Как доброто да не остава анонимно

Автор:
Таня Величкова, Красимира Величкова и Нина Цанева в студиото на "Нашият ден"
Снимка: Светлана Тодорова

В сезона на благотворителността в „Нашият ден” разговаряхме за медиите и корпоративното дарителство или по-точно за това как медиите /да/ разказват за него. Дали законът пречи да цитираме имена на компании, реализирали значими инициативи и проекти в полза на обществото или дарителски кампании? Къде и как да определим границата между скритото търговско съобщение и правото на пълна информация за слушателите? Кой е най-добрият начин да информираме за добрите примери за корпоративна социална отговорност, така че да се обърнат нагласите, че в обществото ни нищо не се случва, че изобилства негативното и че няма развитие? Има ли добри практики и стандарти, които да служат като ориентир за медиите? 

Това бяха въпросите, които коментирахме в „Нашият ден“ днес. Можем да ги обобщим така: Как добротворчеството да не остава анонимно в медиите? Предложихме отговори, заедно с гостите в студиото: Розита Еленова от медийния регулатор (СЕМ), Красимира Величкова от Българския дарителски форум, обединяващ компании и фондации, които отделят ресурси за благотворителност, Таня Величкова – старши продуцент „Актуални предавания и спорт“ в програма „Хоризонт“ на БНР и Симона Велева – експерт по медийно право към Асоциацията на европейските журналисти. 
Повече за тях можете да научите в звуковия файл.