„Бурята” – радиопиеса от Кирил Буховски

Автор:

Тази неделя ви предлагаме да чуете премиерното повторение на „Бурята” – радиопиеса от Кирил Буховски.
Първата пиеса на Кирил Буховски, която прочетох, беше „Ние сме вечни” и тя ми каза, че това момче има вроден драматургичен талант, много добър, наситен и многопластов диалог, както и чувствителност към детайла и сложността на човешките отношения. Не споделям култа към младостта, който от доста време превзе мисленето в България, но напълно споделям идеята, младите да имат достатъчно поле за опит, изява и учене. Това е и една от задачите на Радиотеатъра – да издирва талантливи млади хора и да им осигурява възможност за работа. Затова поканих Кирил в Радиотеатъра, а той отговори на поканата ми не адаптирайки свой готов текст, а като написа нова радиопиеса специално за нас. Мисля, че ненапразно отворихме вратите на редакцията за Кирил Буховски и „Бурята” се увенча с успех.

И така, Кирил е на 26 години. Завършил е Националната художествена гимназия, после Художествената академия. Преминава през едногодишен актьорски курс в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” при професор Надежда Сейкова. По същото време написва пиесата „Ние сме вечни!”, с която печели конкурса за нова българска пиеса на театър „София”. Наградата е реализация на драматургичния му текст на голямата сцена на театъра под режисурата на Василена Радева. През лятото на 2016 година Кирил бива изпратен от фондация „Стоян Камбарев” като български представител на международния фестивал за млади театрални автори Europe Interplay в Швеция. Докато записвахме „Бурята”, той подготвяше нов документален спектакъл в колаборация с театрална формация Vox Populi. В момента е в Лондон, където прави магистратура в Кралското училище за слово и драма, училището на Лорънс Оливие, Джуди Денч и Харолд Пинтър. Магистратурата му е Драматургия за театър и екранни изкуства. Казва, че е щастлив.

Постановката на „Бурята” е дело на Тея Сугарева – при нас това е втората ѝ режисьорска работа. Тя работи активно в театъра, но споделя, че от радиотеатъра научава много – концентрацията само в звука, в тишината, в актьорските гласове, „слушането без виждане” е неоценима школа.

На добър час на творческия път на Кирил Буховски и Тея Сугарева! И приятно слушане!

ВИЖТЕ ОЩЕ
Жираф в саваната необезпокояван се храни, все още незастрашен от ловци на жирафи.

„Ловецът на жирафи“ на Борис Априлов в „Запазена марка Радиотеатър“

Малко известната драматургична миниатюра на Борис Априлов „Ловецът на жирафи“ ще звучи в рубриката „Запазена марка Радиотеатър“, която се излъчва всеки делничен ден в два часа след полунощ. Миниатюрата е малко известна, но безспорно е сред най-находчивите и оригинални произведения на големия български маринист, автор и на безсмъртната детска поредица за..

публикувано на 22.07.18 в 09:05

Фантастика с неочакван край

Агоп Мелконян е един от, за съжаление, вече забравените български писатели-фантасти, чието творчество обаче се мери с най-високите постижения на този жанр. В радио-драматизацията „Пътят на страданието“ на неговия разказ „Via Dolorosa“ с режисьор Николай Колев този негов талант се усеща в най-висок регистър: интересен диалог, пълнокръвни герои, увличащ..

публикувано на 21.07.18 в 09:05

Да си паркираш колата в двора на Харвард, БНР и Народния театър

0...стоиш в седем без пет вечерта пред вратите на театъра... 1...сядаш на място Х, ред Y в камерната зала... 2...осветлението спира, завесите се отдръпват... 3...начало... Така, в общи линии, изглежда отмерването на събития за всеки зрител на всяка постановка във всеки театър. Но това е само половината картина, а може и по-малко, даже направо последният..

публикувано на 19.07.18 в 10:55
Фотоколаж: Теодор Иванов

Галерия

През цялата време на записите на всички тези случили се, но вече отлетели във времето и все пак, запазени като аудио, неповторими ситуации от, около, преди и след създаването на едно художествено творение, на една пиеса, стъпка по стъпка, ние, 2-мата автори на този проект, маневрирахме често с 7 вида техника в ръце: 1 сериозна техника за запис,..

публикувано на 11.07.18 в 15:07

Едно столетие с Бергман: за детството, родителите, любовта и демоните

Панорамата на Бергман продължава и във времето на Запазена марка Радиотеатър от 9 до 13 юли, седмицата преди 100-годишния рожден ден на великия създател на филми, радио и театър. В понеделник и вторник са 2-те части на Лични разговори . Постановката на Радиотеатъра е направена върху драматизацията на Яна Добрева с участието на Александра..

публикувано на 09.07.18 в 09:05