"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Пожарът между Серес и Солун скоро ще бъде овладян, увериха от гръцката противопожарна служба. Заради борбата с огъня се наложи пренасочване на движението по магистралата между Солун и ГКПП "Промахон" по обходен маршрут заради намалената видимост. Трафикът ще бъде възстановен, след като приключи гасенето по въздух тази вечер. Пожарът между Серес и Солун..
За "максималното" с втория мандат се готви "Продължаваме промяната". Формацията събра Националния си съвет, за да реши дали да приеме предложението на "Демократична България" в опит да съставят правителство с втория мандат. След края на няколкочасовото заседание ръководството на формацията остана безмълвно с анонса, че ще обяви решението..
Това, което се случва в ДПС, не е само вътрешен преврат, а опит за промяна на принципите на партията, заяви пред БНТ депутатът Рамадан Аталай: "Господин Йордан Цонев това, което казава, че е вътрешен преврат, но аз мисля, че не е само вътрешен преврат. В ДПС в момента от Политбюрото, което се е събрало там, се опитват да сменят принципите, основите на..
Повече от три часа продължи гасенето на голям пожар в покрайнините на врачанското село Софрониево. В акцията са участвали огнеборци от АЕЦ "Козлодуй" и пожарната служба в съседното село Хайредин, десетки доброволци и земеделски производители. Огънят е засегнал дворове, земеделски постройки и площи в околностите на Софрониево. Няма изгорели жилищни..
Разраства се пожарът край граничното кюстендилско село Преколница, казаха от Югозападното държавно предприятие. Около 400 са вече опожарените декари - 150 частна гора, както и голи площи и ниски борчета. Огънят е в изключително труднодостъпен терен, опасно е да се навлезе близо до него. Няма опасност пожарът да премине на територията на Северна..
Горски пожар пламна в местността Момини гърди до град Баня, Карловско, съобщиха от пресцентъра на Регионалната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" - Пловдив. Междувременно от Областната дирекция на МВР в Пловдив съобщиха, че пътят от Хисаря към Карлово през с. Михилци е временно затворен в двете посоки, заради появило се огнище на..
Община Троян у дължи с един месец срока за подаване на предложения за концесия на Шипковските минерални бани заради липсата на кандидат инвеститори. Кметът на Троян Донка Михайлова каза, че е имало кандидат инвеститор за минералните бани в шипково, но той изненадващо се е отказал. "Кандидат за инвеститор, който заяви сериозно намерение...
" Това, което се случва в ДПС, е нетърпимо ." Тази позиция изрази в интервю за БНР евродепутатът Илхан Кючюк. По думите му, в момента е налице "..
Високите температури трябва да ни направят особено внимателни към нашето здраве и комфорт. " Топлинният удар е най-често срещан в жегите, поясни за..
Министерството на образованието и науката публикува първото класиране от приема за гимназии след 7. клас. Проверката става в системата..