"Няма да пътувам до България, защото не ми прилича на страна, която изцяло зачита върховенството на закона. За мен ще бъде сериозен риск да пътувам до България. Бях предупреден, че рискувам да бъда предаден на Русия", каза той.
Американо-британският бизнесмен Браудър оглавяваше инвестиционния фонд "Хермитидж Капитал".
Адвокатът Сергей Магнитски защитаваше интересите му, след като властите в Москва заведоха дело срещу фонда. Магнитски уличи висши руски чиновници в данъчна измама за 230 милиона долара, след което беше арестуван и почина в затвора през 2009 г.
Твърди се, че бил изтезаван и му е била отказана медицинска помощ. Браудър заяви, че след неговата кончина е решил да прекрати дейността си като бизнесмен и да насочи енергията си към тези, които го убиха. Той не е доволен от европейския еквивалент на закона "Магнитски":
"Не, не съм. Ако сравните европейския законодателен акт с американския, канадския, британския или австралийския, ще видите, че той не влючва корупцията. Напълно безсмислено е да има различен закон "Магнитски" в Европа, защото това означава, че ако сте корумпиран диктатор и дойдете в Европа, си запазвате богатството тук без никакви последици. Председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обеща по време на мандата й това да бъде променено и поправено, но не се случи, а трябва да стане в бъдеще в Европа", каза още Бил Браудър.
Интервю с Бил Браудър пред БНР:
На мирен протест пред МОСВ противници на добива на злато в района на Своге ще изразят своята позиция и ще подкрепят свои съмишленици от Сливен, които ще протестират по казуса с Природен парк "Сините камъни". Арх. Слава Савова за казуса "Сините камъни": Има риск публична държавна собственост да се превърне в частна " Повсеместно в България..
Председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова ще обжалва съдебно решение за увеличените такси на мобилните оператори. Административният съд в София отмени заповеди на Филипова, с която тя се опита да спре увеличенията при два от операторите. Не отговаря на истината, че новите цени са окончателно потвърдени, пишат от..
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" повдигна отново темата за т.нар. оценка "дисциплина" и въвеждането на по-сериозни санкции, касаещи поведението на учениците. Юлиян Петров, КТ "Подкрепа": Оценката за възпитание не е наказание Има деца, които смятат, че могат да правят всичко и всичко е разрешено и идват лошите наказания на живия..
"Недобра е новината, че трафикът през последната седмица е два пъти по-лош от среднодневния за изминалата година. На места в сутрешните пикови часове стигаме до над 100% средно време за пътуване ", обясни пред БНР Христо Грозданов, управител на Института за транспортна инфраструктура. По думите му "Пловдив след ковид привлече много..
Как победата на Тръмп на президентските избори в САЩ ще размести културно-социалните пластове отвъд Океана и как ще изглежда обещаната от него „Златна епоха“ за Америка? В деня, в който Доналд Тръмп повторно ще встъпи в длъжност като американски президент, от Автономията за слушане ви предлагаме анализ на стъпките на завиващата..
Трима служители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" са временно отстранени заради трагичния инцидент край Локорско, при който загинаха двама работници. Това стана ясно след среща на новия министър на транспорта Гроздан Караджов с ръководствата на "Холдинг БДЖ", Националната компания "Железопътна инфраструктура" и..
Проблемите в детското здравеопазване и липсата на лекари не са от вчера, те са от доста години. Недостиг има в общинските и държавните болници, потвърди за тежката ситуация проф. Даниела Авджиева, преподавател в катедра "Педиатрия" на Медицинския университет в София, в интервю пред БНР. "Проблемът е, че липсват педиатри и в..
През 2025 година банките на българския пазар очакват проблеми с платежоспособността на клиентите по обслужването на техните кредити и..
Как се извършва контролът на автомобили и хора, преминаващи през България, която от 23 дни вече е пълноправен член на Шенген? Къде са разположени..
Велико Търново е заплашен от водна криза. Причината не е в липсата на вода в питейния язовир "Йовковци", а в амортизираната мрежа и безкрайните аварии..