Созопол е туристически град, но до този момент няма автогара. Това посочи главният архитект на Общината Радост Георгиева. Тя допълни, че автобусите спират и стоварват пътниците по средата на пътя. Според нея по този начин се генерират много икономически загуби за града.
„Ако ние имахме автогара, всеки автобус, който влиза в територията на Созопол, ще плаща такса. Поради тази причина искаме да изградим автогара и сме избрали това място, защото то е одобрено в ПУП на местността „Провлака“ и е фиксирано за автогара. Това е срещу Община Созопол. Автогарата е съвсем в началото на „Провлака“, умишлено, защото е най-близо до основния път. Самата идея да имаме автогара и пристанище едно до други, мисля, че подхожда за един туристически град. Пероните за автобусите са предвидени да бъдат 6 – 4 ще се ползват, а 2 ще бъдат резервни, в случай, че някой ден ще имаме градски транспорт. Стремим се да бъде първа категория автогара. Пероните ще са в задната част и няма да се виждат от улицата“, поясни Георгиева.
Архитектурата на самата сграда на автогарата ще бъде в класически стил. „Тя е с абсолютно симетрична форма, от двете страни има по-ниски тела. Влизайки в автогарата, има отворено помещение през два етажа, т.е. доста ще е просторно. Ще има 3-4 каси. В ниското тяло от лявата страна ще има кафене, а в другата част ще има туристически информационен център, който града също няма. Цветовата гама е светла – бяло, бежово, с всички естествени материали, които са в духа на нашата архитектура“, допълни архитектът.
По време на общественото обсъждане на проекта хората посочиха, че сградата е твърде голяма за това пространство. Един от бившите главни архитекти на Общината Диана Карабаджакова попита дали е обмислено как ще влизат автобусите в самата автогара, защото е възможно да се създаде конфликт. „Автогарата в Бургас е доста по-малка като мащаб от този проект. В един момент тя ще се обезсмисли и ще се изпразни от функция. На кого са необходими 4 гишета, при положение, че всички хора купуват билети вътре от самия автобус?“, допълни тя.
Хотелиери от региона попитаха дали е възможно самата автогара да бъде изместена в новата част на града, за да не се налага те допълнително да извозват туристите си.
„В новия град има парцел, който е определен за автогара. Той се намира в края на града. Да изключим факта, че той е далеч, предвижда се да има вътрешен градски транспорт и ще има някаква връзка с него. Има обаче друг парцел, който не е наша собственост, а е държавна. Той ограничава достъпа между този парцел и околовръстния път. Тогава целият автомобилен трафик ще минава през ул. „Одеса“, която е особено натоварена през лятото. Ние на този етап нямаме възможност за свързване на двете автогари“, обясни кметът Тихомир Янакиев. Той допълни, че престоят още обсъждания на проекта.
Общинските съветници в Ямбол гласуваха месечното им възнаграждение да бъде дарено на най-тежко пострадалите при пожара в селата Воден и Крайново. Сумата от 45 хил. лева ще бъде насочена към хората, останали без дом, уточни председателят на Общинския съвет в Ямбол Антон Шиков: „Така или иначе средствата не са кой знае какво, когато..
Потърпевшите от пожарите в страната са подали досега 25 заявления с искане за отпускане на еднократна помощ в размер до 1 578 лева за покриване на жизненоважни потребности. На 11 семейства тя е отпусната ден след подаването на заявлението, а за останалите предстои в най-скоро време - съобщи служебният министър на труда и социалната политика Ивайло..
Намаляват се параметрите за височина на сградите в северната част на предвиденото разширение на бургаския квартал Крайморие. Въвежда се и ограничение за максимално допустимата застроена площ на жилищните сгради там. Промените предлага местната администрация. Преди да стигнат до общинския съвет те предизвикаха дебати днес в комисията по..
Депутатите приеха на първо четене промени в Кодекса за социално осигуряване. Те предвиждат при определяне размера на обезщетенията за безработица на осигурявалите се в България и в страни от ЕС, да не се вземат предвид само доходите от последната работа, каквато е практиката досега, а изчисленията да се правят на база последните 24..
Националното сдружение на общините в България излезе със становище относно законопроекта за водоснабдяването и канализацията. Той предвижда консолидиране на останалите общински ВиК дружества в страната към държавните, както и промени, свързани с регулиране цената на услугата. Според Сдружението, това ще намали конкуренцията, ще елиминира..
С решение на правителството Община Созопол получава собствеността върху имот - частна държавна собственост, намиращ се в. м. „Синетудис“, гр. Созопол. Той е с площ 9565 кв. м и ще бъде използван за изграждане на нова водна камера към съществуващ напорен водопровод „Каваци“. Обектът е част от проект „Интегриран воден проект на област Бургас“,..
Сградата на новата детска градина в сливенското село Сотиря трябва да е готова през месец септември. Това стана ясно по време на посещението на кмета Стефан Радев на обекта. Той се запозна с напредъка на строителството и разговаря с управителя на фирмата-изпълнител Тодор Дечев. Изграждането на новата сграда започна през месец септември 2023..
Спряно е водоподаването на част от жк „Славейков“ до 17 часа днес, съобщават от ВиК Бургас. То засяга района на бул. "Янко Комитов" от кръговото до КАТ..
Намаляват се параметрите за височина на сградите в северната част на предвиденото разширение на бургаския квартал Крайморие. Въвежда се и..
Новоизбраният Сливенски митрополит Арсений посети боляровското село Воден. Владиката бе посрещнат от кмета на общината Христо Христов. На терен..