319 дни преди премиерата

Фотоколаж: Теодор Иванов

Събитията, обект на тези звукови снимки, са разположени в две години, но разстоянието във времето между двете звукозаписни сесии е всъщност няколко седмици, в които обаче попадат Коледа 2016 и посрещането на Новата 2017 година. Двата записа с Валентин Ганев в ролята на Байрън Уелд са на 13. 12. 2016 и  12. 1. 2017., но тъй като целта им е една – създаване на втората сюжетна линия на Да си паркираш колата в двора на Харвард, ги обединихме в една стъпка от нашия Процес на правенето на една пиеса. Тази линия, линията на Byron Weld - Вальо Ганев и втора сюжетна линия в конструкцията на пиесата, е чисто аудио. И в сценичната постановка на пиесата, и в радио версията, разбира се.

Джейкъб Бракиш - Стоян Алексиев слуша редовно по радиото музикалното предаване на Байрън Уелд.

Мястото на записите с Вальо Ганев е 5 студио на БНР, едно наскоро ремонтирано и сравнително малко студио, което е достатъчно голямо и същевременно достатъчно малко, за да ни помогне да изградим образа на едно малко и затворено въображаемо място – радио студио, разположено в кабината на корабче, плаващо във водите на Глостър, Масачузетс, Кейп Ан. Радиото се казва 01930 WGLO FM. Байрън е единственият водещ и единственият човек на корабчето. Човекът – радио.

В кратките инструкции към първата поява на Байрън в пиесата Израел Хоровиц, освен изричното указание за наличието на категоричен северно-масачузетски акцент, на който обърнахме внимание в Малки обстоятелства, описва гласа му така: „Този глас е самата есенция на т.нар. кошмарни водещи ... той се препъва и забива. Представлява  истинска симфония на горни носови крякания и квичене, съчетани с нацепени на трески тембри на забележително напреднала възраст; години на мизерия; цял един живот, изпълнен с неудовлетворение.”

Решението на Гаро Ашикян и актьорското присъствие на Вальо Ганев маркират стилистично тази посока, без да я изследват в хиперболизиран вариант. Както това заяви в Точка на тръгване, когато за първи път стана дума за радиоводещ от корабче, Гаро се насочва към образа на един колоритен тип, маниак, от някаква полупиратска схема.

В последната снимка, Внимание!, в последната снимка единият от авторите на този проект, освен че прави откриване и закриване и става разказвач, поема и четвърта функция: Главен Герой. Да добавим и фотоколажа с Вальо Ганев, който виждате горе.

Линията на Байрън Уелд поставя и още един голям артистичен въпрос: Suddenly, DEAD AIR: SILENCE. Какво се крие зад тази ремарка на Израел Хоровиц?

English translation of Picture 17 / Превод на английски на Снимка 17

English translation of Picture 19 / Превод на английски на Снимка 19




























Към главния проект