След дълго продължилата тишина в празните зали, театърът се отваря постепенно за зрители чрез алтернативни пространства в камерен формат.
Четири места могат да се ползват за работа на открито, три от тях ще бъдат отворени около 10-15 юни, съобщи Донкин в предаването "Хоризонт до обед". „Това са постановките с по един актьор, моноспектаклите и евентуално някои от спектаклите, които са с двама души. Народният театър сериозно е поработил в тази сфера, на своите камерни сцени последните 3-4 години. Имаме 8-10 заглавия, които бихме могли да предложим.“
Едно от пространствата е до служебния вход на театъра, т.нар. заден двор, който ще бъде превърнат в кафе-театър. Там ще могат да се разположат между 10 и 15 маси.
„За нас не е важна в момента голямата площ, многото хора. За нас е важно в момента да възстановим контакта си с нашите зрители – това е необходимо както на артистите, така и на нашите зрители. Този контакт, който е близък, като че ли има повече смисъл, повече същност и в момента това е по-важно, отколкото да правим по-мащабни работи.“
Ще се използват и двете тераси на ВИП залите на нивото на първия етаж – там предстоят срещи с известни български артисти, драматурзи, режисьори и сценографи. Срещите ще бъдат записвани и ще могат да се гледат след това.
„Бихме могли по този начин да покажем една съвсем различна "кухня" на театъра, едно съвсем различно лице на всичките тези творци, което ще бъде много интересно за нашите зрители.“
От края на август до края на септември ще работи и сценичното пространство по проекта „Театър пред театъра“.
Тъй като театърът разполага с две каси, едната ще бъде за хора над 60 години и те ще могат да влизат отделно.
Бившият билетен център пък ще бъде вече магазин за театрални сувенири – „нещо, което в България не е правено и за което отдавна мечтаем“, изтъкна Мариус Донкин.
Подготвя се и платформа на Народния театър за излъчване на спектакли. „Оказа се, че имаме около 70 спектакъла, които са заснети, но тъй като не съм доволен от качеството на заснемането им, ще ги подложим на преобработка и като звук, и като картина“, коментира театралният директор.
Мариус Донкин не е привърженик на онлайн излъчването на живото представление. „Театърът е такова изкуство, че неговото въздействие, неговата сугестия върху хората е живото изкуство, възможността да видиш наблизко и очите, и жеста, и дъха на артиста. Но има много хора от България, които искат да видят този театър, искат да видят неговата продукция, но не са в състояние да дойдат до София.“
Направена е ревизия и на драматургията за тази година, за да бъдат посрещнати потребностите на зрителите след епидемията от коронавирус, поясни Мариус Донкин. "За драматургията решихме, че е най-добре тя да бъде българска, да се разпростира както от класиката, така и до съвременната драматургия."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.Прожекция-специално събитие на документалния филм "Неравноделната душа" се подготвя във Филмотечно кино "Одеон" - на 12 юли от 18:00 часа. Пълнометраженият документален дебют на София Стойчева – сценарист и режисьор на филма, е емоционален разказ за хора от различни националности, които, без да имат родови връзки на Балканите, посвещават години..
В свят, изпълнен с предизвикателства и неочаквани обрати, често се оказваме изправени пред изпитания, които ни карат да се чувстваме сами и безнадеждни . Но точно в тези моменти, когато сме на "дъното на пъкъла", можем да открием вътрешната си сила и да излезем по-силни от всякога. Разказваме за това как да изградим спокойствие, когато останем сами..
Израелският китарист Мишел Сахрауи ще бъде гост на "Банско Джаз Фестивал". Той ще открие предстоящото издание с концерт на 3-ти август заедно със своето трио - Мишел Сахрауи (китара), Йонатан Коен (бас) и Шир Гинот (барабани). Сахрауи е китарист и композитор от Назарет, Израел. Когато е на 19 години, взема уроци по китара. През 1995 г. се..
Музикология или музикознание – от гръцки се превежда като музика и думи. Обект на изследване в музикознанието са произходът на музиката и нейното историческо развитие, теорията на музикалните елементи и проблемите на музикалното изкуство. Този музикален анализ цели да открои естетиката, хармонията и критиката за музикалните произведения . В..
Айтен Огуджу е сценограф за драматичен и куклен театър , преподавател е по сценичен дизайн в университета в Измир . Родена е в Разград, но 1989 година се преселват в Турция, където завършва Художествена гимназия, а след това и Измирския университет - специалност "Сценография". Работила е за постановки освен в Турция и в Лондон, Косово, Катар,..
С балетния спектакъл „Кармен“ по музика от едноименната опера на Жорж Бизе снощи в крепостта „Царевец“ във Велико Търново беше открит Деветият летен оперен сезон „Сцена на вековете“. До 11 септември в основната и съпътстващата програма на културния форум ще бъдат представени 14 оперни и балетни спектакъла. Българското национално радио е медиен..
Две от емблематичните средновековни църкви в архитектурния резерват Арбанаси до Велико Търново от днес до 12 юли ще домакинстват за 14-и път международния фестивал на камерната музика "Arbanassi summer music". Културният форум по традиция извежда камерната музика от концертната зала и я представя в атмосферата на арбанашките средновековни..
В ДПС нещата се въртят върху триъгълника диалог-санкция-деребеи . Това каза пред БНР историкът и журналист Ибрахим Карахасан-Чънар и уточни:..
Случващото се в ДПС е криза в механизма за вземане на решенията , заяви в интервю за БНР Хасан Адемов - член на Централното оперативно бюро на..
Нестабилни партии не могат да произведат стабилно управление. Това каза в интервю за БНР политологът Теодор Славев от Българския институт за правни..