След пандемията от коронавирус хората имат ли желание за пътуване?
"Наистина виждаме, че хората имат интерес към туризма. Имаме много клиенти, които искат да пътуват, но нека да кажем, че те са много внимателни и първо проучват в коя страна е безопасно, какво се съобщава от официалните източници в Германия за съответната дестинация и тогава решават да тръгнат на път. По време на Covid-19 ние спряхме напълно само за няколко месеца да предлагаме пътувания. Например миналата година хората предпочитаха да посетят страните, които са близо до Германия – Австрия, Чешката република, Швейцария и до които може да се стигне с влак. През тази година започват да пътуват до повече страни в Европа. Това, което забелязваме е, че все още няма голям интерес към презокеански пътувания. Очаква се те да започнат през следващата година. Специализираните влакове, които предлагаме дават повече сигурност, защото групата е малка, няма смесване с други хора, както в редовните влакове и е по-безопасно. Информацията за дестинацията е много важна при взимането на решение коя страна да посети даден турист. Тя може да бъде намерена лесно в Интернет, но и правителството на Германия дава информация за това какви разпоредби действат във всяка държава", каза за БНР Армин Гьотц.
По какъв начин България е интересна и привлича туристи за този тип пътувания?
"България е страна, която предлага разнообразни туристически възможности. Вие имате богата култура, забележителна природа и разнообразен пейзаж, живописни железопътни линии и гъста железопътна мрежа. Имате по-голямо богатство от възможности, отколкото други страни могат да предложат. Така, че за любителите на железниците е доста интересно да пътуват в страната ви".
След като войната в Украйна започна България, която е толкова близо до военните действия по море достатъчно спокойна ли изглежда за чуждестранните туристи?
"Това не е толкова голям проблем за нашите клиенти, защото те не се интересуват толкова от почивката на Черно море, тяхното желание не е да лежат на брега. Мисля, че за хората е достатъчно да знаят, че страната е спокойна и сигурна. Затова е важно да дава ясни послания и информация".
Кои градове обикновено включвате в маршрутите в България? Какво им харесва най-много на вашите туристи?
"Туристите посещават София, Пловдив, Велико Търново, Банско, Варна. Особено живописна е отсечката между Хасково и Подкова в Източните Родопи. Обикновено в пакета е включено пътуването с влак, хотелско настаняване, изхранване и много допълнителни преживявания. Туристите са любопитни да опитат традиционната българска кухня, екологично чиста българска храна. Правим обиколни турове на градовете, включваме места с културно-историческо наследство. Мисля, че повечето от туристите са впечатлени колко красива е България, защото за повечето германски туристи България е известна с Черноморието и морските ваканции. Но те са изненадани колко красиви планини има и толкова богат избор от активности за ваканцията. Тези възможности просто трябва да се продават и да се представят по-добре в Германия и в Европа. Да се акцентира на това, че България може да предложи много повече от море за туристите. В последните 15 години предлагаме железопътни пътувания в България и имаме туристи, които са посетили повече от веднъж страната. Разбира се ние постоянно се стремим да обогатяваме програмите и всеки път да им предложим нещо различно. Доволните туристи, това което те ще разкажат и ще препоръчат на приятелите си, е най-добрата реклама на продукта, който ние предлагаме".
Какво трябва да се подобри в туристическия продукт в България по отношение на тези железопътни турове?
"Мисля, че България върви по правилния път, но все пак има много какво да се подобри по отношение на маркетирането на железопътния подвижен състав, както и разписанието и условията в редовните влакове. Има голяма необходимост да се направят подобрения във вагоните втора класа, за да може да се включват повече отсечки с влак в туристическите пътувания. От друга страна хотелите предлагат добра услуга, но може да се работи още за туристическата инфраструктура. Това е нещо характерно за България - когато излезеш навън и видиш прекрасния пейзаж и в същото време чувстваш, че не всичко е перфектно".
Какви са впечатленията ви от теснолинейката Септември-Добринище? Може ли тя да се превърне в успешна туристическа атракция?
"Това е възможно и също така необходимо. Още преди 10 години с фирмата ни партньор в България се опитвахме да работим по темата, като създадем концепция за възстановяване и развитие на теснолинейката. Тя беше представена пред общинските и държавни институции и местния бизнес. За съжаление може би беше изпреварила времето си и не намери реализация. Това, което усещам е, че държавата наистина няма енергията да придаде повече значение на тази теснолинейка. Тя е една златна възможност, която вие имате. Повече туристи трябва да научат за тази линия, която е заобиколена от уникална природа. Мисля, че защото там има много селища, които са изключително бедни и на теснолинейката се гледа единствено като на възможност за евтино пътуване между селищата, не се виждат другите възможности. Аз не мога да разбера това мислене".
За "Хоризонт" Армин Гьотц заяви, че теснолинейката Септември – Добринище е втората по големина теснолинейка в Европа след швейцарската Ретише Бан.
"Линията ви е очарователна и мисля, че трябва да мине под закрилата на ЮНЕСКО. През 2008 година част от железопътните линии на Ретише Бан са обявени за част от световното наследство на Юнеско. Вие трябва също да опитате да направите това. Има две важни предпоставки за нейния успех. От една страна тя не е отдалечена от София, от друга страна туристическият курорт Банско и Добринище, СПА курорта Велинград попадат на тази линия. По нея има прекрасни места, за които никой не знае. Заедно с тази теснопътна линия можете да създадете нови туристически атракции. Тя наистина може да бъде успешен туристически продукт, но трябва да бъдат направени инвестиции по линията Септември – Добринище. Освен всичко и за да се гарантира безопасното пътуване. Мисля, че тук може да се използват европейски средства".
Какъв е потенциалът за развитие на туристическите пътувания с железниците в България?
"Не само България, но и целият свят се намира в точка, в която трябва да мислим за нова форма на пътуване. В този случай железопътните пътувания ще имат важно значение. Железниците са една добра възможност за туризма. Докато пътувате във влака имате достатъчно време, за да се любувате на природата. Мисля, че в следващите 10 години във всяка страна ще се увеличава броят на хората, които ще пътуват с влак. Затова е важно да се инвестира, за да може в бъдеще да има влакове, които предлагат добри условия, да има добра свързаност, да има добре работещи разписания на влаковете, което ще подпомогне туристическите пътувания. Също така трябва да се намери добър начин и възможности да се закупуват билети от по-отрано. Например спомням си, когато започнах години назад, пишехме билетите на ръка, но в днешно време можете да закупувате билети за цяла Европа, седейки в офиса от компютъра, с изключение на България. Имаме нужда от европейска система, по която да може да се продават билети за жп транспорта за всяка страна и които могат да бъдат купени от всяка точка на Европа. Това е тема за разговор не само за България".
Той заяви, че трябва да се инвестира в инфраструктурата.
"Например разстоянието между Германия и България е приблизително 1500 км. Ако има високоскоростни влакове, тогава пътуването няма да ви отнеме повече от 12 часа, но в момента, ако тръгнете от Германия с влак до България, това ще бъде цяло приключение, което ще отнеме три дни и три нощи. Трябва всички страни заедно в Европа да разрешим този проблем, да инвестираме европейски средства и да изградим добри и бързи връзки. Така че всички да можем да пътуваме бързо и удобно в Европа. Ако мислите, че това е невъзможно, отидете в Китай, например и вижте разстоянието от Шанхай до Пекин. Колко мислите, че отнема да пътувате с влак - по-малко от пета часа. Значи е възможно да се случи и в Европа. Така, че трябва да се събудим и да подобрим железопътните си линии и връзки и не всяка страна по отделно, а всички заедно, за да изградим една добра железопътна мрежа. И най-важното, което ще сме направили е доброто за нашия климат и природна среда".
Интервюто можете да чуете в звуковия файл.
Европейският съюз за радио и телевизия (EBU), който обединява 113 обществени медии от 56 страни, отбеляза 75 години от създаването си със специална програма в Брюксел. "75 години по-късно, при тревожна геополитическа ситуация - войната в Украйна и в Близкия Изток, след като Съединените щати късат Трансатлантическия пакт, който оформяше..
Пълнолунието и пълното лунно затъмнение са явления, за които езотериката твърди, че дават отговори на много въпроси, намират верните решения на проблемите, водят до промени. На нас хората, това ни влияе подсъзнателно, навежда ни на размили за живота, за това, колко твърдо стоим на земята. Древногръцкият философ Платон пръв споменава..
Роксана Кирилов а - носителката на титлата "Мисис България 2018" приема като мисия да помага на децата със специални образователни потребности и основава Фондация "С любов към теб ". Специалните - не "различните деца" - уроците на живота Миналата година Фондацията започва кампания, която ще включва няколко инициативи , с които да се..
Въпросът за споделеното родителство продължава да вълнува обществото ни. Сдружение "Честни и независими" и сдружение "Гласът на бащите" поискаха законодателни промени заради невъзможността бащите да имат равни права и да се приоритизират нуждите на децата от нормално развитие в благоприятна среда. Сдружение "Честни и независими" и сдружение..
Регионалната здравна инспекция във Враца организира във врачанските училища серия от беседи, насочени срещу употребата на вейпове от деца и младежи. Темата за употребата на наркотици и тютюнопушенето отдавна е част от работата на регионалните здравни инспекции. Като звена на здравното министерство те изпълняват Националната..
Седмицата, в която отбелязахме Националния празник - с още един поглед към честването. Колко значим е Трети март и какво е мястото му в празничния календар на българина разказва д-р Искрен Великов от къщата-музей на Захари Стоянов . 147 г. от Освобождението на България Известно е, че на 3 март се подписва Санстефанският мирен договор,..
Поставянето на диагноза за рядко заболяване зависи от подготовката на лекарите – дали познават проявленията на тези болести и дали ги търсят при пациентите . Това казва проф. Даниела Авджиева, началник на Клиниката за лечение на деца с генетични заболявания в специализираната педиатрична болница "Проф. Иван Митев". Над 6000 са откритите..
Заведения в цялата страна ще затварят днес за по няколко часа в знак на протест срещу на ДДС за бранша на 20 процента. Те настояват да им бъде..
Има координиране за овладяването на българската храна и оттам за контролиране на вота . Това мнение изказа пред БНР бившият заместник-министър на..
Д-р Юлиян Моллов от Силистра, който работи в чужбина, основа фондация на свое име. 40-годишният анестезиолог и специалист по реанимация има амбицията..