319 дни преди премиерата

Фотоколаж: Теодор Иванов

Събитията, обект на тези звукови снимки, са разположени в две години, но разстоянието във времето между двете звукозаписни сесии е всъщност няколко седмици, в които обаче попадат Коледа 2016 и посрещането на Новата 2017 година. Двата записа с Валентин Ганев в ролята на Байрън Уелд са на 13. 12. 2016 и  12. 1. 2017., но тъй като целта им е една – създаване на втората сюжетна линия на Да си паркираш колата в двора на Харвард, ги обединихме в една стъпка от нашия Процес на правенето на една пиеса. Тази линия, линията на Byron Weld - Вальо Ганев и втора сюжетна линия в конструкцията на пиесата, е чисто аудио. И в сценичната постановка на пиесата, и в радио версията, разбира се.

Джейкъб Бракиш - Стоян Алексиев слуша редовно по радиото музикалното предаване на Байрън Уелд.

Мястото на записите с Вальо Ганев е 5 студио на БНР, едно наскоро ремонтирано и сравнително малко студио, което е достатъчно голямо и същевременно достатъчно малко, за да ни помогне да изградим образа на едно малко и затворено въображаемо място – радио студио, разположено в кабината на корабче, плаващо във водите на Глостър, Масачузетс, Кейп Ан. Радиото се казва 01930 WGLO FM. Байрън е единственият водещ и единственият човек на корабчето. Човекът – радио.

В кратките инструкции към първата поява на Байрън в пиесата Израел Хоровиц, освен изричното указание за наличието на категоричен северно-масачузетски акцент, на който обърнахме внимание в Малки обстоятелства, описва гласа му така: „Този глас е самата есенция на т.нар. кошмарни водещи ... той се препъва и забива. Представлява  истинска симфония на горни носови крякания и квичене, съчетани с нацепени на трески тембри на забележително напреднала възраст; години на мизерия; цял един живот, изпълнен с неудовлетворение.”

Решението на Гаро Ашикян и актьорското присъствие на Вальо Ганев маркират стилистично тази посока, без да я изследват в хиперболизиран вариант. Както това заяви в Точка на тръгване, когато за първи път стана дума за радиоводещ от корабче, Гаро се насочва към образа на един колоритен тип, маниак, от някаква полупиратска схема.

В последната снимка, Внимание!, в последната снимка единият от авторите на този проект, освен че прави откриване и закриване и става разказвач, поема и четвърта функция: Главен Герой. Да добавим и фотоколажа с Вальо Ганев, който виждате горе.

Линията на Байрън Уелд поставя и още един голям артистичен въпрос: Suddenly, DEAD AIR: SILENCE. Какво се крие зад тази ремарка на Израел Хоровиц?


























Към главния проект


ВИЖТЕ ОЩЕ
Гриша Островски (на преден план)

„О, щастливи дни!” на Гриша Острвски

По случай 100 години от рождението на големия театрален режисьор Гриша Островски Радиотеатърът ще излъчи на 27 май неговата радиопостановка „О, щастливи дни!” по емблематичната пиеса на Самюел Бекет с участието на Татяна Лолова. Наричат го естет на българския театър. Той излъчваше аристократизъм, добронамерена ирония съм себе си и към света. Беше..

публикувано на 26.05.18 в 09:30
Фотоколаж: Теодор Иванов

313 дни до премиерата

За разлика от Метафоричната Котка от снимка 21 в стъпка 5 Монтажът на монтажа , чието отсъствие предизвика действия сред Метафоричните Мишки в същата звукова снимка, тази котка, Котката с главна буква тук и сега, в стъпка 6, е реална. Израел Хоровиц я е кръстил Натаниъл Хоторн, а нашият прототип, с чийто глас и образ ще се срещнете, се..

публикувано на 25.05.18 в 14:58
Фотоколаж: Теодор Иванов

314 дни преди премиерата

Този път нашата картинка освен посока от ляво надясно дава и посока от вън навътре. Можете да потеглите в дълбочина и ще срещнете познати пътни знаци. Събитията, обект на тези шест Звукови снимки , се случват 5 дни по-късно от тези, които са обект на изображение в Стъпка 4. На същото място - 5 студио на БНР.  Монтажът на записите с Вальо Ганев в ролята..

публикувано на 21.05.18 в 15:49
Фотоколаж: Теодор Иванов

Някъде в този театър или да си паркираш колата в двора на радиото

0...стоиш в седем без пет вечерта пред вратите на театъра... 1...сядаш на място Х, ред Y в камерната зала... 2...осветлението спира, завесите се отдръпват... 3...начало... Така, в общи линии, изглежда отмерването на събития за всеки зрител на всяка постановка във всеки театър. Но това е само половината картина, а може и по-малко, даже направо последния..

обновено на 16.05.18 в 09:20
Сцена от „Това НЕ Е Хамлет” с участието на Димитър Крумов и Иван Николов, режисьор Боян Крачолов

С „Това НЕ Е Хамлет” младите влизат в Радиотеатъра

Прекрасен радиоспектакъл, дело на трима прекрасни млади хора - Боян Крачолов, Димитър Крумов и Иван Николов. Виртуозна актьорска игра, изненадващи режисьорски решения - това е „Това НЕ Е Хамлет”. Ето едно от тях: всички звукови ефекти (с едно-две изключения) Димитър Крумов и Иван Николов произвеждат само с устата и телата си. Истинско предизвикателство,..

публикувано на 10.05.18 в 10:15