От неправителствената гражданска организация „Спаси София“ внесоха мотивирано предложение до МВР, МОСВ и Министерството на транспорта за сериозно ускоряване на процедурата по премахване на изоставени автомобили.
Нарастващият брой на регистрираните автомобили през последните години затруднява както пътния трафик в големите градове, така и паркирането в кварталите. Проблемът е особено остър в столицата, където автопаркът нараства интензивно. Изоставените автомобили често са с изпочупени стъкла, разграбени и пълни с боклуци.
„Седи на капли и никой не го вдига. Организацията е под всякаква критика“ – това мнение от анкета на „Хоризонт“ обобщава позицията на мнозина от жителите на София, за които гледката на стари, разбити изоставени автомобили е ежедневие.
„Трябва да се вдигат. Не е коректно спрямо останалите хора, които няма къде да паркират. Тези коли явно не се ползват.“
„В този огромен град, в тези презастроени квартали друг начин няма“, смятат други от анкетираните.
Съгласно действащите правила сега, за да бъде премахнато изоставено МПС от градската улична мрежа, трябва да са изминали две години от последния годишен технически преглед на автомобила. От „Спаси София“ предлагат срокът да се скъси 3 месеца, а срокът за репатриране на автомобила след стикиране от сегашните три месеца да се намали на 1 месец. Вече е налице първото положително становище от МВР, което подкрепя намаляването на сроковете.
Според Бонев предложенията за скъсяване на сроковете биха довели до това само 4 месеца след изтичането на срока на техническия преглед на видимо изоставен автомобил, той да бъде отстранен от публичното пространство.
Наредбата трябва да се промени първо на национално ниво, текстовете на общинската наредба могат да се променят едва след това, уточни Борис Бонев.
Има сериозен проблем с контрола в момента, потвърди той. Ако следват правилата, районните кметове трябва да сформират комисия с участието на Столичния инспекторат, главния еколог на района и други лица. Практиката показва, че има проблем със събирането на тези хора, затова често само един човек обикаля и маркира изоставени автомобили.
Планира се да се улесни процедурата по стикирането на изоставени автомобили, след което те да се репатрират до специален паркинг и ако в определен срок не бъдат потърсени от собствениците си, да бъдат разформировани, поясни общинският съветник.
Сред основните причини за изоставянето на автомобилите е фактът, че не е безплатно да се даде колата за скрап и да се дерегистрира, посочи още Борис Бонев. „Това е една дълга, тромава и досадна процедура, която би следвало да се облекчи.“
Сигнали за изоставени автомобили могат да се подават към контактния център на Столичната община - call.sofia.bg, както и към районните кметства и Столичния инспекторат, допълни още Бонев.
Той апелира след скъсяването на сроковете по наредбата жителите на отделните квартали да сигнализират за изоставени автомобили, които да бъдат репатрирани, за да се оптимизира и без това затрудненото паркиране.
Чуйте още детайли по темата от звуковия файл.И тази година лихвите по кредитите ще се запазят на нивата от миналата – 4.5 до 6.5% при потребителските кредити и около 2.5 до 3.0-3.1% при ипотечните кредити . Тази прогноза направи пред БНР Тихомир Тошев, кредитен консултант и изпълнителен директор на „Кредит център“. „Още е много рано да говорим за увеличаване на лихвите. Аз съм от..
„ Започнахме проверки в домовете за хора с психични разстройства и с умствена изостаналост – те са 40 на брой общо в страната и са в най-лошо състояние“, каза пред БНР Николина Иванова, директор Дирекция „Контрол, мониторинг и лицензиране на социални услуги“ към новата Агенция за качество на социалните услуги у нас. Агенцията беше създадена през..
След като горски инспектор преби бракониер и след десетки случаи на бити горски търсим отговор на въпроса кой има интерес от неконтролираните конфликти между горски и бракониери и защо държавата абдикира от проблема: „ Проблемите са трупани от две десетилетия, това е балон, който ще гръмне “, това каза пред "Хоризонт" Владимир Димитров, бивш..
Рисковете от употребата на ветеринарния медикамент ивермектин при хора са огромни , предупреди пред БНР доц. Яна Симова, началник на отделение по кардиология в УМБАЛ „Сърце и Мозък“ в Плевен и ръководител на научноизследователската група за пост-Covid изследване и лечение на усложнения към Българския кардиологичен институт. Доц. Симова е..
Случилото се както на 6 януари в САЩ (щурмът на Капитолия – бел. ред.), така и след това, трябва да ни даде отправна точка да преразгледаме ролята на доставчиците на социални мрежи в обществото и дали правоотношенията между потребителите и тези социални мрежи са изцяло договорни и най-вече как съдилищата оттук насетне ще се отнасят към жалби на..
„Домашното насилие е един изключително тежък проблем в българското общество, който често за съжаление остава затворен в рамките на семейството “, заяви пред БНР министърът на правосъдието Десислава Ахладова във връзка с промените в Закона за защита от домашно насилие . „Според данните от национално представително проучване на тема..
Големи хранителни вериги и зеленчукови борси у нас продават немски и френски картофи като българско производство и по този начин заблуждават клиентите си. За това алармират от Националната асоциация на картофопроизводителите. Те внасят сигнали до НАП, Комисията за защита на потребителите и до Българската агенция по безопасност на храните с..
Рисковете от употребата на ветеринарния медикамент ивермектин при хора са огромни , предупреди пред БНР доц. Яна Симова, началник на отделение..
След като горски инспектор преби бракониер и след десетки случаи на бити горски търсим отговор на въпроса кой има интерес от неконтролираните..
Ресторантите и заведенията за хранене отварят от 1 февруари - с ограничен капацитет и работно време , дори без разрешението на властта. Нощните..