На развитието на железопътния транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел. Това каза пред БНР министърът на транспорта Георги Гвоздейков и обясни, че в този транспорт не е инвестирано досега, както е в държавите в Европа:
"Железопътният транспорт у нас не е модернизиран".
С обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав е стартиран процесът по модернизация на БДЖ, посочи той.
"Модернизацията е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия, която ние сме започнали да работим. Няма да стане бързо, но се надяваме, че до 2026 г., когато по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат доставени новите влакове, България да има ясна стратегия и ясен бизнес план. Досега секторът разчита изцяло на субсидията от държавата и след това спира всякаква мисъл за развитие на този продукт, т.е. предоставянето на услуга, от която държавата може да спечели".
Железопътния транспорт има голямо бъдеще, тъй като е един от най-екологични транспорти в света и трябва да се инвестира в него, изтъкна още министърът на транспорта.
"Ние ще получим около 1 милиард безвъзмездно от Европа (по ПВУ - б.р.) и ако не можем да направим от това 15 или 20% печалба, значи че не можем да управляваме този ресурс. Не виждам проблем в бъдеще железопътният транспорт да генерира приход, да се самоиздържа и дори да е на печалба".
Гвоздейков съобщи, че около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия.
"Инициативата е от двете страни. Започваме да работим активно. Ние кандидатстваме за 50% финансиране от ЕК".
Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.
В предаването "Неделя 150" министър Гвоздейков определи като нестойностни твърдения на опозиционни депутати, че решенията в правителството се вземат от Асен Василев, министър на финансите и съпредседател на "Продължаваме промяната", а не от премиера Николай Денков:
"Решенията се вземат от правителството, както е записано в Конституцията. Работим в синхрон и с Народното събрание", подчерта той.
Почти нулева видимост и загубата на ориентация от пилота са причините за катастрофата с хеликоптера, който падна край Гърмен, каза министърът на транспорта и уточни, че това са първите данни от направения анализ.
В коментар за прекратената концесия на нефтеното пристанище "Росенец", министър Гвоздейков допусна да бъдат предявени претенции от бившия концесионер "Лукойл":
"Ние сме изпълнили закона. Към момента пристанището функционира нормално, разтоварват се танкери с петрол. Но конкретно за претенциите от страна на "Лукойл" аз не мога да отговоря. Това може би ще се решава на ниво ЕК или Европейски съд, нямам представа".
Интервюто на Явор Стаматов с Георги Гвоздейков в предаването "Неделя 150" можете да чуете от звуковия файл.
Социалният министър Борислав Гуцанов обясни, че проблемът в Бюджета с актуализирането на пенсиите по швейцарското правило, е бил решен чрез диалог и компромиси. В кулоарите на парламента министър Гуцанов коментира откъде могат да дойдат необходимите средства. "Да, имали сме разговори с министъра на финансите, така диалогични, нормални..
Съпредседателят на "Продължаваме промяната- Демократична България" заяви, че заслугата за промяната в позицията на правителството за увеличението на пенсиите по Швейцарското правило е на тяхната коалиция: "Реално нашата бърза реакция вчера - на Асен Василев и на цялата ни коалиция, накара така, че една огромна грешка да бъде поправена. Два милиона..
След инцидента с паднало дърво върху кола на булевард "Цариградско шосе" в района на парк "Врана" се надявам държавата да погледне по-сериозно на нещата и да потърси контакт със Столична община . Необходимо е държавата да предприеме действия - да се подпише съответният акт, с който СО отново да започне поддръжката и да обезопасим територията на..
Вторият ден, обявен за бойкот на пазаруването в хипермаркетите, както и минусовите температури не опразниха магазините в Ямбол. Клиентите са по-малко в сравнение с другите делнични дни, повечето от тях знаят за протеста, но не вярват, че цените в магазините ще паднат. "Показваме, че сме съпричастни, обаче мисля, че големите вериги няма да..
В Центъра за временно настаняване "Света София" в столичния квартал "Захарна фабрика" ще се проведе кампания за раздаване на храна за бездомни хора . Инициативата е организирана от Столична община и Българската хранителна банка. 110 хранителни пакета ще бъдат раздадени на най-уязвимите , а именно тези, които са в центъра. Към момента там са..
Цените в хипермаркетите могат да се регулират с контрол, първо на действащите регулатори. Истината е, че в тези търговски вериги е удобно да пазаруваме – чисто, модерно, но те наистина трябва да не спекулират с бранда "България". Влизате и виждате шевици и т. нат. и отзад, зад това прикрито национално производство, много често има стоки с друг..
Пожар горя в жилищен блок в столичния кв. "Банишора", на улица "Клокотница". От пожарната съобщиха за БНР, че сигналът е подаден малко преди 10.00 часа. На място са изпратени три противопожарни екипа с 15 служители и линейка. Евакуирани са хората от жилищния блок. Няма данни за пострадали и загинали. Огънят вече е потушен...
Тревожното е, че ученици в прогимназиална възраст използват вейпове. Това заяви пред БНР Асен Александров, директор на 51-во училище в София,..
" Европа ще се тръмпизира, въпросът е дали ще се тръмпизира докрай ". Това заяви пред БНР журналистът Мария Спирова, която живее в Лондон. Според..
Очакваме бойкотът утре отново да бъде подкрепен масово от хората и да не пазаруват от търговските вериги. С този бойкот ще подкрепим кварталните..