В подли времена живеем и никой не уважава културата, не се уважава и човешката личност, каза режисьорът-документалист Адела Пеева, която е главен герой на "Нашият ден". По време на изолацията заради коронавируса тя е имала доста време да мисли по различни теми:
"Да, наистина е време за документалистите, но мисля също, че ние, документалистите, усещаме нещата предварително и даваме сигнали, че нещата не вървят както трябва. За съжаление, ние си правим филмите – преди ги спираха, сега не ги пускат..." Пеева даде за пример един от последните си филми "Да живее България" за тревожни неща, национализъм, Луковмарш..., който не е бил пуснат по телевизията. "Значи ние си правим филмите, никой не ги пуска, и в един момент, нещата, когато избликнат, казват: "Вие къде сте? Сега е време за кино." Не, сега не е време за кино, сега е време за действие."
Българинът не е заел достойно място за нито едно правителство, смята Пеева. "Нас не ни уважават. И хората, разбира се, излизат на улицата. Смятам, че искаме уважение. Оставете ни на спокойствие да работим, да творим. Хората искат честност, почтеност, откровеност и възможности."
"Ние българско документално кино на съвременна тема нямаме – съвременна, болезнена, актуална, не тема-еднодневка", каза режисьорката.
"Вятърът духа силно. Ние не можем да променим вятъра, но можем да обърнем платното."
След създаването на последния си филм "Мълчание с достойнство", чиято премиера е отложена за неопределено време – сега Пеева мисли за новия си документален филм, в който се разглежда съдбата на младите хора във властта.
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..
Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..
"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото. В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..
Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно подкопава установените представи. Като добавим и загатнатият уж криминален момент с неустановената самоличност на един труп, открит случайно, нещата още повече се заплитат. Читателят е въвлечен..
В рубриката "Разговорът" днес имаме удоволствието да ви представим една от онези личности, които със своето присъствие преобразяват обикновения ден в нещо..
Как един журналист бе добавен в поверителна група на администрацията на президента Доналд Тръмп в приложението "Сигнал". Кой е Джефри Голдбърг,..
В навечерието на Световния ден на театъра, който празнуваме на 27 март, Драматичният театър "Невена Коканова" в Ямбол откри една непразнична фотографска..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg