"Някои казват, че снимките много бързо остаряват, аз бих казал, че много бързо стават по-ценни" – казва Антоан Божинов, фотограф, преподавател, създател на биенале "Фодар" и автор на книги с фотографска тематика.
Най-новото му изследване "Фотографският образ в комуникационен контекс" проследява историята и посоките в развитието на фотографията и в световен, и в локален, български контекст. "Надявам се да се получи дебат" – казва Антоан Божинов и оспорва общоприетото твърдение, че фотографският образ е обективен. Зад обектива винаги има субект, хубавата снимка е тази, която предлага интерпретация, докато обектът и образът са едно и също нещо, това няма как да влезе в интерпретативното поле. Фотографът трябва да пречупи нещата през собствения си поглед".
Антон Божинов прави и преглед на развитието на фотографията у нас по времето на социализма, през обекта – голо тяло. Хронологията показва, че актовите снимки се увеличават през 80-те години на XX век, което съвпада с размразяването на системата.
"Голото тяло беше един лежерен, културен бунт през социализма и той нямаше претенцията да сваля режима – това беше един младежки бунт, не ни интересуваше какво говорят там, не четяхме "Работническо дело". Фотографите бяхме малко привилегировани през социализма, ние нямахме образование, само средно, там се подготвяха изпълнителски кадри, не бяхме в окото на бурята" – спомня си той.
Чуйте разговора с Антоан Божинов в звуковия файл.
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов и Кристина Грозева взе " Златна роза " за най-добър филм на тазгодишния 42-ри фестивал на българското кино във Варна. За журито, публиката и Съюза на българските филмови дейци той беше..
Нека наречем "Х " точката, в която се пресичат публичният ни образ – онзи, който конструираме " за пред хората " , който изрича и преповтаря всеизвестни констатации, който винаги върви леко прегърбен, поради невъзможността си да изрече това, което наистина мисли – и личният ни, никому непоказан такъв, чийто глас не можем да запушим, когато..
Легендарната германска група "Рейдж" се завръща в България. Концертът, който предстои в столичния клуб "При Черепите" на 6 октомври, е част от световното турне на бандата по случай нейната 40-та годишнина. Бързи, мощни, здрави, размазващи – такива са изпълненията на "Рейдж": пропукват стени и срутват пласт след пласт всичко, което изглежда неподвижно,..
Лабиринтите на фалшификациите и полуистините от вчера и днес ще преброди всеки посетител на пътуващата изложба Fake (f)or Real на Дома на европейската история в Брюксел, която гостува на Националния етнографски музей до 20 октомври . За човечеството, което във всяка епоха е било мамено, и за мащабния разказ в изложбата в "Terra Култура"..
"Библиотека "Седемте хълма" събира историческата памет на Пловдив и е своеобразна художествена хроника на града под тепетата", започва представянето си Стойо Вартоломеев, собственик и управител на издателска къща, в ефира на рубриката "Културен отпечатък" на предаването "Terra Култура". Той споделя своите впечатления и мотиви зад създаването на..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Ден след Международни яден на глухите хора ви срещаве със Силвия Маринова, жестов преводач с повече от 35 години опит. Тя не разглежда своята професия..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg