Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Лора Джийн: Масовата мода загива

Хората вече се интересуват от историята на дрехата, която носят, казва дизайнерката със собствен бранд

Работен момент от ежедневието на Лора Джийн
Снимка: Личен архив

Тя е Лора Николаева. Брандът, който създава, стои зад елегантното име Lora Gene и носи в себе си неволна препратка към личността на Норма Джийн, но идеологията му е категорична – създаден е с любов и уважение към жената и нейната необходимост да носи дрехата като такава - дреха, която има своята история преди да бъде сложена на закачалка в нечий гардероб.
 
Да имаш стил в заявяването на позиция е колкото лесно, толкова и трудно. Лесно е, когато е част от себеизразяването ти, а трудността е в извървяването на пътя и преминаването през промени и провали. Лора Джийн, която е от България, но от години живее в Лондон, е от тази порода млади предприемачи. Тя създава марка с вече десетгодишна история и смело разчупва някои от масово възприетите стереотипи в модата, свързани с производството на дрехите, тяхното количество, качество и стойност. Лора произвежда облекла, определяни като интелигентни дрехи. Интелигентни, защото са създадени с мисъл и отношение не само към кройката и материите, но и към човешкия труд и природата.
Какво е да си в бранша, но и да се опълчиш срещу него и вътрешните му закони, колко голямо е лицемерното лице на лесно достъпните марки, кой определя стандартите в  размерите на дрехите, както и моделите, които ги представят?

„За съжаление модата в момента е една индустрия,  в която има много проблеми и те са от всякакъв вид. Липсата на съюзи, на браншови организации, които да защитават интересите, които работят в текстилната индустрия, са само част от тях. Масовата мода, която е на улицата, загива. Не с темповете, с които ни се иска, но истината е, че в масовата или т.нар бърза мода ще видим огромна разлика в начина й на потребление и това ще се случи до пет шест години. Дори този тип брандове започнаха да правят екосъобразни колекции, което означава, че имат нужда да влязат в това течение. Клиентите, хората, които потребяват нас като производители и дизайнери, имат голяма промяна в отношението. Те започнаха да се интересуват какво стои зад историята на една дреха.“

Снимка: Личен архив

За десет години Lora Gene преминава през различни периоди, но един от тях е изключително важен.

„За мен най-големият катализатор беше преди четири години, когато стигнахме до десетки хиляди продажби на годишна база. Нещата не се случваха, виждах много трудности и от наша страна, но и от страна на изпълнители и подизпълнители. Имаше една изключително трудна амалгама, в която никой не печели, опитвахме се да преборим нещо, което не е ползотворно за никого и тогава започнах да премислям бизнес модела, в който съществуваме и как да ни заведе напред, но без да нарушава баланса на света, в който живеем.

Всички  текстилни нишки идват от земята и човек, който познава това нещо като продукт, не може да остане безразличен към факта, че се използват природни ресурси в огромни количества. Осъзнах, че не е възможно да функционираме в този модел дълго време. Би трябвало всички да реиновираме начина, по който бизнесите функционират.

Малкият бизнес има възможността да прояви гъвкавост в израстването и изграждането на нови структури, които да сложат едно ново начало за следващите поколения“, смята дизайнерката. 

Интервюто с Лора Джийн можете да чуете в звуковия файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Маестро Георги Димитров пред Симфоничния оркестър на БНР

Музикална рядкост: "Стабат матер" от Шуберт ще звучи на софийска сцена

Името на доайена сред българските диригенти Георги Димитров присъства много активно в концертните афиши и в звукозаписния план на Симфоничния оркестър на БНР през този сезон. На 26 април от 19 часа в зала "България" маестрото ще ръководи концерт под мотото "В навечерието на Великден". За подходящо настроение преди Страстната седмица ще допринесе..

публикувано на 26.04.24 в 13:34
Елиана Лилова

Франция във фокуса на One Dance Festival 2024

Фестивалът на танците в Пловдив започва на 10 май . Билетите за 16-ото издание на One Dance Festival вече са в продажба. Все още има билети, като по повод на Международния ден на танца – 29 април, ще има 30% намаление за всички билети, закупени след 20 часа вечерта. Това каза пред БНР Елиа Лилова – директор на One Dance Week. Спектаклите..

публикувано на 26.04.24 в 10:25
Антонина Бонева

Антонина Бонева отбелязва с концерти 40 години педагогическа дейност

В петъчната вечер, на 26 април, в Централния военен клуб от 19 ч. именитата наша пианистка и преподавателка в Националното музикално училище "Любомир Пипков" - София Антонина Бонева ще отпразнува 40 години педагогическа дейност. На сцената тя ще бъде с четирима свои ученици. Всеки от тях ще е солист на Симфониета София с диригент Свилен Симеонов,..

публикувано на 25.04.24 в 17:58
Израелската опера в Тел Авив

Премиера на “Орфей и Евридика“ в Телавивската опера

Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..

обновено на 25.04.24 в 16:47

В “Опера в киното“ гледаме дебюта на Соня Йончева на Арена ди Верона в “Травиата“

Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..

обновено на 25.04.24 в 15:36
Сцена от „Великият Гетсби“

"Великият Гетсби" – новият балетен хит на сцената на Софийската опера

В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..

обновено на 25.04.24 в 14:21

Илона Иванова – гласът на Алфира в Baldur's Gate 3

Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..

публикувано на 25.04.24 в 13:52