Плуралистично музикална дисекция
Vladi Mer разкоства болтовете и гайките в двете тави. По думите му албумите са плод на далечна идея, чиято реализация обаче е задействана заради кризата с глобалната пандемия.
"Белият албум - Together, е доста медитативен. Самите имена на парчетата говорят за това как всичко ще е наред - Hope We Can Again и Still Right Here. Докато в черния - Locusts, усещането е съвсем друго. Там е - "видяхте ли сега какво може да стане?!". Той звучи, както името му предполага - рояк скакалци, които минават на облаци и унищожават всичко по пътя си. Музиката тук до голяма степен е повлияна от естетиката на хорър филмите за призраци", казва ни Vladi Mer и веднага дава пример с доближаване до звученето на Дейвид Линч, Анджело Бадаламенти и Брайън Ино.
"Чуваме и от атмосферата на Dead Can Dance - конкретно в парчето When It Happens (Don't Mind Me). Има и от от трип хоп звученето на Massive Atack - в Trip Like Hell", продължава Vladi Mer.
Постигане на индустриален дзен
Как да слушаме Ghosts V и VI, за да се потопим най-пълноценно в тяхната атмосфера? Ако речем, че си пуснем една от белия, после една от черния албум, най-много да получим когнитивен дисонанс, предупреждава ни Vladi Mer:
"Двете творби са концептуални и са направени да бъдат слушани поотделно. Ghosts VI е по-скоро за феновете на по-мрачната страна на NIN и на мистъри филми, докато Ghosts V е по-скоро мечта, блян, успокоителна мантра, да кажем."
Старите пирони са по-ръждиви, а кльощавото пале хапе еднакво
Както Трент Резнър и Атикъс Рос залагат на контраста, така и ние в "Изотопия" правим амбивалентен разрез. Крум Цанов, свързан дълбоко с индърстриъл културата у нас през годините, по-скоро е скептичен не само към двата албума, но и цялостно към новите неща на NIN.
Крум: "Когато преслушах двата албума не останах особено очарован. Като музиканти са прекрасни, разбира се, но това не е Nine Inch Nails-a, който аз харесвам. Не се приближава до моето разбиране за индъстриъл това, което правят напоследък. Новите неща не ми пасват на естетическия вкус за индъстриъл. Харесвам ги, като музиканти са жестоки, но го няма този дух, който ми липсва от първите албуми. Не бих казал същото за Skinny Puppy, които ми задържат интереса и с новите си неща".
2000 г. е вододелна за "старо" и "ново" в битието на Nine Inch Nails, смята Крум и обяснява:
"Мисля, че на Резнър му липсва подходяща компания, за да прави нещата, които е правил преди време. Достатъчно е да си пуснете нещо от първите албуми и да сравниш с по-новите неща. Просто веднага се набива на очи, че някъде нещо се е случило."
А вие може да си пуснете цялото интервю на Vladi Mer и Крум Цанов за "Изотопия" в звуковия файл.
В събота, 21 септември, в София започна шестото издание на фестивала за камерна музика "Камералия". То ще продължи до 9 октомври и включва общо пет концерта под надслов "Камерната музика като страст". Втората изява е на 24 септември в Софийската градска художествена галерия. Тя е на част от своеобразния диптих, с които фестивалът поставя акцент..
"Творението е красив организъм, съставен от множество форми, безброй същества. Но като че ли рядко виждаме неговата същност, скрита от собствените ни проекции – желания и страхове. А в страха и желанията си се опитваме да капсулираме битието, да го геометризираме и класифицираме. А защо след това да не почерпим от благата му и да отстраним неудобствата?..
Институтът за съвременно изкуство в София открива тази вечер изложбата "Спътници в историята" на Джихан Ел-Тахри и Радостин Седевчев. "Програмата, която озаглавихме тази година "Живот заедно", е част от проекта "Суперпозиции" 3, започнат от института преди 3 години. Всяка година се кани нов куратор, който предлага една тема", обясни пред БНР..
София се присъединява към големите европейски и световни центрове, домакини на атрактивни международни изложения за съвременно изкуство. Sofia Art Fair ще се проведе от 3 до 6 октомври в София Тех Парк. В изложението ще участват галерии и колективи, които представляват над 70 автора, творящи в най-разнообразни художествени стилове. БНР е медиен..
Визуалният артист Елена Филипчева представя изложбата си FAKE PHOTO EXHIBITION в One Gallery. "Съвременният разговор се води в посока фалшиви новини, фалшиви профили, фалшиви стоки, дори фалшиви хора. Не исках да заблуждавам зрителите за това какво ще видят. Исках те сами да изградят своята фабула и да интерпретират. Аз съм..
Композиторът Георги Андреев, ръководител на оркестъра в Националния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев", гради творчески връзки и със Симфоничния оркестър на БНР от много години. На 27 септември в зала "България" неговата пиеса "Земя на рози" за гъдулка и оркестър ще открие първия концерт от новия сезон на състава, а самият автор ще бъде и солист. Другите..
Есента носи в себе си някаква мъдрост. Придава отвън и отвътре усещането за нещо топло и уютно. Есента е обръщане към себе си, някакъв особен инсай д, в който като филм се прожектират спомените ни, случките и преживяванията. Появяват се картини, все още ясни и неподправени. И ние сме в синхрон с времето, леко отпочинали, леко уморени. Вече не..
Есента е времето, когато заболяванията на опорно-двигателния апарат напомнят за себе си. Дори да нямате такива, пак може да усещате болки или в..
" Много често сме били употребявани политически, мислим този път да не го допуснем ". Това заяви пред БНР Бисер Бинев – председател на местната..
"Не гласувайте за мен, а за моите идеи". За това призова от ефира на БНР пиар експертът Евгени Минчев , който е кандидат за депутат в листите на..