Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"За да има лошо състояние на влаковете, има лошо управление - некомпетентно, с партийни кадри"

Проф. Симеон Ананиев: Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората

"Ако "Пътнически превози" спре, държавата няма да почувства, тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората"

Снимка: БГНЕС

"Много е удобно всяка власт, когато дойде, да си измие ръцете с предишната и след това да не направи нищо. Нещата са комплексни и за да има лошо състояние на подвижния състав на БДЖ, има лошо управление, некомпетентно управление с партийни кадри. Само през последната година 4 пъти се сменя Бордът на БДЖ. Да не говорим, че няма собствена програма за развитие на БДЖ като превозвач. ... Не трябва да спасяваме БДЖ, трябва да правим железница за хората!".

Това каза пред БНР проф. Симеон Ананиев, експерт, участвал в разследванията на инциденти с влакове през годините. 

По думите му в БДЖ има много добри служители и професионалисти:

"Кадрите няма да паднат от небето. Жалко ще е, ако някой пак започне да спасява. Няма спасение, има развити е и напред. Да се мисли от какви железници имат нужда хората".

Симеон Ананиев /БГНЕС/

Според него, ако "БДЖ - Пътнически превози" спре работа, държавата няма да почувства, че няма жп-превозвач, "тъй като с БДЖ пътуват по-малко от 2% от хората": 

"Всичко това е от управленски решения. От много години, от много правителства. Въртене на кадри и целта е да се усвоят едни пари".

Проф. Ананиев подчерта, че не се ли премине към либерализация в пътническите превози, както е в много страни:

"По подобие на автобусните превози - линиите да се дават на фирми, не само български, които да предоставят точно определена услуга - брой влакове, ще имаме тази ситуация".  

Той подчерта, че при товарните превози има 40% ръст, защото има либерализация - 16 превозвача. 

Експертът коментира, че при провеждане на конкурс за извършване на пътническите превози в регион София, ще има фирми, които в рамките на субсидията ще дадат качествена услуга:

"Ще интегрират железопътния транспорт с градския транспорт. Познавам фирми, които ще имат интерес".

Интервюто на Диана Янкулова със Симеон Ананиев и репортаж на Мила Младенова в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковите файлове.

По публикацията работи: Наталия Кръстева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Владимир Береану

Владимир Береану: Джорджеску спечели благодарение на Тик-Ток с 3 млн. последователи

Любопитни са резултатите от първия тур на президентските избори. Първият Калин Джорджеску изобщо социолозите не го хванаха. В проучванията той беше в графата "и други", каза журналистът Владимир Береану в интервю пред БНР. В предаването "Нещо повече" той направи интересен анализ на  двамата  от осемте кандидати за президент на северната ни..

публикувано на 25.11.24 в 18:14
Бойко Ноев

Бойко Ноев: На България са необходими нови политически субекти. Тези са изчерпани

"Дълбоко съм убеден, че  на България са ѝ необходими нови политически субекти . Тези са изчерпани. " Това заяви пред БНР   Бойко Ноев, бивш министър на отбраната и дипломат.   Ще се появят нови лидери , изрази убеденост той. Не е възможно Борисов да бъде министър-председател , смята Ноев.  Според него това е така и заради..

публикувано на 23.11.24 в 14:02

Паул Шмид: Контролът по вътрешните шенгенски граници е паническа и напълно неефективна мярка

Две години Австрия блокира пълното присъединяване на България и Румъния към Шенгенското споразумение. Вчера стана ясно, че Австрия вдига ветото. Неофициално това се знаеше още след парламентарните избори в алпийската република, казва Паул Шмид , директор на Австрийския институт за европейски политики. Паул Шмид: Назрял е политическият момент Виена..

публикувано на 23.11.24 в 11:44

Джон Маннерс-Бел: Налагането на търговски мита не носи полза за никого

Геополитическото противопоставяне ще задушава глобалната икономика в следващите години. Очаква ни вял растеж, фрагментация и най-вероятно търговска война. Това е изводът на повечето наблюдатели на икономическите процеси, пред които стои основният въпрос - какъв ще бъде следващият двигател на растеж? Отговорите са противоположни, но по един от тях като..

публикувано на 23.11.24 в 11:00

Какво произвежда нереформираното образование?

Над 2500 души са подписали петицията за преразглеждане на сегашната система от национални външни оценявания във всичките ѝ етапи. Те са достатъчно, за да потвърдим, че такъв проблем съществува , каза пред БНР Ирина Манушева, инициатор на петицията. Според нея обаче проблемът не се разпознава достатъчно ясно, а той пропива цялата..

публикувано на 22.11.24 в 10:55

"За нашите деца" отново призовава: Тази Коледа чудесата правите Вие

Фондация "За нашите деца" организира за 12-а поредна година коледната благотворителна кампания "Тази Коледа чудесата правите Вие". За 12-и път със събраните средства фондацията ще подкрепи повече от 3000 деца, семейства и специалисти.  От вторник ще бъдем на коледния базар , каза пред БНР Ана-Михаела Търнева, експерт "Развитие на партньорства"..

публикувано на 22.11.24 в 10:49

СЗО: Хората все още не усещат колко е спешна ситуацията с резистентните микроби

Губим способността си да лекуваме дори най-често разпространените инфекции, както и да извършваме животоспасяващи операции вследствие на антимикробната резистентност. Това заяви в интервю за „Хоризонт“ доктор Филип Матю от Световната здравна организация. Раждане, трансплантация на органи и дори вадене на зъб могат да се превърнат в опасни и..

обновено на 21.11.24 в 15:00