От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител, припомни той. От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов. По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.
Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност.
„Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150.“
Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи Ивайло Константинов.
От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш, каза Константинов. Това според него е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива.
„Ние произвеждаме загуби ежедневно.“
„Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия“, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите.
Предстои ли поскъпване на билетите за автобусни превози?
Цената при редовните автобусни линии трудно би могла да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов.
„Или ако се случи това, то е само с процента на инфлацията, който не е никак малък.“
„Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията“, добави Васил Пиронков.
Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за „търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина“.
„Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените“, категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.
„С някакви стотинки в билетите, което не е нещо съществено.“
Двете мнения чуйте в звуковия файл.
" Учебните програми имат нужда от много сериозна актуализация . Промените, които се правят, са абсолютно козметични, на парче – отпадане на някой термин, местене на материал от един клас в друг, което не е реална промяна. Има нужда от концептуална, философска промяна на учебните програми, така че да бъдат фокусирани върху уменията,..
Повече от 2 месеца институциите у нас – АПИ, националното ТОЛ-управление, МРРБ и МС, мълчат за осъдително за България решение на Съда на Европейския съюз по делото "Екострой", което е постановено на 21.11.2024 г. С решението разпоредбите на Закона за пътищата и Закона за движението по пътищата, касаещи налагането на административни наказания и..
Не съм чувал за такава инициатива - да отменим домакинството ни на предстоящата сесия на Комитета за световно наследство на ЮНЕСКО, която трябва да се проведе в София. Не знам да има някакви притеснения или страната ни да реши да се откаже . Това заяви пред БНР избраният за председател на форума проф. Николай Ненов - директор на Регионалния..
Дали ние като общество реално не оставаме встрани от световната заплаха - пандемия от самотници ? Самотата е обзела света, които иначе комуникира безпрепятствено. Дори самата Световна организация е обявила Самотата като глобален проблем за общественото здраве . Защо е така, какви ще бъдат в бъдеще последствията от самотата , разказва за "Нощен..
" Яко е да си отговорен - събитие за бъдещето " беше една кампания за видеа в подкрепа на безопасното движение по пътищата и образованието в тази посока. Зад инициативата стоят родителите на едно младо момче, което загуби живота си при катастрофа. Красимира Манолова е майката на 17-годишния Стефан, който загина в пътния инцидент. Пред БНР тя..
Правителството ще чака европейските данни за инфлацията, които излизат на 24 февруари, за да знае "дали да се напъва" с бюджета , а финансовият министър Теменужка Петкова ще получи негативен знак за еврозоната в понеделник. Това прогнозира пред БНР Георги Кадиев, бивш заместник-министър на финансите, лидер на партия "Нормална държава"...
Полицията в Благоевград обяви за издирване 39-годишна жена от село Аврамово, община Якоруда, и 7-годишния и син. Двамата са в неизвестност от 10..
По-скоро става въпрос за групировки , не за идеологически различия. Това каза след избора на председател на БСП социологът Кольо Колев от..
Справедлив мир за Украйна няма да има. В това е категоричен журналистът Валерий Тодоров, бивш кореспондент на БНР и БНТ в Москва. В предаването "Преди..