Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха.
Професор Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия, обясни пред БНР, че от 30 години нищо не се прави по отношение на съвременните системи за безопасност и оценка на риска.
„Трябва да има обучени хора, които да използват съвременни системи, като видеонаблюдение. Това изисква друг вид мениджмънт. По-лесно е да си мениджър на нещо, което не се развива“.
Той обясни още, че по европейските проекти, свързани с жп инфраструктурата, е предвидено това, което ние искаме
„А ние настояваме да е колкото се може по-старо, за да може едни наши фирми, с по-стари елементи и системи, да печелят. Железопътната инфраструктура по-лошо усвоява средства от пътната“.
Професорът открива причините за това в мениджмънта и постоянното сменяне на управители, както и в назначаването на хората, които се занимават с всякакъв вид бизнес.
„Така се усвояват едни пари по най-лесния начин. Без дългосрочни програми, без още сега да започне обучение на персонала“.
„Всички са създали звена за развитието им. Тук чака да мине поредната политическа вълна.“
В едно недалечно минало имахме специална подготовка за зимни условия, напомни той.
„Необходими материали, провеждаха се прегледи, имаше отговорници. Сега не знам да има нещо такова. То е забравено от модерните мениджъри. Затова сме в това плачевно състояние“.Професорът констатира, че у нас железница просто е забравена.
„С обрасли и неподдържани гари, с липса на апарати за билети и тънеща в мърсотия“.
За разрешаване на проблемите обаче е необходима дългосрочна стратегия, обясни Ананиев.
„Трябва да се започне с обучение на кадри. Непрекъснатата смяна и обещания не са полезни за железниците“.
Той обясни, че ситуацията при товарните превози е малко по-различна.
„В товарния жп транспорт има 16 компании, сред тях и частни, които увеличават товарния трафик през България. Надявам се, че през 2024 година ще влязат още такива, които да осигуряват и пътническите превози“.
В Европа текат 2 процедури за пътна безопасност срещу страната ни, напомни той и заяви, че едва ли ще са единствените.
„Може би ще започнат 4 или 5 процедури за неизпълнение на европейските критерии за безопасност и оперативна несъвместимост“
Професор Ананиев очаква пътуването с железниците да стане по-привлекателно, когато след дойдат и други жп превозвачи, а в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има адекватни ръководители.
Цялото интервю на Даниела Големинова и Мила Младенова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.
Активизацията точно сега по случая с "Опълченска" е повече политическа, отколкото да е в полза на хората . Това каза пред БНР арх. Иван Шишков, бивш служебен министър на регионалното развитие и благоустройството и бивш архитект на столичния район "Триадица". "В един момент е направена тази проверка и никой не е разбрал, че е направена. ... Въпросът..
Решението на президента Тръмп да наложи мита на вноса на стомана и алуминий от средата на март няма да се отрази на България - това каза пред БНР депутатът от Европейската народна партия Илия Лазаров, който е и единственият български евродепутат член на комисията по международна търговия в Европейския парламент: "На България няма да се..
Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет отложи със седмица произнасянето си по сигнала на съдия Мирослав Петров за оказан натиск от страна на прокуратурата, заради решението му да не отнеме автомобила на Ивайло Цветков - Нойзи. Липса на кворум: ВСС не изслуша съдията, който не отне колата на Нойзи След като изслушаха съдията от..
Задълбочаването на стратегическото партньорство между САЩ и България трябва да бъде първостепенна задача пред нашите нови правителства. Това заяви министър-председателят Росен Желязков по време на кратка среща с вицепрезидента на САЩ Джей Ди Ванс. Двамата разговаряха в рамките на Срещата на върха по въпросите на изкуствения интелект в Париж...
През 2024 г. броят на фалшивите повиквания на тел. 112 е по-висок спрямо предходната година. Това съобщи Марина Велинова, директор на Националната система 112. Приетите повиквания за изминалата година са над 3 милиона. Велинова допълни, че има и обаждания от чужбина: "Тази година имаме леко завишение на сигналите с около 9%, като..
Студенти от сръбския град Ниш тази сутрин тръгнаха пеша към Крагуевац, Централна Сърбия, където в събота ще се състои пореден протест с искане да бъдат установени виновните за рухването на козирката на жп гарата в Нови Сад миналата година, отнело живота на 15 души, съобщават сръбските медии. Протестите в Сърбия продължават Същевременно..
Енергийната борса има нов изпълнителен директор. До провеждане на конкурс за поста ръководството се поема от юриста Диан Боев. От Българската фондова борса не съобщават причината за смяната на досегашния директор Константин Константинов. Константинов заемаше поста от създаването на борсата до сега. Работата на енергийната борса е изключително важна,..
Според Закона за противодействие на корупцията всички лица, заемащи публични длъжности, трябва да подават декларации, в които да описват имотното и..
"Нещата са набрали скорост заради глобалните настроения . Български политици, които имат история с атаки срещу медии, с овладяване на медии и..
"ВСС трябваше отдавна да открие нова процедура за избор на членове от професионалните квоти. Хубаво е, че Народното събрание най-после започна да..