Изумителна е и последната вечер, когато фестивалната програма се пренася в центъра на града. Входът е свободен, а хората от Правец вече с компетентност коментират изпълнението. Дори си спомнят, някои от солистите гостували вече там. Можеш да дочуеш „...той много се е развил“ или „... и тази година продукцията е много хубава“. Дори не повярвах на ушите си, когато подслушах разговора на две съвсем непретенциозно облечени жени, с груби ръце, които тихичко коментираха диригента, който „много добре подавал на музикантите“. Самата сцена, репетициите и саундчекът се осъществяваха пред възторжените погледи на малчуганите, които прекарват лятото „на село при баба“, и които останаха на площада до края. Оркестрантите настройваха инструментите си пред тях. Групичка гледаше удивено красива валдхорнистка, която седнала на парапета на фонтана репетираше пасажи. Между два тегела с тротинетката спираха и се заслушваха в бликащата от сцената музика. Със сигурност с подобна лятна емоция не може да се похвали нито едно дете от друг град. И публиката, която изпълни до краен предел площада не може. „Лучия ди Ламермур“ на Доницети със състав, с който би се гордял всеки театър и който слушаш абсолютно безплатно. Дали очакват следващото издание. Със сигурност, защото през тези фестивални дни градът се оживява. Затова помолих артистичния директор на фестивала „Моцартови празници“ в Правец Христина Ангелакова да поговорим за плановете. Чуйте в звуковия файл нейния разказ.
Снимки: Асен Димитров
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg