Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Телефонни обаждания подвеждат, че договорът ни с телекома изтича

Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му. Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.

„На 13 октомври, след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори.  Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен. Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен, лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат“, споделя журналистът от БНР Радио Благоевград Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.

В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат. Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година.

“Това е точно на средата на двугодишния договор. Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен”, разказва още Биляна Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова. И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.

В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.

“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях. Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика. Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.

Вижте в YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wdj1dWNywBc

Чуйте в Spotify: https://open.spotify.com/episode/0eoS06MiPP02kerrFAwUPx







По публикацията работи: Биляна Славчева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Джамалари гонят злите сили на 2 януари в село Ключ

От отколешни времена, на 1 и 2 януари в петричкото село Ключ, кукери гонят злите сили обикаляйки къщите на местните хора, наричайки им здраве и берекет. През последните три-четири години обаче, се е утвърдила традицията това да се случва на 2 януари. „Защо на 2-ри, а не на 1 януари? Ами защото, след посрещането на Новата година хората са..

публикувано на 02.01.25 в 13:51

"Синини"-те на Шанел Еркин

    „Синини“ на Шанел Еркин е опит за създаване на любовен пантеон от ежедневното.“ – това пише Георги Гаврилов за дебютната книга на Шанел Еркин.     Предлагаме ви да чуете разговора на Валентин Дишев с Шанел Еркин за тази книга:    Шанел Еркин е родена във Варна. Учи оперно и класическо пеене. Още от десетгодишна изнася образователни..

публикувано на 01.01.25 в 18:03

Георги Гаврилов: Винаги оптимист

   "Винаги оптимист. Никога нито за миг не съм преставал да вярвам в тази идея" - с тези думи на Георги Гаврилов завърши разговорът с него в поредното издание на "Арт  сезони". Разговор за годината на издателствата, по навик определяни като "малки", но редовно наместващи се сред "големите", когато става дума за отличени от журита и аудитория техни книги...

публикувано на 01.01.25 в 17:10

Любомира Димитрова: Провокирайте късмета си с хармония в себе си

В края на 2024 всеки си прави равносметка за това, какви бяха неговите 366 дни от изминалата година. Как да изпратим своята година с всичко хубаво и негативно в нея, но с удовлетвореност, а не с отчаяние и горчивина? Как да ценим малките неща в живота, които ни правят щастливи, а може би не си даваме сметка за това? Как да провокираме късмета си..

публикувано на 31.12.24 в 14:59

Николай Петков: Изпращаме най-горещата година и първата над прага от 1.5 °C

2024 година е новата най-топла година в историята и първата, през която повишението на средната температура на Земята е над 1.5 °C , което е над определената граница от Парижкото споразумение за климата -  сочат данните на службата по изменение на климата по програмата „Коперник“ (C3S). За Радио Благоевград ги съобщи Николай Петков от..

публикувано на 29.12.24 в 09:20

7-годишната Алекс от Благоевград: Сурва е магия!

Вековни традиции и обичаи биват  пресъздавани по време на кукерските и сурвакарските игри. Все повече деца и млади хора участват в тази традиция, която се предава от векове наред от поколения на поколения. Първокласничката Александра Кръстева от Благоевград е потомствен кукер. Тя участва в маскарадните игри още от 6-месечно бебе. Любовта към..

публикувано на 29.12.24 в 09:00

Наградата "Личност на годината" на Дупница е признание за дългогодишния труд

Ръководителят на три социални услуги Красимира Александрова получи приза "Личност на годината" в Дупница. Красимира е посветила цялата си кариера на социалните услуги на територията на  Дупница. От 1995г. до 2022г. работи в Дом за деца лишени от родителска грижа "Олга Стоянова", като през по-голяма част от тези години е негов директор. Към момента..

публикувано на 28.12.24 в 09:18