Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Песни на Александър Зацепин в изпълнение на Алла Пугачова

Алла Пугачова

Руският композитор Александър Зацепин (роден на 10 март 1926г. в град Новосибирск), станал известен с музиката си за над 120 игрални филма, (измежду които комедията „Диамантената ръка”, добре позната на българският зрител от 1968 г. на режисьора Леонид Гайдай) и над 10 анимационни (сред които „Ну, Погоди” - Епизод 2), е получил множество награди и отличия за творчеството си. Някои от тях са „Почетен артист на Руската федерация”, „Народен Артист на Русия”, Орден за „Заслуги към Отечеството”, Медал за „Трудово Отличие” и много други признания. Освен като композитор на филмова музика, е работил и с най-известните руски певци на своето време и е написал над 300 песни.
В зората на кариерата си, певицата Алла Пугачова има честта да бъде поканена от талантливия композитор да изпълни негови песни, като част от саунтрака към филмите „Центърът от небето”, „Готвачът и певицата”, „Фантазиите на Веснухин”, „Жената, която пее”, „Смелият Ширак”, „Между небето и земята”, „31 юни” и „Хвърлянето на топката или всичко започна в събота”.
Записите на тези песни са направени в периода от 1975 до 1978 година, а по-късно издадени като сборен албум.
Слушайки ги, се наслаждавам на професионализма, умереността и скромността на двамата творци.
Тя - начинаеща певица, той - вече утвърден композитор.
Богатите оркестрации на песните, в съчетание с чистият тембър и интониране на певицата, се обединяват великолепно без излишна показност и маниер.
В своята младост, тогава когато Алла Пугачова е била на 26-29 години, а гласът й е бил свеж, невинен и необременен от следите на времето, стилът й - лишен от излишни ефекти и орнаменти, бих нарекла изпълнения й забележителни, а този албум висококачествен!
За професионализма и таланта на маестро Александър Зацепин не се осмелявам да говоря и да анализирам, защото те са безспорни. Бих могла да го сравня с други филмови композитори от европейски и презокеански държави, но ще избегна сравненията умишлено.
Творческият тандем на Александър Зацепин и Алла Пугачова се нарежда в редиците на класическите образци в руската популярна музика, а защо не и в световната.
Вярвам, че този албум, който имам удоволствието да ви представя, би донесъл радост не само на русофилите, но и на останалите слушатели, а песните от него спокойно можем да наречем евъргрийни.
Защо избрах да представя точно този руски композитор? От емоционални, сантиментални подбуди и спомени.
Може би е било през 1977-78 г. когато композиторът Александър Зацепин е бил на гости вкъщи, при родителите ми. Тогава аз пет- шестгодишна, го гледах отдолу нагоре подпряна на стената в коридора, а той ми се усмихваше... единственото, което ми се е запечатало в съзнанието.
Моят баща (композитора Ангел Заберски) наричаше Саша Зацепин приятел и навярно са били. Жалко, че навремето, когато ми е разказвал подробности, не съм го слушала с внимание, а сега го няма вече, за да го попитам отново...
Но аз, от своя страна с възхищение ще споделя една малка част от голямото творчество на руския композитор с вас!
Заповядайте, заедно да чуем песните на Александър Зацепин в изпълнение на младата тогава Алла Пугачова.

четвъртък, 18 януари от 11 часа



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Аделина Александрова и Емануил Иванов

Пианистът Емануил Иванов: артистът трябва да е земен

"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..

публикувано на 26.04.24 в 12:45
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15

Фестивалът "Артис" с трето издание в София

"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът   беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона  ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..

публикувано на 26.04.24 в 08:15

What the Funk представя катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА

Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”.   В  концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи.  Повече от..

публикувано на 24.04.24 в 16:50
Антонина Бонева

Concertissimi с Антонина Бонева и нейните ученици

По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..

публикувано на 21.04.24 в 09:05