Проектът "Черноморска кухня", чиято цел е да създаде и наложи нова марка, набира скорост. Има интерес към съвместни инициативи между страните, които участват в него - като кулинарни фестивали, например.
Необходима е подкрепа от държавата, като създаване на политики в туризма, както и от европейско финансиране. Това посочи пред БНР ресторантьорът Желязко Каракашев.
"Проектът е инициатива на Руската асоциация на хотелиерите и ние работим заедно с тях - България, Турция, Грузия, Румъния, Украйна, всички участват. Всеки от своята страна подбира типичната и специфична информация и съвсем скоро екип от специалисти ще я обобщи и ще каже кое е характерното за целия Черноморски регион. А от маркетингова гледна точка ще покаже кое би било интересно за чуждестранната публика, за да може тя да бъде привлечена в този регион".
Каракашев обясни, че в Черноморския регион има много различни култури и религии, а религията оказва голямо влияние върху обичаите и начините на готвене, а дори и върху вкусовите навици.
Според него българската кухня не е толкова популярна, както италианската, защото няма подходяща маркетингова стратегия и защото качествените български продукти са изчезнали от пазара и все повече навлизат вносни, които имат по-лоши вкусови качества.
По думите му липсва концепция за развитие на туризма в България: "Трябва да се работи дългосрочно, но проблемът с кадрите, данъчната политика, инфраструктурата изключително много затруднява малкия бизнес. Малките заведения спокойно могат да минат на патентен данък. Хората да се успокоят и да работят спокойно. За съжаление аз не виждам това да бъде тема на разговор".
Проектът "Черноморска кухня", ако получи държавна помощ, изключително много може да повлияе положително на българския туризъм. И то не само върху черноморския туризъм: "Ще бъде интересен акцент в рекламата на нашия продукт. Потенциалът е огромен".
Интервюто на Мила Младенова с Желязко Каракашев можете да чуете от звуковия файл.
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 минути. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40 часа – с онази техника, в онези години, а това е съществена разлика. Това коментира пред БНР експертът по управление и цифровизация на железопътния транспорт Людмил Иванов. Т. нар...
Боян Благоев е единственият в страната общински змиеловец , заема тази длъжност от 4 години, има и лиценз за дейността от МОСВ. Той е родом от Лом, но от 30 години живее във Варна. " На сезон хващам между 5 и 8 пепелянки, като сега улових такива в Аксаково, Виница, на сметището във Въглен, каза за "Рано в неделя" Благоев по повод увеличения..
Граждани се събраха пред пред Административния съд София – град с настояване да бъде освободен саудитският дисидент Абдулрахман ал-Халиди. Причина за протеста е отказ на Държавната агенция за бежанците да го освободи от безпрецедентното му задържане в центъра за мигранти в Бусманци в продължение на почти 3 години, макар Върховният..
Живописното врачанско селце Люти брод е изходна точка на маршрути за винен туризъм, организирани от "Веселите винари". " В нашия край може да се развива прекрасен винен туризъм , тъй като природата е дала, дала, та не е спряла. Както за вина, така и за история, култура, традиции, природни забележителности. Това е миксът, който прави един..
" Заслужава си да пропътувате не половин България, а цяла България няколко пъти, защото във всяко едно кътче от страната могат да бъдат намерени кулинарни богатства и скрити диаманти. Не вкусвайте конкретна храна, вкусете България! ". Това призова от ефира на БНР и предаването "Пътувай с "Хоризонт"" Екатерина Терзиева - Атанасова, която прави..
Виното е преживяване , заяви пред БНР Милица Зикатанова - собственик на винарска изба в Мелник. Според нея единственият начин да променим мнението на Западна Европа за качеството на българските вина и да засвидетелстваме това високо качество е като показваме на чуждите пазари най-добрите примери , от бутикови винарни, които наистина проявяват..
Частна фирма отново събира пари от шофьорите, отправили се към плаж Силистар в едноименната защитена местност. Става дума за " такса преминаване " през частен имот. Туристи и екоорганизации алармират за подновяването на абсурдното изискване за достъп. Някои от туристите оспорват действията на фирмата, други ядосано плащат и..
Така рекламираният влак София – Бургас пътува 5.55 минути. Според разписанието на БДЖ от 1973-74 г. същият влак по същия маршрут се е движел за 4.40..
Зачестяват случаите на онкологично болни пациенти, които идват в Клиниката по урология на Университетската болница в Пловдив, след като са били..
Сложна остава ситуацията и при двата пожара в Малешевска планина и в Струмяни, както и в планината Славянка. И двата фронта остават активни. Около 6000..