Повече от 100 години анимационното изкуство доставя наслада за очите на малки и големи. Преди има няма двайсет обаче анимацията, която отдавна вече не се смята за удоволствие, насочено предимно към малките зрители, достига своя връх в развитието си.
Причината е триизмерното й представяне. Малко след създаването си, 3D анимацията печели все повече почитатели заради това, че кара зрителите да повярват в нейната достоверност. Колкото повече изобразените неодушевени предмети придобиват образа на одушевени такива, толкова повече графиката започва да въздейства на публиката.
Ако първата 3D анимация, създадена през 1972 г. от Ед Катмъл, е представлява анимирана ръка, то днес тя достига съвсем реалистични измерения. Споменете си само каква реакция предизвика трейлърът на очаквания от всички анимационен филм за Цар Лъв, който престои да зарадва киноманиаците това лято.
Как се създава тази различна филмова реалност и какво изисква тя от създателите си? Как се придава живот на нематериалното и как можем да осъзнаем онова, което често се стремим на скрием от самите себе си? Това бяха възможните въпроси днес във „Време и половина“.
Човекът, който ни помогна да надникнем в света на 3D аниматорите и да намерим отговорите име Здравко Миленов – част от екипа на една от големите филмови компании у нас и преподавател в НАТФИЗ.
В редакция "Хумор и сатира" посрещаме всяка следваща година с надежда за нещо по-добро и тази година отново не изневерихме на привичката си. Но надеждата си е надежда, а предаванията са по график и в неделя веднага след новините в 18 часа ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос" по..
Преди близо 15 години Институтът за съвременно изкуство в София започна своята поредица от коледни изложби по идея на Яра Бубнова. От самото начало те се организират под мотото "Музейни сувенири от несъществуващия музей за съвременно изкуство в България" – и то продължава да е все така валидно и досега. Макар всяка година концепцията, кураторите..
Краят на една година и началото на следващата обикновено е повод за припомняне на по-важното, случило се през нея, и очакванията за новата. Каква беше изминалата 2024 в областта на визуалните изкуства? Кои изложби ще останат в паметта на зрителите и на специалистите? Има ли нови тенденции в работата на българските художници и в политиката..
В първите дни на Новата 2025 година можем да останем още малко в атмосферата на отминаващите празници със специалното коледно издание на спектакъла "Да оцелееш по Коледа". Представлението е stand up комедийно шоу на актрисата Здрава Каменова, с участието на Павел Терзийски. "Събрах няколко истории, повечето истински, около суетенето с подаръци,..
Радина Димитрова е синолог, преводач на китайска литература, професор по китайски език и китайско-испански превод от Автономния национален университет на Мексико. Живее в Мексико сити. Превежда предимно поезия от класически и съвременен китайски на испански, от испански на български. Сред авторите, които е превела, са Бей Дао, Бай Дзюи, Лан Лан, Ян..
Обективно-аналитичен поглед към календарната 2024 г. в сферата "медицина и здравеопазване" отправихме заедно с д-р Стефан Константинов. Неговата ерудиция и..
В самия край на годината Едвин Сугарев отбеляза своята 70-годишнина с премиерата на новата си стихосбирка "Тезей в лабиринта". В Американския център на..
Краят на една година и началото на следващата обикновено е повод за припомняне на по-важното, случило се през нея, и очакванията за новата. Каква беше..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg