Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Румен Йовчев:

На "Автомагистрали" са давани проекти, за да се избегне обжалване на търгове

Снимка: БГНЕС

Сметната палата ще изпрати на Софийската градска прокуратура одита на държавното дружество "Автомагистрали" за периода от януари 2016 до края на 2020 година. В него се констатира, че компанията няма капацитет да извърши възложените ѝ огромни по обем и значение договори, които за периода са на обща стойност 3 милиарда и 700 милиона лева. Затова "Автомагистрали" е прехвърлила дейности на трети лица, без да е готово заданието на основния възложител. В същото време е правила сериозни авансови вноски към тези трети лица, без да е извършена работа. Преди дни бяха отстранени и членовете на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" с мотив предоставяне на необезпечени авансови плащания:

"Те са направени по правилата. Само че размерът в някои случаи е доста сериозен и това дава възможност на някои да си напазаруват сериозни техники. Например, не мога да кажа коя е точно фирмата, но има нещо като склад на машини в края на село Куцина, това е пътя от Велико Търново за Русе, където за 15 милиона евро и повече са купени прекрасни машини, които бездействат на всичкото отгоре повече от година", каза за БНР Румен Йовчев, бивш председател на Браншова камара "Пътища" в продължение на 10 години и с дългогодишна дейност в ремонта на мостове и съоръжения.

По думите му на "Автомагистрали" са възложени проекти с цел да се избегне възможността за обжалване на тръжни процедури, които не са проведени.

"Втората причина е да се възлагат сериозни поръчки на фирми, които искаме да им възложим. В интерес на истината все пак се възлага на фирми, които могат да изпълнят тази поръка, докато "Автомагистрали" не могат", допълни в предаването „Хоризонт до обед“ Йовчев.

Според него не е добре, че Агенция "Пътна инфраструктура", възлагайки тези сериозни проекти не може да води политика по отношение на експлоатационните разходи.

"Всички знаем или специалистите като мен знаят, че всички виадукти по магистралите "Тракия и "Хемус" бяха изпълнени по елементарна стара технология с така наречените прости греди. Единствено изключение прави виадукта при 56-и километър на магистрала "Хемус", който е построен по технология конзолно бетониране. За тези виадукти в продължение на 25 години, всички виадукти бяха ремонтирани, някои по два пъти,  а някои по три пъти, докато въпросният виадукт на 56-и километър за 21 година не му е правен никакъв ремонт и в момента има необходимост от дребен ремонт на първите десетина метра от колоните - 2-3 колони от земята нагоре на една височина от порядъка на десетина метра".

Повече можете да чуете в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Симеон Матев

Симеон Матев: От началото на годината валежите в пустинята са много повече, отколкото у нас

Валежите от началото на годината в пустинята са многократно повече, отколкото са в нашата страна.  Това съобщи пред БНР климатологът Симеон Матев. "Това е изненада. Има конспиративни теории какво се случва.  Чисто научно човек все още не може да предизвика такива валежи, каквито паднаха в Дубай.  Може да ги увеличи с 10-15%, но не и да..

публикувано на 18.04.24 в 17:35
Димитър Събев

Димитър Събев: Демографски планините ни са по-стабилни от равнините

В демографско положение  българските планини са по-стабилни от равнинните територии  на страната. Това заяви пред БНР гл. ас. Димитър Събев от Института за икономически изследвания при БАН, журналист, доктор по икономика, писател. Българските планини са много разнообразни. Между 30 и 60% от територията ни е планинска.  Ние сме планинска..

публикувано на 18.04.24 в 11:15

Конференция за хората с увреждания откроява пробойни в системата за подкрепа

Като държава отдавна сме поели ангажимента да спазваме Конвенцията за правата на хората с увреждания, които обаче продължават да бъдат изключвани и много често стават жертва на насилие . Това каза в интервю за БНР адвокат Анета Генова, основател на фондация "Кера", преди конференцията "Правата на хората с увреждания: защита от насилие,..

публикувано на 18.04.24 в 10:17
Д-р Явор Владимиров

Д-р Явор Владимиров: Асистираните репродукции са водещи с покачващ се успех всяка година

Желанието да станеш родител и това да имаш наследник е съвсем естествен човешки стремеж. Съвременният начин на живот обаче, дефинира много репродуктивни проблеми . Причините са различни, но трудностите в зачеването намират своето решение в асистираната репродукция. Много са хората, в чието семейство е проплакало бебе, именно с нейната..

публикувано на 17.04.24 в 08:41

Жертви на трафик на хора стават всички от 12 до 50 + годишна възраст

Трафикът на хора е зло, което засяга не само жертвите, но и техните семейства и близките им.  "Трафикът на хора е престъпление, което е близко до всеки един от нас, ако той не е информиран, не знае за какви индикатори да гледа, и въобще не знае как да се предпази, каза в "Нощен Хоризонт" Моника Николова, директор на Фондация "А 21" . Моника..

публикувано на 16.04.24 в 12:39

Общественият съвет към ЦИК с редица мерки за прозрачност на вота 2 в 1

Общественият съвет към ЦИК излезе със становище, в което предлага редица мерки за прозрачност и подобряване на организацията на изборите 2 в 1 на 9 юни. Сред тях са достатъчно рано да се предадат необходимите елементи за удостоверяване на машините за гласуване на трите институции, посочени в Изборния кодекс, като се излъчва онлайн не само довереното..

публикувано на 15.04.24 в 09:19

Старт за Летище Балчик като приемна точка за малката авиация

Отварянето на Шенгенското въздушно пространство за България и Румъния беше отбелязано символично през изминалите почивни дни на Летище Балчик. Събитието беше организирано от пилотите на двете съседни страни и се проведе под надслов "Schengen check". Летище Балчик показа част от потенциала си през изминалата събота, приютявайки около 40 малки..

публикувано на 15.04.24 в 06:40