"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Централната избирателна комисия (ЦИК) даде разрешение за привличането като обвиняем на кандидата за кмет на столичния район "Оборище" Петър Валериев Ананиев, съобщиха от пресцентъра на комисията. Петър Ананиев е кандидат за кмет от партия "Възраждане", регистриран за вота на 18 февруари, съобщава Столичната общинска избирателна комисия на..
Въпреки че сме изпълнили 85% от реформите, които България е поела като ангажимент да направи във връзка с второ плащане - има няколко неизпълнени. Ще имаме 6 месеца срок, след като бъдем уведомени от ЕК, че не ни признава пакета с изпълнени реформи. Аз съм оптимист, че малкото оставащи реформи биха могли да бъдат гласувани в българския..
Европейският политехнически университет в Перник не осъществява учебен процес, а е превърнат в легален канал за мигранти. Това обяви министърът на образованието Красимир Вълчев на извънредно заседание на ресорната парламентарна комисия: "Няма преподаватели, няма студенти, няма административен персонал. Охраняващата фирма не е виждала скоро някой да..
Президентът Румен Радев призова за по-пълноценно използване на Плана за възстановяване и устойчивост. Държавният глава участва в церемонията по връчване на наградите "Златна мартеница“ на сдружението "Произведено в България – съюз на малкия и среден бизнес“. Президентът призова за адекватна държавна политика към малкия и среден бизнес, за..
Парламентарната Комисия по външна политика одобри на първо четене проектобюджета за тази година. Близо 224 милиона лева се предвижда да бъде бюджетът на Министерството на външните работи през 2025 година. "Ние имаме 44 милиона увеличение в бюджета за 2025 година", отчете министърът на външните работи Георг Георгиев при представянето на план-сметката..
Мобилните оператори също ще бъдат бойкотирани заедно с банките и търговските вериги, обяви Велизар Енчев - един от организаторите на вече трите бойкота. На малоброен протест в столицата тази вечер от инициативата осветиха с фенерчета сградата на централната банка с цел да "осветят" банковите такси. "Днес е третият бойкот против..
От партия "Възраждане" обвиниха изпълняващия функциите на главен прокурор Борислав Сарафов, че им отмъщава, защото заради техните народни представители не е станал титуляр на поста. И освен това - бил "удобна маша в ръцете на режима на Борисов". Това пише в позиция на "Възраждане" по повод внесеното от Сарафов в Народното събрание искане за снемане на..
В световната статистика Украйна не фигурира в момента с добив на редкоземни елементи , но има възможности тепърва да се разработят подобни находища ,..
Проектобюджетът за 2025 г. е узаконена форма за купуване на гласове . Това каза пред БНР икономическият анализатор Кузман Илиев, лидер на партия..
Има кампания за ползите от еврото, а защо няма кампания за вредите от еврото? Това каза пред БНР депутатът от "Възраждане" Виктор Папазов и цитира..