Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Цветя растат върху найлон в творбите на младата художничка Мария Налбантова

Мария Налбантова пред своята инсталация „Какво следва“
Снимка: Ася Чанева

В изложбата „С“, която е посветена на въглерода, един позабравен от ежедневна употреба елемент, едно момиче погледна към найлона и пластмасата на настоящето с тревога за бъдещето. Употребявайки пластмаса ежедневно, не ни хрумва, че от нея може да се създаде нещо красиво. Затова обаче е нужно и нещо истинско. В случая това са цветята и растенията.

Младата художничка Мария Налбантова представя в изложбата: „С“ („Въглерод“) две свои творби: „Щастливи дни“ и „Какво следва“.  И двете работи са създадени от изсушени цветя и пластмасови изделия – в единия случай найлонова мрежа, а в другия – огромна пластмасова торбичка. Използваните техники са хербарий и бродерия.

„Щастливи дни“, Мария Налбантова. Снимка: личен архив
Според Мария промяната у хората към отговорно поведение спрямо природата не е лесна, но всеки сам може в ежедневието си да не произвежда и не изхвърля неразградим боклук.

Всички заедно живеем, градим, творим в този свят и всеки един човек трябва да се старае светът поне около него да бъде по-чист. Когато всеки изчисти около себе си, навсякъде ще стане по-чисто и ще живеем по-добре.

Мария сама събира цветята си, които след това с много старание и грижа изсушава и превръща в красиви арт творби. Оказва се, че има хора, които сами й предлагат да си набере цветя от техните градини, когато научават за какво ги използва.

Очаквайте скоро самостоятелна изложба на Мария Налбантова, а до края на май можете да видите нейните творби: „Щастливи дни“ и „Какво следва“, както и творбите на още 10 артисти в изложбата: „С“ („Въглерод“) в галерия „Червената точка“ в София.







Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лекции за българско изкуство в ново квартално пространство

"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..

публикувано на 16.02.25 в 12:15

Философската поезия на Цочо Бояджиев в спектакъл на "Сфумато"

Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..

публикувано на 16.02.25 в 08:45

Обявиха победителите в VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем"

Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..

публикувано на 15.02.25 в 09:45

Ана Андреу Бакеро: Беше трудно, но важно да намеря баланса между емоции и историческа реалност

"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..

публикувано на 14.02.25 в 16:35

Даниел Келман за изплъзващите се послания на историческото

Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм.  Пабст остава спорна фигура и до днес..

публикувано на 14.02.25 в 16:25