеството е предмет на самата обществена поръчка и на минималните изисквания, които са заложени в инвестиционния проект. Така че изпълнителят това, което трябва да прави, е да спазва точно поставените изисквания на инвестиционното проектиране", посочи Милчев.
Наземната и подземната инфраструктура
"В тротоарите и в улиците се прокарва цялата улична мрежа на техническата инфраструктура. Кметът на общината е лицето, което трябва да координира наземното и подземното строителство, което последните години очевидно не се прави", коментира Борис Милчев и дава примери.
"Съвсем очевидни са хаотично разположените шахти, кутиите на далекосъобщителните и енергопреносните оператори също са хаотично разположени. Инвестиционният проект би трябвало за настилката би трябвало да обхваща и съответните корекции в подземните мрежи на техническата инфраструктура. Това не се прави в последно време", подчерта Милчев.
Изпълнителят не може да предаде обекта, ако не е възстановено околното пространство в първоначалния му вид, припомни Милчев. "Има гаранционни срокове, които са уредени нормативно, могат договорно да се удължават повече", допълни юристът.
За детайли чуйте звуковите файлове.
Снимки: Калоян Гуглев
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 часа. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40 часа – с онази техника, в онези години, а това е съществена разлика. Това коментира пред БНР експертът по управление и цифровизация на железопътния транспорт Людмил Иванов. Т. нар...
Боян Благоев е единственият в страната общински змиеловец , заема тази длъжност от 4 години, има и лиценз за дейността от МОСВ. Той е родом от Лом, но от 30 години живее във Варна. " На сезон хващам между 5 и 8 пепелянки, като сега улових такива в Аксаково, Виница, на сметището във Въглен, каза за "Рано в неделя" Благоев по повод увеличения..
Граждани се събраха пред пред Административния съд София – град с настояване да бъде освободен саудитският дисидент Абдулрахман ал-Халиди. Причина за протеста е отказ на Държавната агенция за бежанците да го освободи от безпрецедентното му задържане в центъра за мигранти в Бусманци в продължение на почти 3 години, макар Върховният..
Живописното врачанско селце Люти брод е изходна точка на маршрути за винен туризъм, организирани от "Веселите винари". " В нашия край може да се развива прекрасен винен туризъм , тъй като природата е дала, дала, та не е спряла. Както за вина, така и за история, култура, традиции, природни забележителности. Това е миксът, който прави един..
" Заслужава си да пропътувате не половин България, а цяла България няколко пъти, защото във всяко едно кътче от страната могат да бъдат намерени кулинарни богатства и скрити диаманти. Не вкусвайте конкретна храна, вкусете България! ". Това призова от ефира на БНР и предаването "Пътувай с "Хоризонт"" Екатерина Терзиева - Атанасова, която прави..
Виното е преживяване , заяви пред БНР Милица Зикатанова - собственик на винарска изба в Мелник. Според нея единственият начин да променим мнението на Западна Европа за качеството на българските вина и да засвидетелстваме това високо качество е като показваме на чуждите пазари най-добрите примери , от бутикови винарни, които наистина проявяват..
Частна фирма отново събира пари от шофьорите, отправили се към плаж Силистар в едноименната защитена местност. Става дума за " такса преминаване " през частен имот. Туристи и екоорганизации алармират за подновяването на абсурдното изискване за достъп. Някои от туристите оспорват действията на фирмата, други ядосано плащат и..
Операторът на почистващата машина е реагирал много бързо и 9-годишното дете, което се е заклещило в барабана ѝ на централния плаж в Созопол, е извадено..
Известният земеделски производител от Пловдивско Красимир Кумчев днес ще реализира една уникална своя идея. Той и скулпторът Цвятко Сиромашки от години..
Тази седмица се засили опасността от широкомащабна въоръжена конфронтация в Близкия Изток. Политическият лидер на "Хамас" Исмаил Хания беше..