„Статистически 10% от установените преминавания през нашите контролни органи са нарушения" - това съобщи в предаването "Хоризонт до обед" проф. Олег Асенов от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". За миналата година среднодневно са били извършвани около 3 хиляди проверки и са засичани средно около 300 нарушители, които се движат без винетка. Проф. Асенов определи това като голям процент на фона на общоевропейските между 2.5 и 4%.
„Целта не е да глобяваме хората. Целта е превенция и събиране на средства не през глоби, а чрез нормално заплащане на дължимите пътни такси“, посочи той.
От първи март започва плащането на тол такси за камионите над 3,5 тона. Тарифата за таксите за тол системата ще бъде публикувана в "Държавен вестник" вероятно на 21 февруари. Не са правени промени в тарифата след договореното в споразумението с превозвачите. Създадена е организация за закупуване на маршрутни карти.
"От август досега работеха нашите демонстрационни центрове. От началото на годината сме предоставили възможност на клиентите на системата да се запознаят с начина, по който могат да си купят и маршрутна карта, и тол калкулаторът е активен", обясни в предаването "Хоризонт до обед" Той съобщи, че за старта на системата голяма част от екипа на Националното тол управление и част от централната администрация ще бъде разположена в зоните на граничните пунктове, за да контролира процеса и да реагира своевременно при проблеми.
Осигурена е възможност за плавен преход, смята Асенов. Напрежението сред превозвачите обаче расте заради липсата на бордови устройства като вариант за придвижване при новите условия.
"В един малко по-стегнат график ще бъде дадена възможност на водачите и собствениците на транспортни фирми да оборудват камионите си, автобусите си с бордови устройства, както и да сключат договори за таксуване с вече наличните и монтирани на тях GPS проследяващи устройства, които са съвместими със системата", отбеляза Асенов.
Има 8 дружества, които са преминали оценката за съвместимост на GPS устройства към системата за таксуване, което според Олег Асенов е съществен дял от компаниите в България, които предлагат услуги от такъв характер за управление на автопарка.
Приемането на тарифата не може да бъде обвързано с началото на сключването на договори за бордови устройства, посочи още проф. Асенов.
Колко български камиони трябва да се снабдят с устройства? По оценки на АПИ между 30 и 40 хиляди тежкотоварни превозни средства са в очакване да бъдат оборудвани с бордови устройства с цел интензивно ползване на пътната мрежа.
"Ако погледнем абсолютно всички пътни превозни средства, регистрирани в регистъра на КАТ, там цифрата е внушителна - 440 хиляди. Но, ако се върнем към статистиката за закупуване на електронни винетки, а ние имаме такава, по регистрационни номера, виждаме, че интензивно, на ежеседмична база, по пътищата ни вървят малко над 30 хиляди тежки превозни средства. Останалите пътни превозни средства инцидентно ползват мрежата", коментира проф. Олег Асенов.
Какво е положението при транзитно преминаващите, за които маршрутните карти са оптималният вариант?
"Средно 8 301 тежки автомобила над 12 тона средностатистически минават през страната транзитно и 631 между 3,5 и 12 тона. И това е съвсем точна статистика, направена на базата на закупените електронни винетки за цяла година, което е относително дълъг статистически период. За да обхванем този трафик, ние сме разкрили вече, назначили сме персонал и сме го обучили, 34 допълнителни точки за продажба лице в лице на граничните контролно-пропускателни пунктове. Освен това добавяме нови около 30 терминала за самообслужване, също в зоните на граничните контролно-пропускателни пунктове, включително сме се фокусирали и върху малките пунктове в районите, където има фериботи, за да можем за всички да осигурим еднакви условия", изтъкна експертът.
Олег Асенов не очаква при така договорените тарифи да има поскъпване на автобусните превози. До първи юни ще е ясно и отражението на въведените тарифи върху реалния пазар.
Интервюто можете да чуете в звуковия файл.
Новата българска църква в Лондон отвори врати и лично патриарх Даниил отслужи празнична вечерня в присъствието на над 300 миряни. Новият храм се казва “Свети Йоан Рилски”. Официалното му откриване ще бъде в неделя. На церемонията бяха и Западно- и Средноевропейският митрополит Антоний, Видинският митрополит Пахомий, ректорът на Софийската..
Представители на общностите на България, Румъния, Молдова се събраха за трета поредна година на "Празник на мартеницата“ в Брюксел. Български деца от различни краища на Белгия танцуваха под звуците на тази позната песен "Без радио не мога". Техни връстници се включиха в ателиетата за изработване на мартеници. Таня Станева, президент на..
Полиция охранява пътниците в градския транспорт в Гърция. Арестуват крадци и реагират на всякакви хулигански прояви. След много случаи на кражби и хулиганско поведение в градския транспорт гръцката полиция засили мерките за сигурност на пътниците. Само за ден в Атина униформените извършиха седем ареста за кражби в градския транспорт...
Над 500 замъка се продават в Испания. Цените на средновековните крепости започват от близо 80 000 и стигат до 15 млн. евро. Купуването на замък понякога звучи лекомислено, като прищявка или снобизъм, но носи своята особена стойност. И ако в България крепостите са единствено исторически обекти, то големият им брой в Испания – над 10 000..
Пресслужбата на Ватикана информира, че Папа Франциск е имал по-дълга от обичайното респираторна криза. В прессъобщението се казва, че "Състоянието на Светия отец продължава да е критично, следователно, както беше обяснено вчера, папата не е вън от опасност". Посочва се, че "папа Франциск е получил продължителна астматична респираторна криза, която..
Победителят от 75-ия фестивал на италианската песен Оли, се отказа от правото си да участва на конкурса "Евровизия" в Базел през май. На негово място, Италия ще представи втория в класирането на "Санремо" Лучо Корси. Решението на Оли да не участва в Базел се очакваше, откакто приключи "Санремо" преди седмица. Накрая, чрез социалните мрежи,..
Пограничните общини Свищов и Зимнич от двете страни на река Дунав очакват близо 1 500 000 евро европейско финансиране за предотвратяване на наводнения. Инициативите за зелена инфраструктура и залесяване за адаптация към изменението на климата в районите на Зимнич и Свищов предвиждат за две години от българската и румънската страна на Дунав да..
Политиците никъде, никога не работят за хората, те работят за себе си. Навсякъде е било така и така ще бъде. И за се чудя защо гласуваме за тях...
Фолклорът е не просто музика - той е памет, корени и душа. Българските народни песни носят в себе си историята на поколения, звука на..
През 1929 година Дунав при Силистра е бил "ледена пързалка" . По него са минавали с шейни до отсрещния бряг. Рекордът обаче е от 1954 година, когато..