Едва на 24 години Златомир Фунг продължава да удивява публиката с безграничната си виртуозност и изключителна чувствителност. Като резидентен артист с Кралския филхармоничен оркестър през сезон 2023/24 Фунг се подвизава в Cadogan Hall в Лондон и обикаля Обединеното кралство с оркестъра. Акцентите в Северна Америка и Азия включват дебюта на Фунг с оркестъра на Кливланд, изяви със симфоничните оркестри на Балтимор и Шанхай и турне в Япония, Хонконг и Тайван.
На 23 май се открива 55-ото издание на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". По този повод Антония Барулова разговаря със Златомир Фунг, който застава под плаката на Ернест Хьоцл и заедно представят Концерт за виолончело и оркестър №1 от Камий Сен-Санс.
Кога разбра, че музиката е много важна за теб?
ЗФ: Започнах да свиря на виолончело, когато бях на три. Израснал съм в Съединените щати. Майка ми е от България и особено от нейна страна в семейството, винаги е имало любов към класическата музика. Израснах с трима братя и сестри, и всеки от нас свиреше на музикален инструмент в даден момент, а виолончелото беше моят инструмент. Шест години учих при първия си учител. След това, когато бях на девет години, семейството ми се премести в другия край на Съединените щати, близо до Бостън. Започнах да свиря по-сериозно и да взимам повече уроци по елементарна теория и композиция. И реших, че наистина искам да стана професионален музикант.
Първият ти концерт в България предстои на 23 май. Може ли да разкажеш повече за програмата?
ЗФ: Наистина се вълнувам да свиря със Софийската филхармония. Ще представим Концерта за виолончело №1 на Сен Санс, който е много специален за мен, защото е един от първите концерти, които научих, и не съм го свирил много през последните десет години. Само преди няколко месеца го прегледах за първи път от известно време и мисля, че е наистина прекрасно произведение. Това е един от по-кратките концерти за виолончело, дълъг е само около 20 минути, но в него има всичко. Има много бурна, интензивна музика, има много любяща и лирична музика, много спокойна и забавна музика. Така че има наистина цялата гама от възможности. Затова е едно от любимите ми произведения и очаквам с нетърпение да го изпълня със Софийската филхармония.
Чуйте разговора на Антония Барулова с Златомир Фунг в звуковия файл.
Вещери, вампири и върколаци... Абе какви са тези думи, дето висят обесени уж празнично върху платформата в първата четвърт на динамичния лингвистичен 21-ви век? Друго си е да кажа даркуейвъри, готици и фенове на индъстриъла, та да ме разберете. Хора с определена мисловна нагласа – уейв готик предразположение, комбиниращо музика, която е (или..
В "Неделния следобед" на 29 декември отново звучаха записи от откриването на тазгодишното, 54-то издание на Фестивала на оперното и балетно изкуство в Стара Загора. Той беше открит на 21 ноември с две опери на Пучини – "Джани Скики" и "Самодивите" ("Le Villi"). Неочакваната, на пръв поглед невъзможна комбинация, се превърна в истински сценичен..
1 януари Изпълнения на ансамбъл "Ирини" с диригент Лила Хайоси. 3.00 часа – Орландо ди Ласо (1532-1594), Audi benigne conditor (Слушайте внимателно основателя). 3.06 часа – Йоан Кукузел, Chaire Nimphi (Горски нимфи). 3.10 часа – Орландо ди Ласо (1532-1594), откъси из Prophetiae Sibyllarum (Пророчеството на Сибилите). 3.17 часа – Аноним, Лила Хайоси..
Джаз+дуенде започва трийсет минути след полунощ на 30 декември. Дуендето на Пако де Лусия е необикновено и двама от последните му сайдмени със сигурност носят частици от него. На живо от Сан Хавиер слушаме китариста Ниньо Хоселе и гостувалия ни в 3-то студио Антонио Серано . Лионел Луек в парижкия клуб Ню Морнинг е в компанията на американската..
"Следва изпълнението на Жана Янева!…", но, докато звучи в главата на зрителите красивият глас на Мария Илиева, която дава живот на думите на Дамян Дамянов..
"КМаркетингFactbook" издаде своя годишен бизнес доклад за най-големите комуникационни агенции. Какво е лицето на комуникационната индустрия през 2024..
Какви политики бяха следвани в сферата на културата през изминалата година, в каква посока бяха насочени бюджетните програми и с каква мисъл трябва да се..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg