Ето защо реших да дам шанс на „Създателят“. Защото е от онези идеи, създадени специално за големия екран. Режисьор на филма, попадащ в жанра на фантастиката е Гарет Едуардс, който заедно с колегата си Крис Вайц, пишат сценария за амбициозната продукция. А историята ни пренася в един свят, в който хората преследват изкуствения интелект. Войната започва, след като роботите детонират ядрена бомба в Лос Анджелис, която отнема живота на милиони хора.
В центъра на историята ни е Джошуа, бивш агент на специалните служби, който решава да се оттегли от битката с изкуствения интелект и да се отдаде на болката по изгубената си любима и нероденото им дете. В един момент обаче той е подмамен от вероятността, че жената на живота му е оцеляла. Джошуа се съгласява да стане част от специална операция, която да го отведе до „Създателят“ – архитектът на изкуствен интелект, разработил мистериозно оръжие, способно да заличи хората от лицето на земята. Екипът, начело с полковник Кауъл, тръгват към вражеската територия, единственото място, където изкуствения интелект все още може да съществува необезпокоявано, за да открият, че оръжието на врага е нещо много неочаквано. Изкуствен интелект в тяло на дете. Заедно с него Джошуа трябва да извърви пътя към Създателя… и към своята собствена човешка мисия.
Много може да се каже за „Създателят“. Това е филм, след който оставаш на мястото си и мислиш. За хората и машините. И как нищо в живота не е само черно или само бяло. В „Създателят“ не може да се каже, че има герои и злодеи. Всеки от персонажите се бори за своето оцеляване. За любовта, за отмъщението, за бъдещето, в което вижда смисъл. Самият режисьор Гарет Едуардс често споделя в интервюта, че предпочита „сивите“ герои. Онези, които носят в себе си и добро, и зло.
„Създателят“ е с великолепна визия. Взаимодействието на машините и хората е представено и чрез невероятни пейзажи, докоснати от мистичността на фантастичния жанр, които задължително трябва да се изживеят на IMAX екран. Каква бе изненадата ми, когато разбрах, че филмът е с бюджет от 80 милиона долара. Сума, твърде скромна за съвременното кино. Само за сведение – последният филм по Мисията невъзможна струва почти 300 милиона долара, а комиксовият „Светкавицата“, чиито ефекти все още кинофеновете поставят под въпрос, е с бюджет от 220 милиона долара. От дизайна на изкуствения интелект – до космическите кораби във вселената на „Създателят“ – всеки детайл е изпипан така, че спокойно можем да си го представим като част от една евентуална 2070 година – когато се развива действието във филма.
Главната мъжка роля тук е поверена на най-големия син на Дензъл Уошингтън – Джон Дейвид Уошингтън. Той успява да ни убеди в желанието си да намери изход от войната, като влиза изцяло в ролята на загубилия любимата си и копнеещ по миналото страдащ човек, който в един момент се превръща в яростен защитник. Няма как да нахваля достатъчно Маделин Юна Войлс, актрисата – дете, която влиза в ролята на иновативния изкуствен интелект Алфи. Много режисьори са категорични, че най-трудно се работи с деца – актьори. Познаваме не една или две подобни катастрофи на екрана.
В случая обаче виждаме един блестящ дебют, на млада дама, която знае накъде върви. Защото Маделин играе с деликатността, милосърдието и невинността, които ролята й изисква. Чрез актьорската си игра, Маделин ни показва, че нейният персонаж не е просто още едно създание на изкуствения интелект. Алисън Джени е безкомпромисната полковник Хауъл, която е готова на всичко, за да докара човечеството до победа над изкуственото съзнание. Мотивацията за нейната почти нечовешка ярост се крие в загуба, след която човек никога не е същият. Ето защо зрителят до последно се чуди – кой е истинският злодей в продукцията. И има ли изобщо такъв?
Джема Чан, която е в ролята на изчезналата любима на Джошуа – Мая, също ни убеждава, че е харизматичен артист, пред който има богато бъдеще. Спомням си Джема от „Вечните“ – едно нестандартно предложение от вселената на Марвел, където ролята не й предостави достатъчно поле за изява. Радвам се, че чрез „Създателят“ й даваме втори шанс.
Дали заради актуалността на темата с „изкуствения интелект“ или заради осъзнатата нужда от повече оригинални идеи в киното, продуценти са дали зелена светлина за този проект. И това е една новина, от която и зрителите, и индустрията само може да спечелят.
Защото „Създателят“ ни кара да се замислим какво ще се случи, когато се появи „следващата стъпка в еволюцията“. Дали ще бъдем част от един по-мирен и красив свят, в който няма да пожертваме човещината си в търсене за повече власт и богатства. Или ще започнем война дори и със своите собствени изобретения.
Още по темата в звуковия файл.
Българският дует Woomb ("Уумб"), носител на награда от конкурса "Пролет" на БНР, ще излезе на сцената в Грьонинген тази вечер като един от номинираните за престижните музикални награди. Българската група Woomb е сред номинираните за наградите MME Public Choice Award Наградите Music Moves Europe, организирани от европейския шоукейс..
От 17 до 21 януари 2025 г. София ще бъде домакин за трети път на Международния кларинетен конкурс „Сава Димитров“ – културно събитие, което все повече трупа престиж и привлича световния музикален елит. Организатори са Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ и фондация „Проф. Сава Димитров“, със съдействието на Министерството..
На 15 януари в Първо студио на БНР от 19.30 ч. Симфоничният оркестър на БНР ще продължи поредицата си, в която през този сезон представя програми изцяло с българска музика. На диригентския пулт ще застане Константин Добройков - ръководител на камерния ансамбъл "Софийски солисти", с когото радиосимфониците са работили многократно и в концертни, и в..
19-ото издание на Венецианското биенале по архитектура е планирано за периода от 10 май до 23 ноември 2025 г. Темата тази година изследва влиянието на изкуствения интелект и новите технологии върху архитектурата и обществото. Българският павилион ще бъде подготвен от архитект Ясен Марков . Неговият проект "Псевдоприрода" спечели първо..
Първото издание на предаването за класическа музика "Алегро виваче" е на 6 януари 1990 г. Оттогава, вече 35 години, водещите, редакторите и репортерите му се стараят да отстояват високите стандарти, задавани ежедневно в ефира на Програма "Хоризонт", с актуални новини и динамичен стил, подсказани и от самото име - термин в музиката, озвачаващ "весело,..
Само въображението може да бъде ограничение - твърди Станислав Тунов, ръководител на фолклорен танцов състав "Шевица", който обединява интереса към народните танци на над 100 души на различна възраст. Всяка седмица по два пъти те танцуват заедно, така както са го правели предците ни. Наред със запазване на традицията, в "Шевица" се отделя..
В рубриката „Горещи сърца“ ще ви срещнем с един уличен музикант, учител и пътешественик. От 5 годишен го наричат Максма. Той така се представя и до днес. Максма е грък – роден и израснал в понастоящем гръцкия град Александруполис, но днес неговият дом е София. С Максима ни среща Виктория Петрова. Срещата ми с Максма се случи неочаквано. Тя не..
Това е идеалното центристко правителство, за което Бойко Борисов трябва да бъде поздравен. Много голямо събитие става в страната. Така..
Има реален риск министрите да не са лоялни към партиите, които са ги излъчили, а към определени центрове, които стоят зад тях - олигархични или..
"Знаците сочат натам, че той е и прежален, и похарчен . Може би се е превърнал в прекалено непоносим дори за онези, които досега поощряваха..