След световна премиера в Париж през 1843 г. и последвала премиера в Ла Скала същата година, шедьовърът на Доницети се поставя отново през 1847 и 1861 г., а отсъства от сцената 43 години, до 1904.
Станахме свидетели на грандиозен спектакъл и нова продукция на операта. След откриване на музикалния сезон на Миланската Скала с “Андре Шение” на Умберто Джордано, на диригентския пулт отново видяхме музикалния директор на Ла Скала Рикардо Шайи. Носител на престижни международни награди, маестрото дебютира за първи път в Миланския театър с творба на Доницети – в годината, в която празнува 40 години дейност в Ла Скала.
Добре познатият на италианската публика режисьор Davide Livermoreни завладя с богатство на елементи от италианското кино от 50-те години. Директорът на Palau de les arts Reina Sofia във Валенсия ни пренесе в Рим в черно и бяло, редуваха се исторически паметници, модерни сгради в строеж и входа на киноцентъра в италианската столица. “Когато маските се свалят, в “Дон Паскуале” изпъкват персонажите”, коментира италианският режисьор. Сценографията бе съвместна продукция на Livermore и студиото за дизайн и архитектура Gio Forma, участвало в реализацията на великолепни опери като “Отело” във Валенсия, “Норма” в Мадрид, “Фалстаф” в Сао Пауло, достигнало световна слава със създаването на Дървото на живота – символ на Световното изложение в Милано през 2015 г. Аплодисменти и за избора на костюми на талантливия Джанлука Фаласки, носител на наградата “Абиати” за 2012 г.
Амброджо Маестри за пореден път ни очарова в ролята на Дон Паскуале. След дебют през 2001 г. с „Фалстаф“, с диригент Рикардо Мути и блестящ миналогодишен сезон в същата роля, италианският баритон получи овациите на присъстващите за своето брилянтно изпълнение. След вълнуваща изява през 2017 г. в „Крадливата сврака“, на Миланска сцена се завърна един обещаващ сопран – Роза Феола. Лауреат на конкурса „Опералия“ през 2010 г., Феола ни очарова в ролята на Норина, а водещи в изпълнението й бяха силното сценично присъствие и ясна дикция. Висока оценка на публика и медии за изпълнението на Рене Барбера, който бе Ернесто. След абсолютен рекорд от 9 дебюта през 2017 г., тенорът ни завладя със сила на гласа и артистичност. Покорил миланската публика с Мазето в „Дон Жуан“ през 2017 г., Матиа Оливиери ни впечатли с великолепна изява в ролята на Малатеста.
Заслужени бяха аплодисментите за 71-вата опера на Доницети, създадена след успехите на шедьоври като „Анна Болейн“, „Любовен еликсир“, „Лучия ди Ламермур“. „Само за 24 часа написах две действия на операта. Когато темата допада, сърцето говори, мисълта лети, ръката пише…“ споделя гениалният италиански композитор.
"Героят Наско Х. се появи отново след толкова години на забвение. Най-накрая пак излезе и се надявам да продължи да живее неговия приказен живот . Появи се в три романа, но след това Александър Секулов започна да се занимава с драматургия, написа други романи и малко ми липсваше. Той самият предложи да напише една от историите за Наско Х. Така..
Първа изложба на автентични български килими в Париж след повече от век се открива утре вечер - 18 април. Изработени преди стотици години екземпляри ще бъдат показани в галерията на Българския културен институт във френската столица. Става дума за 40 оригинални български килими от 19 -ти и 20 -ти век, които до този момент не са показвани и..
Годишните музикални награди БНР Топ 20 ще бъдат връчени на 3 май, петък, в столичния клуб "Строежа". Отличия ще бъдат връчени на: - песента с най-висок резултат от гласовете на слушателите на сайта top20.bnr.bg ; - песента с най-висок резултат от гласуването на музикалната редколегия на БНР Топ 20; - песента, заемала..
Поредица от библейски и евангелски сюжети и персонажи, претворени върху старинни дървени предмети от бита, свързани с хляба – това е изложбата "Хляб наш насъщен", която от днес могат да разгледат пловдивчани и гостите на града в галерията на Дружеството на пловдивските художници. Експозицията е дело на Вихра Григорова и съдържа около 30..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
С удоволствие се връщам към скъпите музикални спомени от миналото лято, когато имах щастието да присъствам на два изключително красиви спектакъла от юбилейното стотно издание на оперния фестивал на Арена ди Верона. Гледах продукцията на Уго де Ана на “Тоска“ и възстановка на продукцията на Франко Дзефирели на “Мадам Бътерфлай“. Разбира се, не е..
В 25-ото издание от 31-я сезон на предаването на програма Хоризонт за музикално-сценични изкуства Каста дива: 20.05-21.00 ч.: Отзвук от три изключителни събития: - Бродуейският мюзикъл “Фантомът на операта“ гостува в зала 1 на НДК - Премиера на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – постановка на знаменития хърватски..
" След направените конституционни промени българската правна система прилича на човек, на когото са предписали силни лекарства, които нямат нищо общо с..
У нас се прилагат едни от най-модерните стратегии за лечение на сърдечносъдови заболявания. Има сравнително бърз достъп до нови лекарства и до някои..
Вотът на недоверие към служебно правителство нарушава практиката на Конституционния съд . За това алармира гл. ас. Христо Орманджиев, преподавател..