Както се оказа, българските връзки в проекта и осъществяването му не са една и две: Записите са направени в София с тонрежисьорката Кремена Ангелова - професор в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров". Анотациите към диска са на диригента и композитор Драгомир Йосифов и са преведени на три езика - английски, испански и каталунски. А за визуалното оформление е използвана снимка на габровския скулптор и майстор резбар Климент Генчев.
Драгомир Йосифов пише:
„Мисля, че на ИНСТРУМЕНТА клавирно дуо му приляга балетна жестикулация. Балет, изпълнен на два рояла, не е „балет за бедни“, а балет за изискани и любознателни слушатели. Съкровената механика на музиката става прозрачна и ясна в процеса на разгръщането си, хармониите – цветни и отчетливи дори при сливането си. Оркестърът е нещо великолепно – и нерядко заблуждаващо. Дори „вулгарно“ отвличащо от фините взаимодействия на музикалните елементи. Клавирното дуо изисква – подобно на оркестровия механизъм – сложна и чувствителна координация, ала, бих казал, по-хуманна, не тъй фабрично принудителна, както в голямата машина на оркестъра. Бих казал още, че музицирането на две пиана откроява напрегнатия лиризъм на изпълняваната музика; лиричното е винаги остатък от истинския диалог.“
За финал Драгомир Йосифов добавя:
„Високата, тръстикоподобна балетна фигура на Сергей Прокофиев и късият характерен силует на Игор Стравински се отдалечават заедно във времето в смешно и трогателно pas-de-deux. Единият руши класиката и я ражда с лекота; другият поражда варварство и го опитомява неуморно... А ние – ние щастливи слушаме.“
Повече за клавирното дуо Бругаля - Стамболов и за осъществяването на този нов звукозаписен проект с марката на Columna Musica, както и откъси от него, чуйте в звуковия файл.
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..