Статистиката показва, че за месеца от въвеждане на мярката само 1,35% от колите не са преминали успешно периодичен технически преглед, поради установени значителни неизправности. И 0,09% поради констатирани опасни технически неизправности.
Само за месец интернет се напълни със съвети, критики и препоръки, които да улеснят шофьорите при преминаването през вече автоматичната система за отчитане на газовете. Дори и при най-новите бензинови коли, за които се предполага, че не би трябвало да имат проблеми с катализаторите при прегледите. И докато цялата ситуация е супер субективна и различна за всеки от близо четирите милиона регистрирани у нас автомобила (над половината от които са на повече от 20 години), то сервизите у нас отчитат – ама наистина има проблем. Без тях идвали и вносните коли. Които обаче през преглед нямат шанс въобще да минат.За по-леките случаи, като наличните, но неизправни катализатори, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ пусна наредбата за обществено обсъждане. А мерките в нея дават не 15, а 30 дни за отстраняване на нередностите.
Още преди общественото обсъждате на промените в документа, пунктовете за ГТП обаче отчетоха, че "Автомобилна администрация" е настроила така системите си, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, колата не отива на репатрак до сервиза. А поставени в по-ниската категория - "значителни", на собствен ход хората са си закарат колата за отстраняване на проблемите.
Но докато законодателите чакат средата на септември, когато е крайният срок за обществено обсъждане на промените в наредбата, то шофьорите с проблемни коли съвсем не чакат. И търсят заобиколни варианти. Само с просто търсене в интернет излязоха предложения за катализатор под наем. "Чисто нов 300 лева депозит, 50 на ден, както пишеше човекът в обявата за София. Цяла седмица чакахме отговор от него дали просто не се шегува. Коментарите пък съвсем не можем да ги цитираме… Но оказа се наемът на катализатор, за да се мине прегледът не е нещо, което и Владислав Терзиев от пловдивски сервиз е чувал… ама за района на морето …
Всъщност, клиентите на Владислав Терзиев искат подмяна на катализаторите. Но да е на бюджетна цена. Това е лесно, обяснява той.
Обаче понякога по-евтиното излиза по-скъпо. Това отчита колега на Владислав Терзиев.
Внимавайте какво купувате, казва Владислав Терзиев от пловдивски сервиз. Автомонтьорът обяснява - дори и да минете прегледа с рециклиран катализатор, рискът от проблеми за колата остава…
Според Владислав не само ниските доходи създават проблеми на клиентите му, ако не успеят да минат през новата цедка на годишния технически преглед. Проблемът е и заради регулациите.
Досега Министерството на транспорта не е посочвало качествата на горивата като причина за проблемите при ГТП. Агенцията за технически надзор няма скорошни публични доклади за качеството на горивата. А последната проверка за качеството е на горивата е била поискана от Върховна административна прокуратура преди 4 години.
Още по темата в звуковия файл.
" Ранното детското развитие е нова тема. Тя започна да се разпознава като нещо изключително важно ". Това каза пред БНР Пламена Николова от Фондация за децата в риск по света и автор в мониторинговия доклад "Бележник 2025" на Националната мрежа за децата. Оценката, дадена за политиката в сферата на ранното детско развитие за миналата година в..
" Тази година успях да запиша много неща, включително грохотът на падащия ледник ", каза в предаването "Преди всички" музикалният редактор на БНР Марина Великова, която беше част от 33-ата експедиция на Антарктида. Тя разказа как е успяла да постигне това, а също и за своето "студио на открито" на Антарктида. " Имам записани 3 такива..
Живеем в историческо време, защото трябва да се избере позиция. Това е историзмът на днешния момент, че не може България вече да мине с номера със снишаването. Това каза пред БНР журналистката и политически анализатор Емилия Милчева. "Нищо не печелим от снишаване и от това, че не намираме сили да вдигнем глава и да се наредим там, където би..
- Защо това бързане, според вас, да се влезе в еврозоната, господин Ханке? - Това галопиране идва от политиците. Те го искат, но желанието им е подплатено с нездрави намерения. Това е грешна политика. Защото и голяма част от българите са се обявявали за запазване на лева. Но политиците вървят в противоположната посока. Възмутително е, че го..
" В други държави децата придобиват много повече социални и житейски умения на много по-ранна възраст, които са полезни и практични, а тук липсват. Българското училище не ги учи децата на тези неща. Не ги учи какво ги очаква в живота . Не ги учи на това, което след 10 години ще е реалност за тях". Това коментира пред БНР Красимира Хаджииванова от..
Пчеларски организации, сдружения с нестопанска цел и зърнопроизводители се обявяват срещу изграждането на ветрогенератори и фотоволтаици върху земеделска земя. През последните няколко месеца с увеличаването на инвестиционните намерения за построяването на нови ветропаркове, в Добруджа нараства и недоволството срещу тях . Някои от общинските съвети..
Балтийските страни влязоха от валутен борд в еврозоната с абсолютно същия курс , с който беше фиксирана валутата им към еврото. С този пример започна коментара си пред БНР икономистът Петър Ганев, старши изследовател в Института за пазарна икономика (ИПИ), като добави: Еврозоната дава по-голяма вероятност да нямаме голям макроикономически..
Опитите за политическа пропаганда с такъв празник – 3 март, са нежелателни и трябва да се преодолеят. И не бива политици да дават тон на подобна..
Изпитвам респект пред личността на автора на химна на България "Мила Родино" Цветан Радославов, призна в интервю пред БНР режисьорът на..
Днес е националният празник на България. Празнуваме 147 години от освобождението от османско иго след Руско-турската война от 1877-78 г...