Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Д-р Стефания Темелкова: Туристът иска да види

Как се налагат брандове в туризма

Старият град, Пловдив
Снимка: Ани Петрова

С какво едни градове са по-привлекателни от други? Как се изгражда туристически имидж на една държава и как се налагат брандове в туризма?

Темите коментира в “Нашият ден“ д-р Стефания Темелкова, главен асистент в НБУ и преподавател по маркетингова комуникация.

Как се изгражда национален брандинг?

“Отговорът ми е – трудно. Изисква време и систематични действия. Всичко онова, което можем да представим като гостоприемност, това, с което сме запознати или поне се опитваме да наложим като туристическа дестинация, да го докажем. Туристът иска да види.

Следователно освен да правим красиви рекламни кампании, които да показват какви добри дестинации сме, трябва и да го доказваме. Това е основното.

Да не бъдем хаотични в това, което искаме да продадем на външния свят. Една държава предлага изключително много възможности за туризъм. Но те могат да бъдат обединени. Затова обединяващите брандове на туристическите дестинации са тези, които работят по-добре."


Какво търсят чуждестранните туристи у нас?

"Харесва се тази автентичност, която туристическото изживяване предлага в България. Доброто настроение, културно-историческото наследство, прекрасното вино. И разбира се, планините и морето.

Това обаче не ни прави много отличими от други дестинации. Нещата, които ни правят интересни, ни отличават са – история, култура, фолклор и събитията, които се случват на територията ни.

Пловдив например е една от дестинациите, която си създаде един локален бранд, който е разпознавам."

Чуйте д-р Стефания Темелкова в звуковия файл.

Даниела Стоева: Българските туристи спасиха туристическия сезон 

В Стара Загора отбелязват Деня на туризма с уникална изложба от Филипополис

Снимки: БНР, БГНЕС

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Споделено родителство - как да бъде идеалното решение?

Катина Клявкова е медиатор с богат опит, от над 20 години. Тя не само упражнява професията си като медиатор, но също така споделя своите знания като обучител и ментор на медиатори от цялата страна. Нейното образованието в областта на психологията и правото е съществен фактор, който я подготвя да работи като посредник между страни с различни..

обновено на 25.04.24 в 08:53

Сърдечносъдовата смъртност у нас – почти три пъти по-висока от средната за ЕС

Високата сърдечносъдова смъртност в България е предизвикателство, което изисква сериозни мерки за превенция и лечение. Доц. Васил Трайков, председател на дружеството на кардиолозите в България, подчерта по-рано пред БНР неотложността на проблема, като заяви, че в Националната здравна стратегия са заложени конкретни мерки за борба с проблема.   Това..

обновено на 25.04.24 в 06:48
Тодор Кантарджиев

Коклюш: Ваксинираните преди 10 години могат да се разкашлят, но няма да е тежко

Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че регистрираните заболели са около 400. Това обаче е далеч от очаквания пик, заяви тя в интервю за БНТ. Министерството на здравеопазването очаква пикът да бъде достигнат до края на май. Ще обяви ли..

обновено на 24.04.24 в 11:26
Тихомир Безлов

Има ли скок в нивата на корупция, или е само усещане?

В студиото на "Нашият ден" гост беше Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията. В разговора, фокусиран върху неполитическите сфери на сложната политическа манипулация, Безлов коментира темата за актуалното състояние на корупцията у нас и усещането за нея.  "Политическата криза и появата на нови партии на сцената, както и дългият..

обновено на 24.04.24 в 10:23

Виртуални игри: Наистина ли са вредни?

В рубриката "Време за наука“ на предаването "Нашият ден" Никола Кереков подчерта някои неочаквани ползи от компютърните игри, като постави в центъра на вниманието си широкия спектър от аспекти, които обхваща тази индустрия. Подчертавайки, че гейминг индустрията е истински мастодонт, Кереков изтъква значителните печалби, които тя генерира...

обновено на 23.04.24 в 13:24