Неприятният инцидент във Враца предизвика бурна негативна реакция към медиците от системата на спешна помощ, допълни Гайдев.
„Не трябва да се вторачваме в стандарта. Той е огромен, обемист документ, който много трудно се „смила“, за да се влезе в пълния алгоритъм на този стандарт, той е доста тежък. Но е права министър Сербезова, че има нарушения в алгоритъма при постъпването на този спешен пациент.“
Според д-р Гайдев всеки може да допусне грешка, но за него е било странно защо, при положение, че шоковата зала на болницата във Враца се намира в съседство, веднага в тази ситуация не е била отворена врата на залата, „да каже на колегите, че има критично болен вънка“.
Максим Гайдев посочи, че куца обучението за подготовка и квалификацията на работещите в Спешната помощ какво да се прави в животозастрашаващи състояния и за оказване на адекватна спешна помощ.
Има достатъчно спешни центрове, друг е въпросът с какви кадри сме покрили територията на страната, коментира той в предаването „Преди всички“. По думите му „все още тази част от медицината не е привлекателна за младите колеги“.
„Линейките и апаратурата не оказват спешна помощ. В момента от страна на линейки и оборудването в линейките не може да искаме нищо повече, те се напълно оборудвани за оказване на тази животоспасяваща първа помощ. Във всички коли, центровете са оборудвани в пълен обем.“
Във връзка с парамедиците, които по света работят в рамките на спешната помощ, д-р Гайдев смята, че в България понятието е било изкривено.
„Ние приехме, че някой от улицата ще го хванем, ще го обучим за 20 дена и, хоп, слагаме го в линейката да тръгне да спасява хората. Нека да не подценяваме тази професия, нека да не излагаме на риск българското население – необучени кадри, които да ги изпращаме да ги спасяват.“
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 минути. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40 часа – с онази техника, в онези години, а това е съществена разлика. Това коментира пред БНР експертът по управление и цифровизация на железопътния транспорт Людмил Иванов. Т. нар...
Боян Благоев е единственият в страната общински змиеловец , заема тази длъжност от 4 години, има и лиценз за дейността от МОСВ. Той е родом от Лом, но от 30 години живее във Варна. " На сезон хващам между 5 и 8 пепелянки, като сега улових такива в Аксаково, Виница, на сметището във Въглен, каза за "Рано в неделя" Благоев по повод увеличения..
Граждани се събраха пред пред Административния съд София – град с настояване да бъде освободен саудитският дисидент Абдулрахман ал-Халиди. Причина за протеста е отказ на Държавната агенция за бежанците да го освободи от безпрецедентното му задържане в центъра за мигранти в Бусманци в продължение на почти 3 години, макар Върховният..
Живописното врачанско селце Люти брод е изходна точка на маршрути за винен туризъм, организирани от "Веселите винари". " В нашия край може да се развива прекрасен винен туризъм , тъй като природата е дала, дала, та не е спряла. Както за вина, така и за история, култура, традиции, природни забележителности. Това е миксът, който прави един..
" Заслужава си да пропътувате не половин България, а цяла България няколко пъти, защото във всяко едно кътче от страната могат да бъдат намерени кулинарни богатства и скрити диаманти. Не вкусвайте конкретна храна, вкусете България! ". Това призова от ефира на БНР и предаването "Пътувай с "Хоризонт"" Екатерина Терзиева - Атанасова, която прави..
Виното е преживяване , заяви пред БНР Милица Зикатанова - собственик на винарска изба в Мелник. Според нея единственият начин да променим мнението на Западна Европа за качеството на българските вина и да засвидетелстваме това високо качество е като показваме на чуждите пазари най-добрите примери , от бутикови винарни, които наистина проявяват..
Частна фирма отново събира пари от шофьорите, отправили се към плаж Силистар в едноименната защитена местност. Става дума за " такса преминаване " през частен имот. Туристи и екоорганизации алармират за подновяването на абсурдното изискване за достъп. Някои от туристите оспорват действията на фирмата, други ядосано плащат и..
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 минути. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40..
Зачестяват случаите на онкологично болни пациенти, които идват в Клиниката по урология на Университетската болница в Пловдив, след като са били..
Сложна остава ситуацията и при двата пожара в Малешевска планина и в Струмяни, както и в планината Славянка. И двата фронта остават активни. Около 6000..