Отглеждаме и възпитаваме деца, родени във времето на тотално присъствие на дигиталните технологии във всички области на живота. Това неизбежно се отразява върху светоусещането, ценностите, поведението, общуването, ученето и т.н. на младите. Дори да не го разбираме, усещаме го и често се чувстваме безпомощни в опитите си да поддържаме нормални отношения, да се грижим за здравето, безопасността и развитието им по познатите ни начини. Безпокоим се от часовете, които децата прекарват пред екрана, от опасностите, които се крият в мрежата, гневим се, когато тийнейджърът дори не ни забелязва, потънал в чата, игра или тъпи клипчета. Как да ги предпазим, да им осигурим добро бъдеще и щастливи връзки?
Изискванията към родителите са огромни и на терена на технологичните новости те най-често са поне с една крачка след децата си и заинтересованите от въвличането им в капаните на виртуалната реалност. Имаме ли полезни ходове в тази наглед изгубена битка. Както всяка връзка, и връзката деца-родители е двустранна, правила и изисквания има и към двете страни и не бива да се колебаем да настояваме за спазването им. Това обаче ще се случи, ако сме изградили здрава и топла връзка с децата си преди и извън дигиталното, ако чрез собственото си отношение и поведение сме им показали, че живият човек до нас е по-важен от устройството и виртуалния събеседник и ако сами вярваме, че това, което ние умеем, знаем и правим в реалния свят е важно и ценно.
Не е лесно, защото този път комуникацията е между два свята, казва Доника Боримечкова, педагог, психолог, член на Българското общество за лаканианска психоанализа, на асоциация „Родители“ и Българския център за безопасен интернет, в рубриката „Всичко за образованието“.
С указ № 374 от 13 декември 1879 г. на княз Александър I Батенберг, само година след Освобождението, започва историята на първото професионално училище в свободна България. Тя продължава и днес в Професионалната гимназия по селско стопанство "Ангел Кънчев". Само по себе си такова дълголетие е забележително, още повече, че училището оцелява във..
"За учебната 2024-2025 година във 2-ро СУ "Акад. Емилиян Станев" е утвърден държавен план-прием за обучение по специалност "Програмиране на изкуствен интелект", а това означава, че нашите ученици могат да придобият професия програмист на изкуствен интелект от направления компютърни науки", съобщи в предаването "Следобед за любопитните" д-р..
Рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" насочва слушателското вниманието към нещо любопитно – мнемониката . Понятието се отнася към разнообразните техники за запаметяване на информация – за тях разказва Емилия Сотирова от психологичен център SOVA. Често в ежедневието човек изпитва затруднения да запомня факти, числа, имена..
На 10 юли 1940 г. във Франция е установен режимът на Виши – марионетното на нацистка Германия правителство на маршал Петен, което влиза в колаборация с окупаторите след разгрома на френската армия (въпреки надеждите, които е вдъхвала линията "Мажино"). За около 5 години страната се оказва под немски ботуш, който факт дълго време определя..
В международния ден на целувката слушателите на "Семейно радио" се срещнаха с въпроси и отговори в първото издание на рубриката "Попитай психолога". Д-р Пламен Димитров анализира ключови аспекти в контекста на целувката и психичното здраве и подкрепи ефирната консултация с конкретни казуси – чуйте в звуковия файл.
Генералният директор на БНР Милен Митев участва в проведената в Украйна 19-ата Световна среща на българските медии, организирана от БТА. Среща по..
След края на парламентарните избори във Франция и в навечерието на нейния национален празник разговаряме с Антоанета Колева , директор на издателство..
"Никоя друга опера на Вагнер не е получила толкова хвалебствия или е била обект на толкова критични подигравки като Лоенгрин. Едно е ясно – предвид..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg