Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Строителни апетити ли отстраниха от длъжност главния архитект на Кърджали?

Административният съд в Кърджали е отменил заповедта на кмета на общината Хасан Азис за временното отстраняване от длъжност на  арх. Делин Запартов. Това разказа в ефира на Радио Кърджали арх. Запартов. Той очаква общината да обжалва решението на съда пред ВАС. "Мотивът на общината беше, че не съм се чекирал. Всички в общината притежават карти за чекиране. Загубих картата преди около четири години и реално в рамките на тия четири години не съм се чекирал. Не смятах, че това е толкова важно. Един главен архитект не е в буквалния смисъл на думата чиновник. Работата на главния архитект е свързана с движение, с проверки, с оглеждане на терени, с консултации на място, когато има проблем в строителството, с проверки по жалби на граждани - всичко това е свързано с движение. Няма как да стоя непрекъснато в кабинета - физически е невъзможно, за да мога да си върша работата правилно, се налага да излизам", каза арх. Запартов.

"Не зная какви сериозни съображения може да има едно временно отстраняване. Никога не съм нарушавал закона, винаги съм се старал да работя в рамките на закона и да го защитавам", каза арх. Запартов.  

Арх. Делин Запартов разказа, че е свидетел по дело, свързано с подкуп  и срещу него няма повдигнато обвинение.  Припомняме, че преди няколко месеца той беше арестуван по закона за МВР за срок до 24 часа. "Арестът беше голяма изненада, а мотивът - вероятност да избягам, да разговарям със свидетели  с цел укриване на доказателства. Аз няма какво да крия. Арестуваха ме не при излизане от Кърджали, а при влизане. Аз идвах, знаейки че имам призовка за среща с шефа на икономическа полиция. Бях хоспитализиран в Благоевград  и самоволно напуснах болницата с цел колкото се може по-бързо да дойда и да изясним ситуацията".

Арх. Запартов  бил разпитан в деня на задържането и след изтичане на задържането. 

"Оттогава не са ме викали за нищо", каза Делин Запартов. 

В ефира на Радио Кърджали той разказа, че преди няколко години предишни собственици на парцели до стадион "Горубсо" са се опитвали четири пъти да прокарат процедура за изменение на общия устройствен план на Кърджали с цел реализиране на жилищна сграда в тези терени. Четири пъти експертният съвет, на който председател е главният архитект, е върнал тези опити за изменение на общия устройствен план, тъй като там не е разрешено да има жилищно строителство, също има груб конфликт между частен и обществен интерес. "Имаше натиск върху експертния съвет, но нямаше как. Натискът беше включително от София.  Нямаше как, защото това означаваше ние грубо да нарушим разпорежданията на закона", каза арх. Запартов. 

Настоящият собственик на терените арх. Запартов видял веднъж. Обяснил му, че жилищно строителство там не може да има понеже в доклада за оценка за въздействие на околната среда към общия устройствен план на гр. Кърджали РИОСВ не разрешава да има жилищно строителство. 

Подробности за двата парцела, за задържането, за работата на главния архитект може да чуете в звуковия файл. 











Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Ще има ли солари насред тракийски олтари?

Между красивите скали и тракийските култови обекти на територията на община Кирково, които привличат хиляди туристи всяка година, предстои да бъде изградена фотоволтаична система, която ще заеме площ от близо 77 дка. Този проект предизвика реакции и разгорещени дискусии сред местни жители и природозащитниците. Тракийският скален култов комплекс..

публикувано на 13.03.25 в 14:52

Традиции, обичаи и вярвания на Тодоровден

Народният култ към Свети Тодор на Балканите обединява всъщност култовете към двама християнски светци, живели през ІV век – св. Теодор Стратилат и св. Теодор Тѝрон. "Тодоровата седмица по принцип се смята за "хаталия", лоша, опасна, обяснява етнологът доц. Петя Банкова от БАН. В миналото този период – от Сирни Заговезни до Тодоровден – е бил..

публикувано на 08.03.25 в 09:48

Илия Илиев: Да запазим летището и да търсим инвестиции

“Адмирации за управленското решение на нашия кмет, защото според мен е много важно да запазим такава инфраструктура, която сме наследили”, заяви в ефира на Радио Кърджали бившият областен управител Илия Илиев по повод намерението на Община Кърджали да поиска теренът на старото летище в кв. “Гледка” от държавата, за да изгради ново. Според бившия..

публикувано на 27.02.25 в 16:12

Авиомеханикът Ковачев: В Кърджали може да се изгради писта за малки самолети, предимно за туризъм

“Най-вероятно Общината има намерение да изгради летище за по-малки самолети, които да летят в рамките на страната и се използват предимно за туризъм”. Това коментира за Радио Кърджали авиомеханикът Станислав Ковачев, който от години работи за международни авикомпании, във връзка с намерението на Община Кърджали да изгради ново летище на мястото на..

публикувано на 27.02.25 в 15:10

Два свята …

Това са два репортажа за инвалидна количка и платформа за повдигането ѝ, за две човешки съдби, преплетени с тези на другите, за два урока, които получаваме от живота. Дали ще ги научим, зависи от нас. Двете ситуации се развиват в центъра на Кърджали на около 500 – 700 метра разстояние. Двете са свързани с житейска мъдрост, с умението за..

публикувано на 07.02.25 в 22:49
И в най-отдалечените кътчета на планината слушат радио.

Радиото и хората на Родопите

Българското национално радио навърши 90 години. На 25 януари 1935 г. с указ на цар Борис ІІІ радиоразпръскването в България става държавна собственост. Оттогава радиото става връзката на хората с живота.  Силата на радиото е да стига до хората, които живеят не само в града, но и в планината, на върха. До онези, които не познават лукса на..

обновено на 28.01.25 в 12:48

"Родопската гъсеница" – влакът, който пресича времето и планината

"Родопската гъсеница" – така наричат влака, който пълзи по склоновете на Родопите по маршрута Димитровград – Хасково –Кърджали –село Подкова. И не, това не е легендарната  Теснолинейка , която се движи в друга част на планината, а съвсем обикновен дизелов влак със съвременни мотриси. Оприличаването му с гъсеница никак не е случайно! С вагоните,..

публикувано на 24.01.25 в 10:33