Операта на Джузепе Верди „Риголето” се завърна на сцената на Миланската Скала в нова продукция. 28 г. след спектакъла на Жилбер Дефло, очакванията на публиката бяха огромни, а музикалният състав – звезден.
Режисурата беше дело на Марио Мартоне, който отбеляза и своята 7-ма продукция за Ла Скала. „Считам за изключително важно да се възвърне динамиката и насилието от първоначалната идея на операта, защото арогантните богаташи са заобиколени и днес от уязвими хора, от които се възползват“ отбелязва Мартоне. Заедно художничката на сценографията Маргерита Пали създават идеята за въртяща се структура на сцената и представяне на противостоящи светове: елегантни сгради, бели мебели, шампанско и тъмни, злокобни структури. Добре познатата на миланската публика Урсула Патзак избира за операта агресивни костюми, които не получиха одобрението на присъстващите в залата.
Диригентската палка беше поверена на маестро Микеле Гамба. Известен като асистент-диригент на Антонио Папано и Даниел Баренбойм, покорил сцените в Ковънт Гардън, Берлинската Щатсопера, Театър Ла Фениче, 39-годишният маестро ни очарова със своето дирижиране и енергия. Маестро Гамба отива специално във Венеция, за да види отблизо оригиналната партитура на операта. „Исках да видя с очите си написаното от Верди, за да се опитам да бъда колкото е възможно по-близо до онова, което маестрото е искал да достигне до нас. Търся детайлите и прошепнатите от Верди звуци” споделя Гамба.
В ролята на Херцога от Мантуа беше известният на световната музикална сцена Пиеро Прети. Тенорът ни впечатли с прекрасен тембър на гласа и несъмнено актьорско майсторство. Силно сценично присъствие и артистичност отличиха изявата на известния баритон от Монголия Амартувшин Енкхбат. Считан за световен вокален феномен, Енкхбат сподели: “Изпълнявал съм ролята на Риголето в повече от 60 спектакъла, но Ла Скала изисква максимална концентрация”. След великолепно представяне в същата роля през 2016 г., Надин Сиера ни очарова със своята Джилда. Чиста дикция и висока оценка на публика и медии за поредната брилянтна изява на американския сопран. Аплодисментите бяха и за италианския бас Джанлука Бурато, който се отличи с динамично изпълнение в ролята на Спарафучиле. Марина Виоти ни очарова със своята Мадалена. Анна Малавази беше перфектна в ролята на Джована. Заслужени овации за Фабрицио Беджи, когото видяхме в ролята на граф Монтероне, а добре познатият на миланската публика Костантино Финучибеше eдин великолепен Маруло.
Завесата падна върху петна от кръв по белите и елегантни дивани. Последваха 11-минутни аплодисменти, придружени от обичайните за премиера на опера в нова продукция, с нетрадиционни елементи, освирквания. В отговор на протестиращите в ложата, Марио Мартоне и маестро Гамба не последваха традиционното индивидуално излизане на сцената, а останаха заедно.
Сякаш в залата прозвучаха думите на Mаестро Верди: "Може би никога няма да напиша нещо по-хубаво".
Спонтанна импровизация върху музикална графика или строга интерпретация на записан с ноти музикален текст – това са границите, в които се движи музиката, която ще прозвучи в петото издание на фестивала „ТрансAрт“ на „Ориндж фактори“. Трите събития са на 26, 27 и 29 ноември в различни културни пространства в София: залата на Националната музикална..
Днес - 26.11, се навършват 115 години от рождението на писателя Йожен Йонеско. Той е ненадминат представител на "театъра на абсурда". "След Втората световна война живеем във все по-атеистични времена. Обществото се потапя в една хедонистична среда. Театърът на абсурда отчита това. С него се занимава и драматургията на Йожен Йонеско", разказа..
Интересът на американския писател Грегъри Магуайър към света на "Магьосникът от Оз" се появява в детските му години. Спомня си с носталгия моментите, в които е гледал, заедно със семейството си, класиката от 1939 по романа на Лиман Франк Баум. Признава, че започва да си създава свои истории в тази вселена още след финалните надписи на..
Росен Димитров е родом от Казанлък.Немска езикова гимназия завършва в Бургас, Висше военно училище в Шумен. По образование машинен инженер, по призвание - писател. Живее, твори и работи в Германия. Но широкият му дух не го оставя на мира и той задълбава в една трилогия - фентъзи: " Момичето от моите мечти", "Силата в теб", " Легендата..
В седмото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Пренасяме ви в атмосферата на международния оперен конкурс “Николай Гяуров“ в Модена в разговор с един от членовете на журито – директорката на Варненската опера Даниела Димова - Специален гост: оперната..
Гьоте институт – България е домакин на премиерата на най-новото видеопредставление на творческия колектив "Метеор" - "Вълшебната гора". Става дума за видеопредставление и пърформанс на живо тази вечер от 19 часа. Събитието обещава да ни отведе към границите на другостта чрез ритуална трансформация. "Образът на гората и планината като..
На 12 ноември се надършиха 100 години от рождението на цигуларя Петър Арнаудов - български музикант, който дълги години неотменно присъства в концертния живот на страната, същевременно един от най-известните наши цигулкови педагози. Петър Арнаудов е роден в София, син е на уважавания професор Михаил Арнаудов. Учи цигулка при Владимир Аврамов,..
Имаме абсурди – вторият иска лидерска среща с първия и в същото време не го признава за лидер. За какво е тогава лидерската среща? Това каза..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
И шестият опит да бъде избран председател на 51-вото Народно събрание се провали. Нито един от предложените четирима кандидати не успя да събере..