Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Столичната библиотека организира "Библиотека в планината"

Снимка: БГНЕС

Столичната библиотека организира отново предизвикателство за четящите хора да занесе книги в къщите за книги в природен парк „Витоша“. Инициативата се организира за четвърта поредна година, обясни Юлия Цинзова.

„Преди четири години Столичната библиотека регистрира засилен интерес сред младите хора особено и сред учениците включително, което беше изненадващо за нас към екологичната тема, към книгите с екологична тематика и потърсихме природен парк „Витоша“. Сключихме споразумение и осъществихме една изключително интересна програма с планински четения с къщички, с изложби в планината. Имаше огромен успех това споразумение и ние го подновихме преди две седмици. Тази година започваме кампанията „Библиотека в планината“ днес и новото е - освен книгите, освен наградите, игрите, четенето - днес се качваме с библиобуса на Столичната библиотека, който предизвиква, разбира се, огромен интерес сред децата.“

Юлия Цинзова разказа и къде са разположени къщите за книги в природен парк „Витоша“

„Къщичките за книги са на детския екостационар „Белите брези“, „Момина скала“, Дендрариума, хижа „Алеко“ и разбира се на Черни връх. Ние зареждаме къщичките с книги, които са интересни за планинарите, за туристите. Оказа се, че има огромен интерес към всякакъв вид литература, включително и на чужди езици. Така, че ние днес носим и нови книги, с които да заредим къщичките. Но идеята е разбира се по-голяма. Тя е „Сподели книга“. Така че освен да вземат книга от тях, планинарите, туристите могат и да оставят книга. Освен че те могат да оставят книгата, те могат и да си я вземат за вкъщи, но ако я донесат в Столичната библиотека те ще получат безплатна читателска карта за цяла година.

„Миналата година беше изключително интересно, ние направихме и много снимки да видим, че деца вземат книжки и оставят книжки в къщичките."

Столичната библиотека притежава първият библиобус в България, допълни Юлия Цинзова.

„Библиобусът всъщност е мобилна библиотека. Има над 800 книги в него, свързан е и с каталога на Столичната библиотека така, че, когато ние пътуваме с него до училища и до отдалечени квартали на София. Обиколили сме всички села на „Нови Искър“. Освен това много училища, включително и в центъра на София, ни търсят, защото училищните библиотеки не могат да имат такава литература, каквато ние имаме, такова разнообразие. Библиобусът е важен и за учителите. Те могат да си поръчат книга по каталога, ако няма в момента, както и всички други и ние да им я занесем следващия път.“

Столичната библиотека има намерение да има нов голям билиобус догодина.

Повече може да чуете в звуковия файл.

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Боян Благоев

Боян Благоев - варненецът общински змиеловец, който се страхувал от змиите

Боян Благоев е единственият в страната общински змиеловец , заема тази длъжност от 4 години, има и лиценз за дейността от МОСВ. Той е родом от Лом, но от 30 години живее във Варна.  " На сезон хващам между 5 и 8 пепелянки, като сега улових такива в Аксаково, Виница, на сметището във Въглен, каза за "Рано в неделя" Благоев по повод увеличения..

публикувано на 29.07.24 в 13:32

Граждански протест в подкрепа на саудитски дисидент от центъра в Бусманци

Граждани се събраха пред пред Административния съд София – град с настояване да бъде освободен саудитският дисидент Абдулрахман ал-Халиди. Причина за протеста е отказ на Държавната агенция за бежанците да го освободи от безпрецедентното му задържане в центъра за мигранти в Бусманци в продължение на почти 3 години, макар Върховният..

публикувано на 25.07.24 в 11:01

На винен пикник край Искъра

Живописното врачанско селце Люти брод е изходна точка на маршрути за винен туризъм, организирани от "Веселите винари". " В нашия край може да се развива прекрасен винен туризъм , тъй като природата е дала, дала, та не е спряла. Както за вина, така и за история, култура, традиции, природни забележителности. Това е миксът, който прави един..

публикувано на 22.07.24 в 14:12

Екатерина Терзиева - Атанасова: Не вкусвайте конкретна храна, вкусете България!

" Заслужава си да пропътувате не половин България, а цяла България няколко пъти, защото във всяко едно кътче от страната могат да бъдат намерени кулинарни богатства и скрити диаманти. Не вкусвайте конкретна храна, вкусете България! ".  Това призова от ефира на БНР и предаването "Пътувай с "Хоризонт"" Екатерина Терзиева - Атанасова, която прави..

публикувано на 22.07.24 в 12:47

Милица Зикатанова: Виното е преживяване!

Виното е преживяване , заяви пред БНР Милица Зикатанова - собственик на винарска изба в Мелник.  Според нея единственият начин да променим мнението на Западна Европа за качеството на българските вина и да засвидетелстваме това високо качество е като показваме на чуждите пазари най-добрите примери , от бутикови винарни, които наистина проявяват..

публикувано на 22.07.24 в 12:03
плаж Силистар

Частна фирма отново събира пари за достъп до плаж Силистар

Частна фирма отново събира пари от шофьорите, отправили се към плаж Силистар в едноименната защитена местност. Става дума за " такса преминаване " през частен имот. Туристи и екоорганизации алармират за подновяването на абсурдното изискване за достъп. Някои от туристите оспорват действията на фирмата, други ядосано плащат и..

публикувано на 22.07.24 в 09:37
Дончо Папазов

Дончо Папазов: Истински промени няма да има без масови протести

"Ще имаме истинско трайно решение само когато осъзнаем, че не може да има промени без масови протести . Тези протести ще избутат нагоре партия, която би направила промените и биха заставили другите." Това мнение изрази пред БНР мореплавателят Дончо Папазов. Той е категоричен, че всичко значимо в нашата политика от 90-те години насам идва..