През какви изпитания преминаха двата международни кинофестивала "Cinelibri" и “Киномания“ заради новите изисквания, наложени от пандемията? Какви мерки се наложи да вземат и отрази ли се това върху зрителския интерес?
Темата коментира в “Нашият ден“ Надежда Московска от кино-литературния фестивал "Cinelibri".
“Зеленият сертификат“ се появи не само по време на фестивала, а ден-два преди церемонията по награждаването в Зала 1 на НДК, която беше почти разпродадена в Covid условията. Всъщност това изправи и нас, и всички зрители пред един голям проблем – голямо предизвикателство, за което може би не беше помислено, когато се обявиха тези мерки от днес за утре.
Главният проблем беше това, че голяма част от зрителите вече бяха закупили билети за бъдещи прожекции, имаше зали, които са разпродадени. С голяма част от хора, които нямат сертификати.
Особено по време на фестивала нито един от организаторите няма възможност за паника, тревога и притеснение. Това, което направихме беше просто да се мобилизираме за пореден път. От 2020 г. насам креативността ни излиза на преден план във всякакви такива ситуации.
Просто трябваше да помислим какво можем да направим така, че киното да стигне до хората, които искат да го видят, до всички, които са проявили желание да видят най-новите заглавия, да се срещнат присъствено или онлайн с режисьорите и актьорите, които ги вълнува. И успяхме – измислихме няколко варианта, по които да компенсираме зрителите.
Един от вариантите беше да им дадем и книги, и билети за прожекции след това за филми в регулярно разпространение, но и достъп до онлайн билети, тъй като фестивалът паралелно, освен присъствено тази година, се проведе и онлайн.
Бяхме пуснали около 21 филма в онлайн платформа и доста хора избраха този вариант, избраха да пренесат кино-литературния фестивал Cinelibri в домовете си. Единственото хубаво в тази ситуация е, че не оставихме нито един зрител разочарован. Не оставихме човек, който да не може да види това, което иска да види."
Темата коментира в “Нашият ден“ Владимир Трифонов, програматор на “Киномания“.
“Докато дойде нашето време, зрителите вече бяха свикнали, че изискването за “Зелен сертификат“ е нещо нормално. Нямахме кой знае какви проблеми с тази подробност, че зрителите бяха по-малко от нормалните времена, но това е обяснимо.
При всички случаи имахме достатъчно, доволни сме от нивото на посещаемост на прожекциите в кино салон, който всъщност и наш приоритет, затова сме и “Киномания“.
Ние правим обратно на колегите от Cinelibri показваме филмите онлайн не успоредно, а след края на физическите ни прожекции. Мисля да продължим с тази стратегия следващата година онлайн изданието ни ще бъде след физическото ни издание."
Чуйте разговора в звуковия файл
Живеем насред бързо развиващи се технологии, крайни социални нагласи, влияния на глобални тенденции, променящи възприятията и взаимодействието ни със света. За културата на младите българи, за живота на сцената и извън нея и за влиянието върху следващото поколение в "Нашият ден" разговаряме с актьора Филип Буков . Буков е познато лице от..
Как се създава достъпна театрална среда за деца в неравностойно положение – разговор с режисьора и сценограф Олег Степанов и с актьора Владимир Богданов от театралната компания The Balkan Theatre Factory . The Balkan Theatre Factory подкрепя достъпа на деца в неравностойно положение до театъра чрез инициативата "60 от сърце", която..
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Световноизвестният гръден хирург проф. Валтер Клепетко, който до пенсионирането си бе ръководител на катедрата по хирургия в Университетската болница..
В новата си книга Владко Панайотов поднася на читателя една своеобразна "Корона от превратности". Собственият му житейски опит е низ от странни, случайни,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg