Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Чудовището“ на Владимир Зарев тръгва на срещи с читатели

БНР Новини
1
Валентина Михайлова и Владимир Зарев в студиото на „Артефир“
Снимка: Василена Мирчева

Най-новата творба на писателя, наречен от критиката „Патриарх на съвременния български роман“, вече получи първите оценки от читатели на представянето в София. Малко е да се каже, че отзивите са възторжени. Сравненията с Достоевски и Димитър Шишманов, с най-високите образци в европейската и световна литература дойдоха от авторитетни имена в литературните среди. Самият автор пожела щастлива съдба за книгата си и трогна публиката с признанието, че има „видения“ за още два романа, но нищо чудно този да се окаже последният.

„Кому е нужен този роман за старостта, мисля си объркан, този неуверен и най-вероятно изпълнен с болка и жлъч роман? На хората? На кои хора? На учените и просветените, на артистичните, на чувствителните и безпомощните, на встрастените?... А може би този роман е моята изповед и признание, следователно е нужен на мен, на моята печална неосъщественост, на горчивото ми поражение? Или на една някак комична, разбила цялата ми човешка опитност, жестока и несвършваща любов?“ (Из „Чудовището“)

Каквито и въпроси да си задава читателят преди, по време и след прочитане на романа, той получава отговор на всичките. Писателят не го оставя да си избира от безброй намеци, а предлага ясна и конкретна мисъл, заедно с основанията, трупани и премисляни през годините.
„Романът не е биографичен, въпреки че включва много лични преживявания - уточнява Владимир Зарев - той е биографичен за цялото мое поколение.“

Чуйте в звуковия файл още от разговора с Владимир Зарев в студиото на „Артефир“, както и къде в страната предстоят срещи с читатели 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

За скандалната пиеса на Иван Теофилов – 60 години по-късно

Скандалната навремето пиеса на Иван Теофилов "Поетът и планината" (1963) излиза за първи път като текст 60 години по-късно, като в книгата освен пиесата е отразена и нейната история.  Публикувани са отзиви, рецензии и цялата съпътстваща разгромяваща театралнокритическа рецепция, както и спомени на създателите на спектакъла с режисьор Леон Даниел...

публикувано на 25.04.24 в 17:55

Серия от лекции за тялото в киното с водещ Николай Колев

Движенческата лаборатория "Ход" е пространство, ръководено от Цвета Дойчева. В нея се провеждат работилници, посветени на танца и движението. Сега там тече цикъл лекции на Николай Колев, които преминават по-скоро като разговори на тема "Тялото в киното".  "Еросът и порастването – филми с инициация" беше темата на първата лекция. Сега предстои втората..

публикувано на 25.04.24 в 17:29

Офорти на варненски ученици по рисунки на Владимир Димитров-Майстора

Как изглеждат рисунки на Владимир Димитров-Майстора през очите на ученици от специалност "Изящни изкуства" в Националното училище по изкуства "Добри Христов" в град Варна? За това разказват художникът Георги Кенаров и неговите ученици – Виктория Стоянова, Клементина Савова и Мария Бузева. В Градската художествена галерия "Борис Георгиев" в..

публикувано на 25.04.24 в 17:15

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53