Предлагам на Вашето внимание музика от продукцията „Канзас сити“ – филм на големия американски режисьор Робърт Олтман (Robert Altman). Творбата на Олтман ни отвежда в годините около Голямата депресия, Сухия режим – времето, в което (колкото и странно да изглежда) джазът достига непознати дотогава нива на професионализъм, техника, разнообразие и експресивност. Тези години самият режисьор нарича „шизофренични“, защото цялата страна се тресе и е почти в руини.., а Канзас сити цъфти! И като реверберация на содомо-гоморовата енергия на това място се явява джаз изкуството, напук на шестващия отвратителен рефлекс на расизма. Сред развихрилия се черен пазар, престъпни структури и безброй хора на риска, създали перверзната връзка между политици и мафия, джазът се превръща в онзи феномен, който неусетно, по естествен път започва да притъпява сегрегацията, расовите предразсъдъци… Нещо повече, превръща се в социален и емоционален културен обединител. Разбира се, не можем да доловим дори и грам подобна патетичност в лентата на Олтман както и в т.н. саундтрак, музиката във филма, завладяваща зрителя, приобщавайки го към всичкото това добро-и-зло, което сякаш само един Олтман може да разкаже, покаже и внуши. И да ни накара да се чудим, ние ли живеем в онова време или то се е настанило при нас.., заедно с героите му, сред които срещаме диригента-пианист Бил Бейси (наречен по-късно Каунт), очарователната пианистка Мери Лу Уилиамс и други знайни и незнайни персонажи – участници (и) в нашата 60-минутна среща. Добре дошли сте.
четвъртък, 21 юни, от 23 часа
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
1 декември Свири Филхармонията на Арговия с диригент Рюне Бергман 3.00 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Анри Бюсер (аранжимент), Малка сюита. 3.15 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Концерт за тромпет в Ми бемол мажор. Солист: Уле Едвард Антонсен (тромпет). 3.31 часа – Джузепе Тартини (1692-1770), Ейвинд Уестби (аранжимент), Концерт за тромпет в Ре мажор...
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg