Дискусията „Независимата сцена – тук и сега“, която се проведе на Сцена „Дерида“ този уикенд, събра артисти, мениджъри, продуценти и експерти, за да обсъдят настоящите цели за постигане в бранша. „Пандемията показа, че една много голяма част от културните професионалисти и оператори работят на свободна практика или независимо, но също така стана ясно, че институционално те почти не съществуват. Законите, институциите и правилниците не ги разпознават като такива, не могат да кажат „ама ти какво животно си“ и пандемията форсира задействането на инструменти на държавата за помощ“ – казва режисьорът и драматург Стефан Прохоров, председател на Асоциация за свободен театър. „Диалогът между културните оператори и институциите трябва да тече постоянно, ритмично и с взаимна полза. Ние не сме от двете страни на една барикада, а се борим за едно и също нещо“
„Независимият сектор е прогресиращ – казва Атанас Маев, икономист и арт мениджър на Сцена „Дерида“ – Ако погледнем икономически, броят на професионалистите, които излизат на пазара на труда от учебните заведения прогресира всяка година. Артистът на свободна практика често е номад, сменя държавите, в които работи, няма работно време и място. Подпомагане на независимия сектор е неправилна дефиниция – когато се дават публични средства за реализиране на проекти , това означава , че артистите са подизпълнители на дадена цел.“
Реформи, стратегия, уреждане на статута на независимите артисти – чуйте още от предстоящите проблеми за решаване пред независимия сектор у нас в „Какво се случва“.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg