Розита Еленова, член на Съвета за електронни медии, подготви анализ на проведените през тази година в България избори за Европейски парламент и тяхното отразяване в традиционните медии.
"Мен ме интересуват изключително телевизиите, които са ангажирани с политическа партия. Това е едно интересно явление. То не е еднозначно в различните държави. Има държави, в които има телевизии, медийни доставчици, които се ангажират с партии. Има законодателства, в които това е забранено. Различни са вариантите. Ние обаче се фокусираме върху нашето общество“, обясни в предаването „Хоризонт до обед“ Розита Еленова.
Проблем за България е, че политическата реклама не е формулирана и трябва да се намери регламентация, смята тя.
"Има такава необходимост от дефиниране. В настоящия момент тя не съвпада нито с понятието търговско съобщение, така както е в Закона за радио и телевизия, който съветниците съблюдаваме, нито с политическа агитация така, както е в Изборния кодекс, който се съблюдава от ЦИК", посочи Розита Еленова. По думите й е било интересно "това да бъде наблюдавано на фона на цялостната дезинформация".
Местните избори - по-колоритни от евроизборите
Местните избори бяха по-умерени, по-интересни, по-нестандартни, по-креативни в сравнение с изборите за депутати в Европейския парлймент, според Еленова.
"Давам ви веднага конкретен пример със старта на тази кампания. Двама от политиците, които проявяват своята изобретателност, са Марешки и Ангел Джамбазки. Марешки прави своите политически послания на фона на бензиностанции, на аптеки и впоследствие той беше глобен, защото прави своето политическо послание в търговска реклама, заради този микс. Ангел Джамбазки направи категорично политическа реклама. Тази политическа реклама, когато е извън тези 30 дни (на изборната кампания - бел. ред.), тя не влиза нито в търговско съобщение по ЗРТ (Закон за радиото и телевизията - бел. ред.), нито в политическа агитация и този политик не беше глобен, въпреки че той започна много рано своята политическа кампания", коментира Розита Еленова.
Партийните телевизии
В своето изследване Розита Еленова поставя специален акцент върху четири телевизии - Алфа ТВ, БСТВ, България 24 и СКАТ.
На местните избори не е установено в медиите, свързани с партийни централи, да има директна агитация от водещ кандидат за управленски пост, но това е присъствало по време на изборите за депутати в Европейския парламент.
"Когато един кандидат, участник в изборите, стане водещ, той нанася своите послания върху зрителя по много по-силен начин и в този смисъл не е равностойно неговото поведение", изтъкна още Розита Еленова. Тя даде примери за медийното поведение на няколко кандидати за управленски постове.
"Такова имахме с Ангел Джамбазки в "България 24", такова имахме с Велизар Енчев в БСТВ, такова имахме в СКАТ с Валентин Касабов, и такова - появява се другият доставчик, една интересна телевизия - Евроком, където беше господин Бареков".
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.
В Столичната община започват преговорите за подписване на нов Колективен трудов договор между синдикатите от КТ "Подкрепа" и КНСБ с ръководството на Столичния автотранспорт. Липсата на договора доведе до протести в петък, на 20 декември, и спиране на част от автобусите на градския транспорт. Близо 280 шофьори са необходими на общинското дружество,..
Близо 300 деца от столичните училища и детски градини взеха участие в празничния концерт, посветен на Рождество в столичния район "Люлин". "Много хора идват, за да подкрепят тази инициатива", наричат я "Децата на "Люлин", разказва Иван Димитров от Църковното настоятелство. Идеята е да обединяват всички училища и детски градини в района и да..
Какво е да си учен на Антарктида? И как може да си по-интересен на туристите там дори и от пингвините. "За мен това е шеста експедиция. Аз съм на българската база по научен проект. Занимавам се със сеизмология, изследване на земетресенията, движението на ледниците на Антарктида, разказа за "Закуска на тревата" гл. ас. д-р Гергана Георгиева. Тя е..
"Приключението Италия" представя Иван Кръстев, автор на книгата „НЕпътеводител за Италия от А до Я” . Той е нашия полазник на Игнажден – така, че всички ни очакват пътешествия през следващата година. Разказа за живота в Италия, за красотите там, за хората, за кухнята и менюто на тази любима на много хора страна , но и представи..
Фондация "Искам бебе" в Плевен събира на кръгла маса институции, лекари и двойки с репродуктивни проблеми. Целта е да се предостави информация за видовете медицински процедури и възможностите за тяхното финансиране. Най-често хората с репродуктивни проблеми се сблъскват с намирането на подходящия лекар , когото да почувстват като своя..
За красиво украсените градчета в провинция Бавария разказва пътешественичката и блогърка Джули в Нощен Хоризонт. Джули живее със семейството си във Великобритания от години и по традиция в дните преди Коледа посещава дестинации, където коледният дух се поддържа много жив и където празникът се усеща много силно в украсата и подготовката...
Идва краят на безотговорното продаване на уреди и играчки с цифров компонент. Към производителите и търговците на дребно ще има сериозни изисквания. Всички играчки с изкуствен интелект ще попадат под тази регулация . Под нея попадат и всички продукти със свързаност в интернет . Производителите и търговците на дребно ще трябва да спазват..
Година, която беше твърде динамична и преливаща от изненади . Достатъчно ли е това обобщение, превъртайки 2024-та на бързи обороти? А какво ни очаква?..
Само през първите девет месеца на 2024 година в отделението по неонатология на Университетската болница "Канев" в Русе са се родили 104 недоносени..
"Когато Русе беше Русчук" е темата на календара, който вече пет години издават ентусиастите от сдружение "Русчук". На 12 страници са отпечатани пощенски..