Хореографът Кевин Джийн гостува в София по покана на фестивала "Антистатик". Неговият спектакъл "По същество" беше представен на 29 май в НДК.
"Спектакълът „По същество“ обръща внимание на идентичността, на изграждането на идентичността на хората и по-специално на мъжката, за смисъла, за това как се изграждат от раждането им, какви са връзките и поведението им. И аз именно тръгвам от моята опитност в живота и моето тяло. Въпросите, които са ме вълнували и продължават да ме вълнуват и които споделям с публиката. Смятам, че е необходимо да се разглежда изграждането на мъжа и поведението му, за да има по-справедливо отношение, повече разбиране, повече равенство и да престанем да сме в рамките на властта и дискриминацията, които стават все по-силни в обществото", каза за БНР Кевин Джийн.
По думите му феминистките движения съществуват от десетилетия, дори от векове.
"Днес те съществуват, силни са, смятам, че ситуацията не се променя и се наблюдава все така постоянна дискриминация в нашето общество и става все по-голяма, защото мъжете не искат да се размърдат, тъй като разбраха, че е изгодно да си стоят в тази позиция. И се наблюдава по-скоро активна или пасивна съпротива, за да може по един или по друг начин да запазят привилегиите и властта си. От себе си съдя, че това да си съюзник на феминистичната кауза, е необходимо, но не е достатъчно. Смятам, че един мъж или полумъж от самото си раждане трябва да приеме или да се откаже от привилегиите си, за да има повече справедливост и равенство. А мен това ме вълнува много, тъй като аз не понасям несправедливостта, неравенството, смятам, че трябва да се работи активно в посока на едно по-равноправно общество, а не с толкова насилие, да е по-малко сексистко и по-малко болезнено", допълни Джийн в специално интервю за предаването "Нощен хоризонт".
Той коментира, че спектакълът "По същество" обръща внимание на идентичността, на изграждането на хората:
"И аз именно тръгвам от моята опитност в живота и моето тяло. Въпросите, които са ме вълнували и продължават да ме вълнуват и които споделям с публиката. Смятам, че е необходимо да се разглежда изграждането на мъжа и поведението му, за да има по-справедливо отношение, повече разбиране, повече равенство и да престанем да сме в рамките на властта и дискриминацията, което става все по-силно в обществото".
Той коментира, че има силна дискриминация във Франция. Има сексизъм, расизъм.
"Франция притежава все още колонии и трудно се справя с колониалното минало. Повечето ръководни позиции се заемат от мъже, винаги има дискриминация при заплащането - жените винаги получават по-малко. При еднаква диплома жената пак получава по-малко. Това е един илюзорен образ, който е създала Франция и има още много да се работи в тази насока. Всъщност привилегированите хора трябва да се запитат дали искат да са свидетели на тези привилегии и искат ли да продължава това неравенство, вместо да осъзнаят и да преосмислят привилегиите и да ги разпределят и да слязат от пиедестала на привилегированите. Да отстъпят място на другите, а не да са в позицията на привилегировани".
Кевин Джийн подчерта, че е участвал в акции за подобряване на трудовите условия, опълчвал се е срещу лошите условия на труд, борил се е за по-добри условия на труд, по-добро заплащане, за правата на безработните, за жените.
"В моето семейство синдикалната традиция е силна и винаги сме участвали в протести. Напоследък не искам да се гневя или да избухвам, защото това са много силни емоции - те са важни и трансформиращи енергии и са основателни! В тази пиеса искам да предизвикам радостта, удоволствието и еротизма като източник на промяна и развитие. И ето тук аз търсех да предизвикам удоволствието, радостта и насладата, усмивката и това ми харесва и се надявам, че вие също ги доловихте. Дано да съм успял да обхвана въпросите за идентичността, изграждането и то по-задълбочено социалните взаимоотношения, властта, силата, които са от другата страна на дискриминацията, но запазвайки радостта и удоволствието във всичко това и със силата на еротиката".
Той заяви, че за първи път поставя спекатакъла на сцена.
"Най-голямото предизвикателство за нас беше да представя моите вълнения, въпроси с него и с нея и да разбера как всеки от тях възприема реагира по специфичен начин, развивали сме се по различен начин, така че със сигурност има различия, има и общи неща и разлики, но най-важното за нас беше създаването на доверие. Не може да си наложим да имаме доверие един спрямо друг, то се постига с усърдна работа стъпка по стъпка. Много обсъждахме, променяхме, обменяхме идеи и чрез доверието успяхме да достигнем до близост, до интимност, и всичко това с цел да постигнем и да споделим знания, като си взаимодействаме чрез танца, понякога заставайки в уязвима позиция, на власт, вглеждайки се втренчено или излагащи телата на показ".
В Софийската опера и балет утре - 29.11, предстои премиерата на спектакъла "Адриана Лекуврьор" от Франческо Чилея. Постановката се посвещава на две оперни прими – Александрина Милчева и Райна Кабаиванска. Режисьор на спектакъла е Юлия Кръстева , която сподели пред БНР, че посланието, отправено чрез творбата е за вечността и силата на..
Българската композиторка Юлия Ценова беше почетена с два камерни концерта в Швейцария на 22 и 23 ноември - в градовете Сион и Ню Шател. И двете събития бяха изцяло с музика на авторката, която напусна този свят през 2010 г. Юлия Ценова беше ярка личност - пианист, композитор, професор в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в..
Спонтанна импровизация върху музикална графика или строга интерпретация на записан с ноти музикален текст – това са границите, в които се движи музиката, която ще прозвучи в петото издание на фестивала „ТрансAрт“ на „Ориндж фактори“. Трите събития са на 26, 27 и 29 ноември в различни културни пространства в София: залата на Националната музикална..
Днес - 26.11, се навършват 115 години от рождението на писателя Йожен Йонеско. Той е ненадминат представител на "театъра на абсурда". "След Втората световна война живеем във все по-атеистични времена. Обществото се потапя в една хедонистична среда. Театърът на абсурда отчита това. С него се занимава и драматургията на Йожен Йонеско", разказа..
Интересът на американския писател Грегъри Магуайър към света на "Магьосникът от Оз" се появява в детските му години. Спомня си с носталгия моментите, в които е гледал, заедно със семейството си, класиката от 1939 по романа на Лиман Франк Баум. Признава, че започва да си създава свои истории в тази вселена още след финалните надписи на..
Росен Димитров е родом от Казанлък.Немска езикова гимназия завършва в Бургас, Висше военно училище в Шумен. По образование машинен инженер, по призвание - писател. Живее, твори и работи в Германия. Но широкият му дух не го оставя на мира и той задълбава в една трилогия - фентъзи: " Момичето от моите мечти", "Силата в теб", " Легендата..
В седмото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Пренасяме ви в атмосферата на международния оперен конкурс “Николай Гяуров“ в Модена в разговор с един от членовете на журито – директорката на Варненската опера Даниела Димова - Специален гост: оперната..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
В Плевен откриват Празника на пчелните продукти. Пчелари от областта ще предложат в специалните шатри пред зала "Катя Попова" мед, пчелни продукти,..
В посолството на България в Лондон професор Бетани Хюз представи откъси от новата си серия по BBC - Wonders of Bulgaria – "Съкровищата на България"...