Артисти и режисьори посочиха проблеми с театър „Азарян“, като по-високи наеми, липса на отопление на залата, липса на реклама и проблем с възможност билетите да се закупуват изцяло онлайн. За тези въпроси се обърнахме към изпълнителния директор на НДК – Пени Раева, която обяснява какви са фактите довели до тези проблеми и как те могат да се преодолеят. Казусът с театър „Азарян“ е аналогичен и на казуса с „ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс“. Г-жа Раева твърди, че и двете пространства могат да съществуват при гарантиран приход за НДК в размер на 1500 лева на представление за театър „Азарян“ и 1000 лева на представление за „ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс“, за да може да се покрият и разходите за отопление. Това е изискване от ръководството, което е поставено за следващите три месеца:
„Отоплението е проблем за цялото НДК, за „Азарян“ проблемът е доста голям, защото за да има отопление в зала 2 – театър „Азарян“, трябва да се отопли целият дворец, а отоплението за вечер струва между 5 и 10 хил. лева. Сметките за парно на месец са между 200 и 300 хил. лева. Абсолютно невъзможно е, ако няма нищо друго в НДК, да се пусне отоплението. Проблемът с отоплението в цялото НДК тази година е голям, но не е от днес. Проблемът е финансов и липса на добра инфраструктура.
Въпросът с продажбата на билети е моя голяма болка. Още преди 3 години започна електронна продажба, която е на средата на изграждането си. Това е първото нещо, което исках да свърша като постъпих в длъжност. Заделили сме средства и това е едно от първите неща, които ще поправим. Преди 3 месеца имах срещи с актьори и режисьори, те поставиха въпроса да продават билети за театър „Азарян“ на други каси, освен на касите на НДК, и ние им разрешихме. НДК има възможност за реклама чрез информативни пана на фасадата, проверих тъй като имаше упреци, всички 5 пана са само за театрални постановки и продукции на театър „Азарян“. Съобщаваме събитията на страниците. Това, което е по нашите сили, ние го правим.
Когато е създавано театралното пространство, идеята е била да се печели и да се възвърнат 300 процента от вложеното да неговото изграждане в рамките на 3 години, това е една фикция, която още тогава е била странна.
В протокола пише, че театър „Азарян“ не би могъл да съществува като културен институт и да получава субсидия от Министерството на културата, както театрите, тъй като няма вариант това да бъде обработено юридически. Разходите по представленията са големи и се поемат изцяло от НДК, освен за тези, които са финансирани по други програми, по проекти, по които артистите кандидатстват. Това, което касае НДК – наемът на „зала 2“ е 4200 лева със стационарна техника, допълнително за спектакли се заявява техника за около 2000 лева, отделно реклама и други съпътстващи разходи. Едно представление излиза на НДК от порядъка на 6000-8000 лева. До този момент сме делили прихода на 50 на 50 с артистите. Загубите са огромни и не могат да се поемат. Това, което пожелахме за следващите 3 месеца, е да продължим по същия принцип, но да има гарантиран приход за НДК. От друга страна НДК е търговско дружество, колкото и това да не се харесва и на мен дори в някои моменти. Получава се колизия между статута на ведомството, финансовите резултати, които се изискват от нас и финансирането на пространства за култура.
Проблемът с ДНК е абсолютно аналогичен и там нещата опират до финанси. Няма представления, които да са върнати по друг повод. Там залата излиза с отоплението и всички съпътстващи разходи около 3000-4000 лева. Ние искаме гарантиран приход 1000 лева.
Между другото, има сключени принципни договори с „Азарян“, които гласят, че при продажба на билети под 50 процента, НДК има право да сваля представленията, ние не сме се възползвали никога от тази клауза. И при 10 процента пак се е играло.“
Дълговете към Столичната община от предишните ръководства на НДК в размер на 11 милиона лева вече са изплатени в по-голяма част от половината в рамките на управлението на г- жа Раева.
От пролетта Драматично-кукленият театър "Иван Радоев" в Плевен ще има главен режисьор. Юрий Бутусов е едно от големите имена на европейския театър. Той е емблематичен режисьор с много награди. Напуснал е Русия преди няколко години, сега живее във Франция и поставя пиеси в цяла Европа. Тази година той е бил в Плевен на пилотното издание на..
В епизод 570 "Трамвай по желание" среща своята публика с ректора на НАТФИЗ Мирослав Дачев. Мирослав Дачев е професор по семиотика на изкуството в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Възпитаник е на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Доктор на филологическите науки от 1997 г. с тезата "Семиотика на цвета". Доцент от 1999 г. и професор по..
Алтернативното пространство ReBonkers във Варна е разположено на 200 кв. м, по-голямата част от което е под земята. Залата представлява тунел – истински ъндърграунд. Сцената за независимо изкуство спечели финансиране по програма "Посланическият фонд за културна презервация" на посолството на САЩ в България, което ще помогне за осъвременяване ѝ...
С впечатляваща изложба музеят "Дом на хумора и сатирата" в Габрово отбелязва 120-годишнината от рождението на художника Стоян Венев – един от класиците на българското изобразително изкуство. Експозицията включва над 200 живописни платна, карикатури, сатирични рисунки, етюди и акварели, както и прожекция на четири документални филма за личността..
"Цяло лято чаках участието си на Solar Summer. Това бяха най-добрите 6 часа в моя живот. Сега мога да умра като щастлив човек" , така сподели с хилядите си фенове в "Туитър" големият Фед ле Гранд своята изява в афиша на фестивала Solar Summer през 2013 година. Нидерландската мегазвезда показа, че няма предел на настроението, което не може да..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола,..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg