Българският глас в ролята на посредник.
Българският глас в ролята на инструмент за комуникация. Радиото е най-големият цивилизационен елемент, казва Петър Увалиев, който се определя самия себе си като професионален българин и главното измерение на това понятие е да намери какво е световното значение на факта, че е българин.
Българският глас в ролята на интеграционен феномен... и най-после (но в най-интимния възможен оттенък) - като интелектуална собственост за лична идентичност.
За работата си с българския глас за и по радиото разказват Димитър Ганчев, ръководител на Българската редакция на радио Ватикана и Александър Андреев, ръководител на българската редакция на Дойче Веле. Димитър Ганчев споделя с нас едно сутрешно пътуване през Рим до работното място, което прави ежедневно с ритъма на „бърз влак, който трябва да направи всяка своя спирка в точно определен час”. Споделя с нас и едно пътуване във времето - Ватикана през 80-те и Ватикана на уличните музиканти през 2010 година.
Сашо Андреев ни пренася в сградата на Дойче Веле на брега на Рейн, супермодерното студио и глъчката на българския екип. Още една точка за оглеждане в огледалото, анализ и рефлексия. Шарената езикова картина на 14 епизод вдъхнови пъстротата и динамиката на нашата музикална картина.
Понятието родина звучи много често като 40 цигулки - сантиментално и разлято, Петър Увалиев.
Първо излъчване на епизода в ефира на БНР: понеделник, 24 май 2010 г, 10.30 часа, програма „Христо Ботев”.
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Йохан Волфганг Гьоте – писател, драматург, учен, философ и политик, е роден през 1749 г. И преди, и след неговия живот, човечеството не спира да воюва. Неизвестно защо. Но битките са междуличностни, междудържавни, световни, сякаш неизлечими. С "Ифигения в Таврида" хуманистът Гьоте предлага различно решение. Не случайно мястото на действието е в храма на..
Драматичният театър "Борис Луканов" в Ловеч гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Зимните навици на зайците" от Станислав..
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Алкохолна зависимост – коментар в Lege Artis на данните за България за 2024 година на психиатъра д-р Иван Добринов , началник на Шесто мъжко отделение в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg