"Първо се влюбих в театъра. Навремето родителите ми не пропускаха ходене на театър, а и живеехме до Театъра на Армията. В Белград учих кинорежисура. От атмосферата там се върнах с максимата, че не трябва да започваш да правиш филм, докато не си завършил, защото, ако направиш един лош филм, за втори няма да ти бъде даден шанс".
Това сподели пред БНР режисьорът на документални и на игрални филми Адела Пеева, която този месец отбелязва 75-годишен юбилей и 50 години творчество. По повода столични киносалони ще прожектират нейни филми.
"Филмите ми пътуваха по света, бяха номинирани, използвах на максимум шанса, запознах се с колеги, усъвършенствах се. "Чия е тази песен" е филмът, който ми донесе най-голяма популярност. И до днес имаме запитвания за него за конференции, за прожекции, за обучения".
В предаването "Нещо повече" Пеева определи себе си като "любопитна котка":
"Много съм любопитна. Непрекъснато слушам, отварям си очите... Стремя се да съм по-близо до хората и техните истории... Много добре се чувствах в Индия, когато отидох заради филма си "Излишните" за преименуването. Беше приет много добре. Хората в Индия са много интересни".
За нея игралното кино е тежко, защото е "по-престижно и по-печелившо, кокалът е по-голям и борбата е по-голяма".
"То ме научи, че не трябва да оставям магарето си в калта".
Докато документалното кино я е научило, че към всички трябва да се отнасяш с уважение.
Режисьорката очаква финансиране за новия си проект "Общински съветник" - историята на един млад общински съветник в малък град.
Интервюто с Адела Пеева можете да чуете в звуковия файл.
Как една сива сграда, в която стотици хора всеки ден търсят работа, може да стане пространство за изкуство и да вдъхне оптимизъм, знаят в русенската дирекция на Бюрото по труда. Няколко снимки и коридорът става друг. Само че това не са просто снимки, а картини и техен автор е най-награждаваният русенски майстор на аерофотографията Явор Мичев...
Трупата на Драматичен театър "Сава Огнянов" в Русе постави за първи път в страната пиесата "Хора, места и вещи" от Дънкан Макмилан. Да, става дума за алкохол и наркотици и действието се развива на сцената на театъра. Тази изключително тежка тема с богатата палитра от емоции и мисли е разказана по впечатляващ начин от екипа с режисьор Боян..
Оркестърът за народна музика на БНР изнесе концерт в Плевен на Благовещение и покори сърцата на хората от този край. Една вълнуваща вечер с талантливи музиканти, с красотата на българския фолклор и пожеланието на публиката тези музикални срещи да станат традиция. Препълнената зала „Катя Попова“ аплодираше през цялото време музикантите от..
Изминалите две години, от издаването на "Първа емисия" досега, бяха много наситени за формацията. "Михаил Йосифов и Новините в джаза" релизираха концерти в цялата страна, бяха ментори в музикални работилници, техни песни станаха част от престижни музикални класации, сред които и БНР Топ 20 , бяха сред участниците на фестивалите Jazz Art..
Седмица след Световния ден на поезията, се срещаме с двама утвърдени автори, за които словото е не просто творчество, а път, съдба и начин на осмисляне на времето. В свят, който все по-бързо се движи напред, в който информацията често заглушава смисъла, поезията остава убежище за размисъл, за красота, за устояване на най-човешкото в нас. Какво е..
С поезия, но и с директни призиви към политическата класа – така част от артистичната гилдия отбеляза Световния ден на театъра на връчването на наградите "Икар" в Народния театър . Проф. Симеон Венков , който получи приза за съвременна българска музика, избра да цитира Валери Петров . Яворов бе изборът на Явор Милушев , награден..
Как една сива сграда, в която стотици хора всеки ден търсят работа, може да стане пространство за изкуство и да вдъхне оптимизъм, знаят в русенската..
"Външната политика на българското правителство е заплаха за националната сигурност" . Това заяви пред БНР Костадин Костадинов, лидер на "Възраждане"...