Изкуството на конкурса

Призьорите на конкурса: Валерия Попова-Крачунова, Емерих Амбил, Ейли Робъртсън, Крис Хунг (отляво надясно)
Снимка: Архив

Носителят на първа награда от Международния конкурс по композиция „София 2013” Крис Хунг (Хонг Конг) пред микрофона на "Контрапункт" изтъква голямото стилово разнообразие на наградените произведения. Стилът е дума, измислена от журналистите, репликира задочно Емерих Амбил (България), който разделя третата награда с Валерия Попова (България). Всъщност един от съществените белези на събитието, което в продължение само на пет години предизвика раждането на близо 200 нови партитури с автори от Европа, САЩ, Азия, Австралия. Със сигурност амплитудата на композиционни техники, естетики, тенденции при тях е далеч по-широка от това, което се материализира в изпълнението на Камерния ансамбъл „Софийски солисти”. Като съорганизатор на конкурса оркестърът по традиция връчва и своя специална награда, тази година на Ейли Робъртсън (Шотландия). Останалото е достояние само на Международното жури, председателствано от видния български композитор Георги Минчев. В състава му влизат авторитети като Паул-Хайнц Дитрих (Германия) и Сорин Лереску (Румъния). Отликата на този конкурс от малкото подобни у нас е не само в участието на чуждестранни композитори в журирането на предложените композиции, но и в абсолютната независимост на оценките им. Всеки един от тях разполага с определен брой точки, които е длъжен да разпредели между избраните от него партитури при пълна анонимност на авторите им, без обсъждане или среща с останалите членове на журито.
Имате възможност да се запознаете с Concerto Funebre, Lewisman in Exile, Gypsy Tabor, Saeculum Obscurum и да чуете думи на техните автори в предаването "Контрапункт".

сряда, 2 октомври, 19.30 часа