Творбата има историческо значение, защото с нея и „Орфей и Евридика“ започва реформата на великия оперен композитор Глук през 60-те години на 18 век. Тази реформа променя пътя на оперното изкуство в последвалите векове. Глук се противопоставя на съществуващата дотогава „опера серия”, в която съдържанието няма особено значение, а на сцената певците изпълняват безсмислено виртуозни арии, по-скоро за да представят невероятните си вокални и технически възможности. В новаторските си опери Глук прави синтез между музиката и драматичното действие, подчинява музиката на драмата.
Спектакълът на театър Ла Фениче е великолепен - много добре интерпретиран музикално и много впечатляващ като постановка. Ще започна с постановчика, който е и художник на декорите и костюмите - прочутият италиански режисьор и театрален художник Пиер Луиджи Пици. Отдавна не бях гледала толкова красива постановка! Всичко е в бяло, с повишаване на драматичното напрежение се появява и черния цвят, но не само тази игра на двата цвята е впечатляваща. Всичко на сцената е красиво, подредено и логично, във всеки момент виждаш красива жива картина -благородна и спокойна, дори и при финалните поклони на участниците.
Изпълнителският състав е много добре подбран. В ролята на Алцеста се представя италианският сопран Кармела Ремиджо - една от най-известните днес белкантови певици. В репертоара й са героините на Росини, Белини и Доницети, прочута е с интерпретацията на моцартовите героини. Само в “Дон Жуан“ като Донна Анна и Донна Елвира е пяла в 750 спектакъла по цял свят! Партията на Алцеста е много трудна и вокално, и като артистично изпълнение. Тя е на сцената по време на целия спектакъл - тежко изпитание, с което се справи великолепно. Партньор в ролята на Адмето й е американският тенор Марлин Милер, певец с престижна кариера в Европа с моцартов репертоар, но пее често и барокова, и съвременна опера. Красив глас и вълнуваща артистичност показа той. В другите две по-малки роли бяха италианецът Джорджо Мисери – Евандро, съвсем отскоро на сцената, но вече с утвърдена известност в Италия като белкантов певец, и чехкинята Зузана Маркова - ярък колоратурен сопран и много красива физически. Въпреки че е дебютирала на 16 години в родината си, кариерата й започва през 2011 г. много успешно и днес продължава по цял свят.
Остава да споделя възхищението си от хора на театър Ла Фениче – перфектен, въпреки че през цялото време е на сцената, а има и сложни движения. Благодарност към диригента на хора Клаудио Марино Моути. Със солови партии участваха и две деца от Пиколи кантори венециани - много музикални и много трогателни. И накрая, успехът на спектакъла на „Алцеста“ се дължи и на вещото ръководство на известния френски диригент Гийом Турнитер, познат по цял свят като ръководител на камерни ансамбли за барокова музика.
Къщата, в която е живяла Райна Княгиня в София вече е готова да бъде музей. Това стана ясно още през 2023 година. Тогава кмет на София беше Йорданка Фандъкова, която следеше строителните работи на сградата. „Възстановяваме къщата, в която е живяла Райна Княгиня, заедно със запазените автентични предмети. Тя се намира на ул. „Софроний Врачански“..
Един баща като всички други преживява ужасна драма в романа на бележития белетрист Славян Йоргакиев "Моето дете - моята съдба". Детето му е отвлечено за миг, докато той продава картини. Гледа го той, тъй като майката ги е изоставила. момиченцето е на 4 годинки, много красиво и любимката на баща си. И таткото, главен герой на романа, започва да я..
В рубриката "Български съкровища" на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" имаме повод да си спомним с благодарност за диригента Влади Симеонов, оставил светла диря в музикалната ни история и в биографиите на няколко музикални състава, сред които и Симфоничния оркестър на БНР. На 25 януари ще отпразнуваме 90-годишнината от създаването на..
На 19 януари се навършиха 10 години, откакто този свят напусна голямата българска диригентка Росица Баталова. Свързваме името й предимно с десетилетната й работа в Държавния музикален театър "Стефан Македонски", както и със създадения от нея Дамски камерен оркестър "София". Тя беше диригент с авторитет, спечелен с безупречната ѝ подготовка, висок..
За 50-и пореден път в Пазарджик ще се проведат Зимните музикални вечери "Проф. Иван Спасов" - фестивал с традиции, носещ името на своя създател, диригентът и композитор Иван Спасов. Вече 19 години програматор на форума е диригентът Григор Паликаров - художествен ръководител на Симфоничния оркестър - Пазарджик, в момента главен диригент в Държавна опера..
90-годишнината на БНР ни дава повод за среща с човек, известен в музикалните среди с артистичност, може би дори малко ексцентричност, но и с пълна отдаденост на каузата музика от десетилетия. Здравка Андреева влиза в БНР още като ученичка и е първопроходец в много отношения през 70-те и 80-те години на вече отминалия век – тя е една от първите..
Традиция е всяка година през месец януари Българският камерен оркестър - Добрич да изнася образователни концерти пред ученици от града. Постепенно интересът към инициативата се разраства и на 13 януари 2025 г. съставът покани младежката публика на три последователни събития в Органовата зала на Добрич, която има капацитет 550 места. Така само за ден..
Всяка партия има определени цели и докладът за влизане в еврозоната може да бъде изискан, когато държавата отговаря на изискванията, в момента не..
Ако те решат с фалшиви данни да ни вкарат в еврозоната, ние ще ги подпалим . Това заяви пред БНР Костадин Костадинов, лидер на "Възраждане"...
"Чувствам се, все едно вчера съм била на работа тук. То е като да се върнеш у дома , където и да си ходил по света." Това сподели пред БНР Таня..